English Version
English

غذای نیمه‌پخته و یا خام ، مقالات همسفران

غذای نیمه‌پخته و یا خام ، مقالات همسفران

تجربه من از روش‌های ترک اعتیاد و روش درمان دی اس تی و بهترین راه

همه انسان‌ها تصور می‌کنند بهترین راه کوتاه‌ترین راه است درنتیجه به‌درستی یا نادرستی آن تفکر ندارند راهی را می‌روند که زودتر به خواسته‌های خود برسند لذا مشق‌هایشان همیشه ناتمام و بی‌محتوا باقی می‌ماند و مجبورند دوباره بنویسند. غذای نیمه‌پخته و یا خام قابل‌خوردن نیست.

این دستور جلسه مرا عمیقاً به فکر فرومی‌برد...

شکر خدا که امروز در کنگره هستیم و بهترین راه را تجربه می‌کنیم اما اگر برگردیم به پشت سرمان می‌بینیم از زمانی که انسان با ماده مخدر آشنا و مصرف آن باعث اعتیاد  افراد شد از راه‌ها و روش‌های گوناگون برای ترک و برطرف کردن اعتیاد استفاده شد

که متأسفانه هیچ‌کدام از این راه‌ها به نتیجه نرسید.

کمتر کسی با دیدن این دستور جلسه یاد تجربه‌های ترک اعتیادش نمی‌افتد ، روش‌هایی که مصرف‌کنندگان تجربه کرده‌اند و حال با روش کنگره 60 درمان شده‌اند و یا در حال درمانند و می‌دانیم تجربه بهترین درس است.

همین تجربه‌ها باعث شده یک فرد مصرف‌کننده بعد از مدتی که وارد کنگره می‌شود به این مکان ایمان آورده و درمان شود درمانی که زمین تا آسمان با روش‌های قبل متفاوت است.

دلیل این قضیه چیست که یک مصرف‌کننده باوجود روش‌های سریع ترک اعتیاد در چند روز و... روش درمانی کنگره را با فرایند زمانی طولانی حدوداً 11 ماه ترجیح می‌دهد ، در کنگره می‌ماند و سفر خود را به‌عنوان مسافر آغاز می‌کند؟

زیرا او با کوله‌بار تجربه‌های ترک‌های متفاوت به این باور رسیده که باید درمان شود نه ترک.

حال چند نمونه از این روش‌ها را یادآوری و مرور می‌کنیم

روش سقوط آزاد:  شخص یک‌مرتبه  مواد مصرفی خود را قطع می‌کند. این راه را بارها و بارها مسافر من تجربه کرد. این روش به دلیل عوارضی که دارد(آشکار و پنهان)باعث می‌شود شخص دوباره به اعتیاد خود برگردد.

روش سم‌زدایی :در این روش ماده مصرفی سم تلقی می‌شود و خیلی راحت سعی می‌کنند آن را از بدن خارج کنند

روش دارودرمانی : مسافرم این روش را یک‌بار باترامادول و تحت نظر بهترین پزشکان در کنار انواع و اقسام داروهای آرام‌بخش و نالترکسون و چندین بار با متادون درمانی تجربه نمود ولی متأسفانه خودم به عینه متوجه تخریب‌های بیشتر و بیشتر او شدم آن زمان نمی‌دانستم که مصرف این داروها هم اعتیادآورتر و هم اینکه از مواد مخدر سنتی مضرتر هستند.

روش‌های دیگر مثل روش سنتی و عطاری از روش‌هایی بودند که مسافر من نیز مثل خیلی‌ها آن‌ها را تجربه کردند تا اینکه با کنگره 60 آشنا شدیم و من حیرانم از این راه !

درکنگره فهمیدم تمامی این شکست‌ها به دلیل این است که ما هنوز اعتیاد را نشناخته و صورت‌مسئله را نمی‌دانستیم.

کنگره به ما گفت: اعتیاد به مواد مخدر یک نوع بیماری است که در اثر عدم آگاهی و توسط خود شخص مصرف‌کننده به وجود می‌آید

در این بیماری سیستم‌های تولیدکننده مواد شبه افیونی در بدن شخص ازکارافتاده و باید به‌درستی این سیستمها راه‌اندازی شوند,حال بیماری را مگر می‌شود ترک کرد ,باید درمان کرد و با شناخت کامل اعتیاد آقای مهندس پی به راه درمان آن بردند                   

چه زیبا بیداردلان از بهار درس تحول و نو شدن می‌آموزند

جناب مهندس با الهام از ماه رمضان روش درمانی دی اس تی را ابداع و نوید آن را دادند که اگر طبیعت دوباره سبز و شاداب می‌شود ما نیز می‌توانیم, اگر بهار فصل ادامه زندگی و طراوت است چرا ما نتوانیم ، بهار پیام‌آور عشق و رویش است و تعادل و اینکه در سایه‌ی تعادل زندگی زیبا می‌شود.

آقای مهندس بر این باورند: افرادی که بعد از ترک دوباره به اعتیاد رو می‌آورند این در اثر عدم  تعادل جسم  آن‌هاست کسی که جسمش درمان ولی دوباره به اعتیاد برگردد در اثر عدم تعادل جهان‌بینی و تفکر و  اندیشه و دیدگاه شخص می‌باشد و مثلث درمان اعتیاد (جسم, روان و جهان‌بینی ) را ترسیم کردند که در طول درمان باید روی تفکر و جهان‌بینی فرد هم کار شود تا به درمان برسد.

روش دی اس تی که ما در کنگره تجربه می‌کنیم نیازمند زمان است زمانی حدوداً 11 ماه.

در این روش شخص مصرف‌کننده با هر ماده مصرفی خود که وارد کنگره می‌شود داروی درمانی او, اوتی یا شربت تریاک است و دوز و مقدار مصرف آن برای مصرف‌کننده به‌وسیله راهنما مشخص و در پله‌های 21 روزه کم می‌شود و مسافران یاد می‌گیرند که با این روش نفس خود را نیز به‌خوبی تربیت کنند و مسافران در این روش در کنار درمان چیزهای زیادی مثل نظم و انضباط ، فرمان‌برداری ، صبر و... را یاد می‌گیرند .

ما همسفران نیز از آموزش‌های کنگره60 استفاده می‌کنیم تابه تعادل برسیم.

درکنگره خیلی خوب دیده می‌شود که مسافران بعد از رهایی افکار و دیدگاهشان نیز تغییر می‌کند که این در سایه‌ی درمان درست و آموزش‌های کنگره می‌باشد.

وقتی درکنگره به من گفتند باید مدتی بیاییم و سفر کنیم قبول این مسئله برایم سخت بود, درگذشته فکر می‌کردم  این تقدیر من است و قربانی تقدیر شده‌ام اما کنگره به من یاد داد که باید بتوانم استاد تغییر باشم, باید حرکت کنم , باید بتوانم عوض شوم و جهان‌بینی کنگره داروی شفابخشی بود که در این مسیر مرا کمک و یاری نمود.

کنگره بهترین راه و لطف خداست و امیدوارم قدر آن را بدانیم

در انتها از جناب مهندس دژاکام تشکر می‌کنیم که بهترین راه را به ما نشان دادند و باعث شدند که مصرف‌کنندگان ما به درمان رسیده و ما خانواده‌ها نیز به آرامش برسیم                                                                    

 نویسنده: همسفر طاهره

منبع : وبلاگ نمایندگی رباط کریم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .