English Version
English

استفاده از نشریات

استفاده از نشریات

اينكه چگونه استفاده از محصولات آموزشي كنگره چه تأثیر عميقي بر مسافران و همسفران می‌گذارد جاي بسي تأمل دارد و اصلاً قابل وصف نيست كه اگر بخواهم آن را وصف كنم مثل رايحه خوش گل می‌باشد.

ابتدا دنبال چرايي آن باشيم كه چرا نشريات و محصولات آموزشي كنگره ضرورتش در درمان اعتياد احساس می‌شود و اينكه چگونه آن‌ها را استفاده كنيم.

عملكرد كنگره 60 با آموزش است و علم اعتياد را به ما آموزش می‌دهند اگر علمي سند مكتوبي نداشته باشد پايدار نمی‌ماند و نشريات هم سند مكتوب در كنگره می‌باشد.

در كنگره نسخه نمی‌دهند تو بروي نسخه خود را بگيري و يك دوره مصرف كني تا خوب شوي بلكه شما بايد در جلسات حضور پيدا كني تا سطح آگاهي خود را بالا ببري و از دستور جلسات از وادی‌ها كه هر كدام راهي را جلوي ما نمايان می‌کنند از كتب كنگره استفاده كنيم تا زندگي را بهتر بفهميم و درك كنيم. با حضور در جلسات و مطالعه و گوش دادن به صحبت‌های راهنما آگاهی‌هایمان كاكل می‌شود و نشريات نيز كمك می‌کند كه بدانيم راه‌هایی را كه رفته‌ایم كامل نبوده است.

كتاب 60 درجه نه تنها در مورد اعتياد بلكه در تمامي سطوح زندگي به ما كمك می‌کند. در كنگره مثلث جسم و روان و جهان‌بینی را داريم يعني اينكه ابتدا بايد من بايد ديدگاه خود را عوض كنم. حريف، حريف قدري است پس بايد براي حريف،‌ بدل آن را بشناسيم و اين صورت‌مسئله اعتياد است كه به ما كمك می‌کند اعتياد را بيشتر بشناسيم. آموزش‌های كنگره طوري است كه هر كس با هر سطح سواد و معلومات با در اينجا پي می‌برد كه خيلي چيزها را نمی‌داند؛ و تازه می‌فهمد كه در گذشته چه خطاهايي داشته است.

همان‌طور كه گفتم درس گرفتن در كنگره براي همه يكسان است و تحصيلات و مقام و سن نمی‌شناسد از همين قدم اول خشت را درست و محكم بگذاريم و محكم و استوار شروع كنيم و با صبر، بردباري و پشتكار به قله پيروزي برسيم. در اينجا تازه واردين، سفر اولی‌ها، سفر دومی‌ها و آزادمردان همه از تجربیات هم استفاده می‌کنیم.

خود من هم قبل از ورود به كنگره نه اعتياد را می‌شناختم نه مواد مخدر را و نه خود را؛ کلاس‌های آموزشي و سی‌دی‌ها و كتاب و جزوات و پکیج‌های آموزشي؛ كمك حال من و مسافرم بودند تا به نتيجه مطلوب برسيم. وادی‌ها هر كدام به ما ياد دادند تا خودمان را بهتر بشناسيم و راه را بيابيم.

اگر بخواهيم حال خوش داشته باشيم بايد از جلسات درس بگيريم و به آن‌ها عمل كنيم به حرمت‌ها و قوانين كه خرد جهاني آن‌ها را گواهي داده ضد ارزش‌هایی مثل دروغ گفتن، غيبت كردن، تجسس كه حال ما را خراب می‌کنند با رعايت نكردن قوانين و حرمت‌ها حال ما خراب می‌شود و اگر به آن‌ها عمل كنيم حال خودمان خوب می‌شود كه همه به دنبال آن هستيم.

خدا را شكر با وجود دغدغه‌های زياد در زندگي به آرامش نسبي و حال خوش رسيدم و تا عمر دارم مديون كنگره 60 و آقاي مهندس و خانم آني و خانواده محترمشان و خانواده بزرگ كنگره 60 هستم.

با سپاس از همه عزيزان
ارادتمند: همسفر محبوبه
 نگارنده: همسفر زري


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .