English Version
English

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟

کارگاه آموزشی جهان بینی چهارشنبه؛ حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟

جلسه هفتم از دوره شصت و ششم سری کارگاههای آموزشی عمومی کنگره 60؛ ویژه مسافران و همسفران سفردوم، با دستورجلسه حرمت کنگره 60، چرا رابطه کاری و مالی در کنگره ممنوع است؟ در روز چهارشنبه 1398/04/26 با استادی و نگهبانی آقای مهندس و دبیری مسافر محمد راس ساعت 9:10 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد؛
قیمت همه چیز بالا رفته است، ما هم نمی خواهیم شرایط عضویت در لژیون سردار را خیلی بالا ببریم، از 5میلیون به 6میلیون تومان افزایش می دهیم.
نکات مهم؛
ـ اگر حرمت کنگره 60 نبود، ما قطعاً به معضلات و مشکلات شدیدی برخورد می کردیم. ما نزدیک به 70هزارنفر هستیم، در پارک طالقانی 3000نفر جمع می شوند، شعب 700 نفر یا 1200 نفر جمع می شوند، نه نیروی انتظامی داریم، نه کمیته ! ولی به نحو احسن و با آرامش کامل همه در کنار هم زندگی می کنند.
نزدیک به 20 سال است در پارک طالقانی هستیم، در عرض این 20 سال، 10 مورد دعوا هم نداشته ایم. این در پناه همان حرمت کنگره 60 و نگهداشتن حریم است.
اگر این حرمت نبود، ما مشکلات متعددی داشتیم، این موضوع باعث شده است که آرامشی در کنگره 60 برقرار شود و در پرتو آن ما توانسته ایم خدمات خودمان را انجام بدهیم. در پرتوی این آرامش است که رهجو به رهایی می رسد، اگر تشنج باشد، اینگونه نمی شود. انرژی ما صرف حذف کردن یکدیگر نمی شود و انرژی ما متمرکز به سمت برخورد به هدف است.
4500 نفر در 43مرکز در آزمون شرکت کرده اند و لااقل 60درصد تا 70درصد مصرف کنندگان موادمخدر بوده اند، چندین کتاب و سی دی را باید مورد مطالعه قرار می دادند. نتایج هم خیلی باورنکردنی بود.
نتایج در مثلاً قزوین خیلی نتیجه ای خوب داشتند، اهواز هم خوب بود، تبریز خوب بود. به طوریکه اینگونه تصور کردم که از الآن به شعب رنکینگ بدهم. شعباتی که نمراتشان بالای 100 است و درجه یک هستند.
اهواز و آبادان با هم در یک منطقه هستند، ولی آبادان اصلاً نمرات قابل قبولی ندارند. گفتیم که نمرات 100 به بالا می توانند راهنما بشوند، از 90 به بالا می توانند راهنمای تازه واردین باشند.
اگر شعب را درجه بندی می کنیم، این بخاطر این است که شعبی که گرید و درجه کمتری دارند، خودشان را تقویت کنند. چون کنگره ، یک آکادمی است و باید از نظر علمی در سطح بالایی باشد.

دانشگاه آزاد، قرار نبود که اصلاً مدرک تحصیلی بدهد، کنگره 60 هم یک دانشگاه آزاد است. چند وقت است که گفته ام که بی سواد قبول نمی کنیم. ما می دانیم که اینها انسان هستند، ولی اگر من انرژی خودم را روی یک نفر که فوق لیسانس عمران است، بگذارم، بهتر است یا روی یک نفر انسان بی سواد؟! می دانید چند سال طول می کشد که یک نفر فوق لیسانس عمران بگیرد؟ ما ترجیح می دهیم که کمک را به این شخص بکنیم. در کنگره هم همین است، بی سوادی که به کنگره آمد، ثبت نام نکنید یا تعهد بگیرید که بعد از 6ماه باید سواد بیاموزد.
کسی باید کمک راهنما بشود که یکسری خدمات را کرده باشد، بعضی ها ممکن است 3 ماه رهایی داشته باشند و ما آنها را قبول اعلام کرده باشیم ولی نوشته ایم غیر مجاز. یعنی باید 6ماه از رهاییش بگذرد و بعد می تواند کارآموزیش را شروع کند.
برای بعضی ها نوشته ایم، کمبود خدمت . هر خدمتی 25صدم داشته است، مرزبان نیم نمره ، نگهبان 25صدم، مبصر کلینیک نیم نمره، 25صدم دبیری.  در ضریب 117، این 1.5نمره در 3 ضرب می شود و 4.5 می شود و این خیلی زیاد است. اگر این خدمت ها را یک نفر نگذرانده نباشد، ما به او وقت داده ایم.
بعضی سفر اولی ها به کلینیک می روند، مبصرها اینها را دوباره آموزش می دهند. اینها را راهنما باید آموزش بدهد، هرچه می گویند، باید بگوید چشم. یک سفر اولی که راهنما به او آموزش نداده است، به کلینیک می رود و شروع می کند به بحث کردن. امتیاز منفی بحث رهجو، برای راهنما است.
الآن تمام جلسات حضور و غیاب می شود، به مرزبان ها گفتم که این جزئیات را آنالیز و تجزیه کنند و بعد بنویسند که لژیون فلانی ، در مهرماه 75ساعت تاخیر داشته است.
اگر یک رهجو بی نظمی داشته باشد، مسئولیت این بی نظمی با راهنما است. شخصی ممکن است برای آزمایش به کلینیک برود، آزمایش مثبت می شود و بعد رهجو یقه دکتر را می گیرد که چرا این آزمایش مثبت است و باید منفی باشد...
با بابک صحبت کردم و قرار شد که به گونه ای عمل شود که برگه در پاکت دربسته تحویل رهجو شود و به کلینیک مراجعه می کند و بعد در پاکت دربسته به او تحویل می شود تا به مسئول مربوطه ارائه کند.
مسئله بعدی درختکاری است. الآن تازه فهمیده اند تنها چیزی که می تواند کره زمین را نجات بدهد، درخت است. اگر درختان به تعداد زیاد باشند، می توانند گرمایش زمین را خنثی کنند. ما لژیون های آبیاری داریم. این لژیون ها در ساعات جلسه برگزار می شود و راهنما با شاگردانش در آبیاری شرکت می کنند. این چند حسن دارد که یکی بچه ها کنار هم در فضای باز حضور پیدا می کنند، یکی هم این که درختان را آبیاری می کنند.

 

حضور در درختکاری و آبیاری هم امتیاز خواهد داشت.
مصوبات جلسه دیده بان مصوبه 26/4/98
ـ لیست حضورغیاب صورت گرفته توسط مرزبانان بررسی و در پرونده راهنمایان درج شود.
ـ در آزمون برگزار شده، نمایندگی ها بر اساس معدل کل ، به 3 سطح ممتاز، خوب و ضعیف تقسیم خواهند شد و نام شعب ضعیف تر نیز اعلام خواهد شد.
ـ برای عضو شدن، در لژیون سردار، حق عضویت باید کامل و یکجا به حساب واریز شود و مسافران سفر اول باید 6ماه از سفرشان گذشته باشد و با تائید راهنمای مربوطه می توانند در لژیون سردار عضو شوند.
ـ حق عضویت در لژیون سردار، در سال 1398 با یک میلیون تومان افزایش به مبلغ 6میلیون تومان تغییر پیدا کرد.
ـ پس از بررسی کتابچه قوانین، مقرر شد کارگروه تعیین شده شامل 5نفر از دیده بانان به منظور بازنگری، ویرایش و تدوین نهایی قوانین، در مورخ 19/5/98 در ساختمان 20 تشکیل جلسه بدهند.
ـ با تاسیس لژیون در شهرستان های ملایر و سبزوار موافقت شد.
ـ اردوی درختکاری و لژیون های آبیاری ، همانند کارگاههای آموزشی در کنگره می باشند و تمامی اعضا موظف هستند در این کلاس ها شرکت کنند، حضور در این لژیون ها شامل امتیاز می باشد.
ـ لژیون هایی که به نمایندگی تبدیل می شوند، تا 6 ماه تحت نظارت آقای خدامی می باشند و بعد از مدت تحت نظارت دیده بان مربوطه آقای حکیمی قرار می گیرد.

نکته :
در مورد پاکت ها گفتیم که پاکت اوتی دیگر نمی دهیم، این بخاطر صرفاً صرفه جویی مالی نیست، مهم این است که پول را داخل جوی می ریزیم. الآن کاغذ در کشور زیاد نیست. به رهجوها آموزش می دهیم که یک پاکت را بیاورند و چندین بار از آن استفاده کنند.
ـ پاکت هایی که برای کادو می دهید، روی آن چیزی ننویسید، چون خراب می شود و این اسراف است.
ـ اصلاً بحث صرفه جویی نیست، گدایی نیست، این کار حرام کردن و اسراف است. می دانید چقدر باید درخت بریده شود تا این پاکت ها تهیه شود.
ـ از سیروس هم می خواهم، پاکت ها را رایگان به بچه ها بدهد.

حرمت کنگره 60 ؛
وقتی می گوییم کنگره مکان مقدس است، اینطور نیست که ما می گوییم اینجا مسجد است و یا مکان مقدس است، اینجا بخاطر این مقدس است که انسان ها از ضد ارزشها به سمت ارزشها حرکت می کنند. بخاطر اینکه احترامش را نگه داریم و در آن بی نظمی نکنیم. گذشتگان می گفتند که خاک مقدس است، بخاطر اینکه روی خاک آشغال نریزیم.
این محل امن است، بخاطر اینکه باید این امنیت برای همه وجود داشته باشد. پشت سر هیچکس ما حرف نمی زنیم. یکی از بدترین صفات انسانها، پشت سر انسانها حرف زدن است، چون این کار، فاصله برون و درون را زیاد می کند. وسط حرف یکدیگر اصلاً صحبت نکنید و حرف یکدیگر را قطع نکنید. در کار یکدیگر اصلاً نباید دخالت کنید. نباید وارد بحث های سیاسی و مذهبی شویم، چون خودمان ، خودمان را نابود می کنیم. ما عارف و صوفی نیستیم، مسائلی را که ما مطرح می کنیم، در جهت آسایش و آرامش است. همه ما به خداوند اعتقاد داریم.

بدون هماهنگی هرگونه پولی را تحت عنوان قرض یا وام به هر شخص حقیقی یا حقوقی پرداخت کردن، ممنوع می باشد. با این موضوع ما بزرگترین مشکل را از کنگره برداشتیم. چرا حرمت ها دو بار خوانده می شود، برای اینکه اگر کسی اول جلسه نبود، آخرش متوجه آن بشود. اگر غیر از این بود، ما هر روز باید شاکی می داشتیم.
از لباس و پوشش نامناسب استفاده کردن، هم شامل آقایان است و هم شامل خانم ها. اصلاً اشاره ای هم به حجاب ندارد، بلکه پوشش و لباس را مطرح می کند. در ظرف 20 سال، یک بار از طرف کلانتری به ما تذکر هم نداده اند.
پوشش نامناسب برای آقایان ، یعنی اینکه تو حق نداری، کت خودت را روی دوشت بندازی، حق نداری تسبیح در دستانت بچرخانی، تسبیح برای سجاده است . انگشتر اضافه هم در کنگره ممنوع است. یک عدد انگشتر و یک عدد حلقه مجاز هستید که استفاده کنید.
آقایان با پیراهن سفید و مرتب باید در شعب کنگره حاضر شوند و اینها برای ما خیلی حایز اهمیت است.
بدون مجوز راهنما، ما اصلاً تلفن نمی دهیم و نمی گیریم. رهجو اصلاً حق ندارد به راهنما زنگ بزند. خانم همسفر در حال غذا درست کردن است، رهجویش زنگ می زند و برای او مشکل ایجاد می کند. اگر در گروههای دیگر می گویند که زنگ بزنید، بخاطر این است که سقوط آزاد هستند و روی خودشان کنترل ندارند. پس زنگ نمی زنیم که آسایش خانواده را بهم نزنیم. در گذشته در منزل به خانمم ایراد می گرفتم که ساعت 9 شب ، کی هست که زنگ زده و تو داری جوابش را می دهی؟! دیگر زنگ نزدند.
خانه حریم دارد و هر کسی را نباید به خانه ببری. ایجاد بحران می شود و هزاران مشکل برای خودت و دختر و خانواده ات ایجاد می شود. دوستی ما بخاطر این است که بعضی حریم ها را رعایت می کنیم. حتی ما می گوییم که با هم کار نکنید، چون ایجاد مشکل می کند.

صمیمی ترین دوستان، حتی وقتی پاکی 10 ساله داشتند، زمانی که با هم شراکت کردند، شدیداً دچار مشکل شدند و درگیری پیدا کردند و دوستی و رفاقتی که با ارزش بود، بهم زدند. ما برای کاسبی و کار به کنگره نمی آییم، بلکه هدف ما چیز دیگری است.
آمار سایت ما خیلی پایین آمده است، هیچکدام از شماها تحت کنگره 60، پیج خصوصی نباید داشته باشید، هرچیزی دارید باید برای سایت و اینستاگرام کنگره بفرستید. به شهروز گفتم که برنامه ریزی کند و سایت را تغییر دهد.
بکش بکش داریم که فیلم های کنگره است و مربوط به بچه های کنگره است. باید از سایت لینک بکش بکش را بزنید تا آمار بازدید را زیاد کنید. بعد شماره ای اعلام می کنیم، عکس هایتان را بفرستید تا در اینستاگرام کنگره قرار بدهیم.
از اینکه به حرف های من توجه کردید، از همه شما سپاسگزارم.


نگارنده: مسافر احمد شریفیان

نام فایل

تاریخ

لینک

فایل صوتی سخنان مهندس

98/04/26

دانلود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .