English Version
English

جام های خالی عاقبت پر خواهند شد

جام های خالی عاقبت پر خواهند شد

«رودهای خروشان و چشمه‌های جوشان همگی به بحر و اقیانوس می‌رسند.» و «جام‌های خالی یا نیمه‌پر عاقبت روزی پر خواهند شد.«

کنگره ۶۰ مجموعه‌ای مردم‌نهاد است که با هدف درمان اعتیاد و خارج نمودن افراد از ظلمت و تاریکی‌ها تأسیس گردید، اما با توجه به راندمان و فعالیت‌های مختلفی که در این مجموعه صورت می‌گیرد، به‌جرأت می‌توان گفت که امر درمان اعتیاد از اهداف ظاهری این مکان است‌، چراکه در ادامه هدف‌های والاتر و بزرگ‌تری در برنامه‌های آن دیده می‌شود.

آموزش ضلع جهان‌بینی که از اصلی‌ترین اضلاع مثلث درمان اعتیاد در کنگره است با هدف سازندگی و ساخته‌شدن افراد در مجموعه برنامه‌های کنگره ۶۰ قرار داده‌شده استابتدا فرد با جامی خالی یا نیمه‌پر وارد مجموعه می‌شود، سفر درمانی خود را آغاز و به‌مرور در کنار درمان اعتیاد، ساختن خود را نیز آغاز می‌نماید. نتیجه این امر به خواست و میزان تلاش خود فرد بستگی دارد که از اقیانوس بیکران کنگره خواهان چه میزان برداشت باشد، خواه به‌اندازه لیوانی خواه اندازه دریا. به‌شخصه تمام هدف و تلاش من بعد از سپری کردن سفر اول، تبدیل‌شدن به چشمه جوشان و پر شدن جام وجودی بوده و هست.

 چشمه جوشان شدن به این معناست: زمانی که من سفر دوم خود را آغاز می‌کنم، به‌طور جدی تری آموزش‌ها را فراگرفته و کاربردی می‌کنم، بعد از مدتی دیگر زمان آن فرا می‌رسد که خود آرام‌آرام دست به تولید بزنم، تولید علم، انرژی و. در حقیقت نباید به‌گونه‌ای رفتار کرد که فقط مصرف‌کننده بود و وابستگی ایجاد گردد، بلکه بایستی مستقل عمل نمود و به نقطه‌ای رسید که منبع جوشش انرژی شد.

http://up.c60.ir/repository/7102/1111.jpg

برای تبدیل‌شدن به چشمه جوشان باید مراحلی را طی نمود، ابتدا فراگیری آموزش‌هاست، آموزش‌ها و آگاهی‌هایی که بر مبنای راستی و حقیقت باشد. بایستی همواره اتصالات به این آموزه‌ها برقرار باشد، هر روز به دنبال فراگیری مطالب جدیدتر بود و هیچ‌گاه این اتصال و برقراری قطع نگردد.

در مرحله بعد کاربردی نمودن این آموزه‌هاست تا انرژی پتانسیل در درون فرد برای ادامه مسیر ایجاد گردد. اگر این‌ها به‌درستی کاربردی و عملی گردد در ادامه انرژی ناب و خالصی در انسان به وجود می‌آید که سبب می‌شود به مسیر زندگی با تمام فراز و نشیب‌های آن باروحیه و اراده قوی‌تر ادامه دهد و موانع پیش رو را از میان بردارد.

به‌شخصه درصدد برآمدن این هدف هستم که به نقطه‌ای برسم که قادر باشم در هر مکان و شرایطی که هستم از جمله: خانواده، جامعه، مکان تحصیل، شغل و.. و مانند چشمه جوشانی باشم که علاوه بر خودم دیگران را نیز به ساخته‌شدن و زندگی بهتر سوق دهم. به امید اینکه همه ما به چشمه جوشانی مبدل گردیم همچنین قالب و الگوی بی‌مثالی برای همگان گردیم تا هدف والای کنگره ۶۰ نیز تحقق یابد.

 

نویسنده: مسافرخانم مهسا-نمایندگی فردوسی مشهد
ویرایش: فاطمه همسفر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .