English Version
English

همایش استانی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر به میزبانی کنگره 60 قندیان تبریز

همایش استانی به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر به میزبانی کنگره 60 قندیان تبریز
به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر همایش استانی در روز پنجشنبه ششم تیرماه 1398 به میزبانی کنگره 60؛ نمایندگی قندیان تبریز و با حضور مسئولین استان آذزبایجان شرقی و ایجنت آقای عباس رجبی رأس ساعت 17 برگزار شد.

 
 
لیست مهمانان از این قرار بود:
 
جناب آقای دکتر رضا استاد رحیمی (مسئول شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان)
 
سردار عزت الله جعفری (مشاور عالی اداره نشر و آثار دفاع مقدس)
 
جناب آقای دکتر یاقوتی (دبیر کمیته فرهنگی شورای هماهنگی استان)
 
جناب آقای دکتر نوری ( دبیر کمیته استانی شورای هماهنگی استان)
 
جناب آقای تقی زاده (دبیر شورای هماهنگی استان)
 
سرکار خانم سهیلا صفری (مدیر امور اجتماعی شهرداری تبریز)
 
سرگرد علی رشیدی (عضو شورای هماهنگی استان)
 
جناب آقای عزیز الله جعفری (دبیر مشاور اداره نشر و آثار دفاع مقدس)
 
جناب آقای عین الله اصغرزاده (سپاه استان)
 
جناب آقای پور باقر (رئیس جامعه رزمندگان)
 
جناب آقای موسی عباسپور (بسیج رسانه استان)
 
جناب آقای دکتر حسن زاده (معاونت سلامت شهرداری تبریز)
 
سرکار خانم دکتر محمودی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
همایش با سخنرانی ایجنت آقای عباس رجبی آغاز شد...
 
 
 

سلام دوستان عباس هستم یک مسافر

ابتدا به آقای دکتر رحیمی دبیرشورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر، آقای یاقوتی عزیز و دکتر نوری محترم و آقای تقی زاده و سایر میهمانان گرامی خوش آمد می گویم که قدم رنجه فرمودند و دعوت ما را پذیرفتند و ما از همه ایشان تشکر می کنیم. در سال 52 هفته داریم که برای هر هفته یک دستورجلسه مشخص شده است و دستور جلسه این هفته صورت مسئله اعتیاد و روش درمان به روش DST است. اصولا فلسفه NGO این است که این تشکل ها برای این شکل یافتند که کمک حال دولت بشوند، در جاهایی که شاید دولت نتوانست بتوانند کمک بکنند و یا اینکه تجربه ما در باره این معضل یعنی مواد مخدر و درمان آن بتواند کمک بکند و سربار دولت نشویم.

جمعیت احیای انسانی کنگره 60 هم از سال 1378 در زمینه آموزش، پیشگیری، مهار  و درمان اعتیاد شروع به کار کرده است. تمام منابع مالی اش توسط اعضا تأمین می شود و مستقل است، متون آموزشی مختص به خودش را دارد، متخصص وافراد خدمتگزار مصرف کنندگان درمان شده توسط خود کنگره هست. مقاله صورت مسئله اعتیاد توسط مهندس حسین دژاکام بنیان گزار و تئورسین و مبتکر این روش در سال 1378 در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مطرح شد ومورد قبول واقع شد.به تمام چراها توسط خود فرد و خانواده و جامعه پاسخ داد که اگر بیماری است، این بیماری به کدام قسمت فرد مصرف کننده آسیب وارد کرده است. صورت مسئله اعتیاد مطرح کرد که مصرف مواد مخدر در سه بخش جسم، روان، جهان بینی و یا افکار شخص تخریب وارد کرده است. در قسمت جسم مواد مخدر بیرونی مثل الکل، شیشه و مرفین و قرصهای روان گردان و...جایگزین مخدرهای طبیعی بدن شد. بدن انسان شبه مواد مخدر و شبه مرفین تولید می کند و از طریق خون و سیستمهای عصبی بدن را در تعادل نگه می دارد ولی با مصرف مداوم مواد مخدر طی چند سال جایگزینی انجام می گیرد و این تعریف بیماری اعتیاد می شود.مثال هم این است:

کفش های چینی وارد شد و تولیدکننده های داخلی کفش قادر به تولید نشدند و این مواد مخدر هم که از بیرون آمدند مواد شبه مرفینی درون بدن هم تنبل شدند و خوابیدند و قادر به تولید نشدند و شرکت خراب نمی شود فقط تعطیل می شود و اعتیاد هم همینطور است و از آن روز شخص برای خندیدن و خوابیدن هم باید مواد مخدر مصرف بکند. در قسمت روان فردی که وابسته شده است درب و داغون است و ما در کنگره 60 در تعریف روان به این نتیجه رسیده ایم که روان همان خلق و خو است. خلق و خوی فرد مصرف کننده تعادل طبیعی ندارد ، در زمان مصرف و نشئگی یک جور است و در زمان خماری جور دیگر است. در قسمت تفکر و جهان بینی هم شخص تفکراتش از تعادل خارج شده است و افیونی و معتاد شده است. فردی را به بهترین جاهای دنیا از قبیل هاوایی ببرید، اگر مواد مخدر همراهش نباشد آنجا برایش جهنمی بیش نخواهد بود. اما اگر فرد مصرف کننده مواد مخدر همراهش باشد حتی اگر در کویر لوت باشد و یا در زیر یک تک درخت خشکیده هم باشد آنجا برایش بهشت خواهد بود. وابستگی شدید از لحاظ فکری دارد. صورت مسئله اعتیاد این مسائل را مطرح می کند و می گوید که اگر بخواهید یک چنین شخصی درمان بشود و حالش خوب باشد باید بازسازی در این سه قسمت به طور کامل انجام بگیرد. این سه موضوع را گروههای دیگر نیز می دانند اما نتوانسته اند که یکجا و به صورت جامع جمع بکنند.

در کنگره افراد صاحب شال نارنجی کمک راهنما و کسانی هستند که بدبختی های و خماریهای و دربه دریهای اعتیاد را چشیده اند و با این روش به درمان رسیده اند و از فیلترهای سختی عبور کرده اند و دو امتحان داده اند و نمره بالای 18 گرفته و قبول شده اند و این افراد طبق متد DST به درمان شخص کمک می کنند. در قسمت جسم ما برای بیماری احتیاج به داروی مناسب داریم تا با این روش درمان بشوند. هیچ بیماری نمی تواند بدون دارو درمان شود و داروی درمان بیماری اعتیاد و مواد مخدر خود مواد مخدر است. آتش را با آتش خاموش می کنیم که همان OT  و یا اپیوم تینکچر است. D دژاکام، Sپله 21 روزه زمان حدود 11ماه است. حدود 900 وعده از اول درمان تا آخر درمان فرد از این دارو استفاده می کند. در پله های 21 روزه و وعده های 8 ساعته طی 10 ماه مصرف دارو به صفر می رسد. همزمان با بازسازی جسم ، ترمیم سیستمهای درونی از نظر روانی و فکری هم جلسات برایشان برگزار می شود، هفته ای سه جلسه آموزش می بینند و به تعادل می رسند و بعد از 11 ماه شخص پرونده اعتیاد را برای همیشه می بندد.

موضوعی که زیاد توجه نمی شود این است که : فردی بعد از چندین سال مصرف مواد مخدر به صورت سقوط آزاد قطع می کند مثل زندان درمانی و کمپ درمانی و زیرزمین درمانی و ابوالفضل درمانی و... دو عکس العمل نشان می دهد: عکس العمل آشکار که همه می بینند مثل اسهال، آبریزش بینی و خمیازه و استخوان درد و.. این عکس العملهای آشکار از 3 روز تا 21 روز حل می شود و فرد این علائم را ندارد، سیستم بعد از عکس العمل آشکار عکس العمل پنهان را دارد که قابل دیدن نیست که غیر از فرد قابل دیدن نیست مثل انزوا، گوشه گیری، عدم میل به زندگی، ناتوانی جنسی و .. خیلی ها غیرت و اراده داشتن و عکس العملهای آشکار را تحمل کرده اند ولی عکسالعملهای پنهان را چون تحمل نکرده اند دست به انتحار و خودکشی زده اند. در این مرحله بهترین خانواده و تفریح و امکانات مالی را داشته باشد نخواهد توانست لذت ببرد. در روش درمان کنگره 60هیچ اثری از این دو عکس العمل در فرد درمان شده دیده نمی شود.

بالای 25 هزار نفر درمان شده در طول این 21 سال در کنگره که نوجوان هست داریم. بالای 75 هزار نفر عضو دارد و 60 نمایندگی در کل کشور دارد، بالای 4 هزار نفر کمک راهنما و بالای 6 هزار نفر مرزبان دارد. همه افراد بدون دریافت کوچکترین وجهی و عاشقانه خدمت می کنند و این بسیار حائز اهمیت هست. سایت کنگره 60 چندین سال است که در زمینه اعتیاد به عنوان بهترین و پربازبیننده ترین سایت انتخاب میشود. از نظر بحث ریکاوری و ورزشی در سطح بسیار بالایی است و در سطح ملی در رشته های راگبی و تیراندازی با کمان و... مصرف کنندگان شیشه و هروئین را داریم. پارک طالقانی تهران بالای 3 هزار نفر هر جمعه ورزش و مسابقه برگزار می گردد. نمایندگی قندیان تبریز هم 6 سال است که فعالیت می کند و هر ساله تا 50 نفر به درمان رسیده اند و خوشحالیم که امروز این میزبانی توسط ما انجام شد و امیدواریم ای تعامل و همکاری بین کنگره و مسئولان بیشتر بشود و شماها بیشتر کنگره را بشناسید. در هر زمینه ای در بحث درمان اعتیاد حاضر به همکاری با مسئولان هستیم.

 

مسافران و همسفران با قرار گرفتن در جایگاه از تجربیات و روش درمانی کنگره 60 مطالبی بیان نمودند...

 

در ادامه جناب آقای دکتر رضا استاد رحیمی مسئول شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان سخنرانی نمودند...

 

با نام و یاد خدا و تقدیر و تشکر از همه بانیان تشکیل جلسه کنگره 60 و تقدیر از همه مشارکت کنندگان و همه کسانی که رهایی یافتند و همه کسانی که مسافر هستند و همه کسانی که مرزبان هستند و از همه آنهایی که زحمت می کشند برای داشتن جامعه ای سالم، آباد و توسعه یافته و جامعه ای عاری از هرگونه فساد فکری و جسمی و روحی. این مایه مباهات ماست که در کنار شما باشیم و هر اندازه که توانایی و اجازه داریم با شما مشارکت کنیم و در کنار شما باشیم تا ان شاء الله بتوانیم فردی فعال و کوشا برای جامعه خودمان باشیم و سهمی دربازسازی میهنمان داشته یاشیم. از میهمانان عزیزمان و سردار جعفری تقدیر و تشکر می کنم. زمانی که ما در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هستیم بحث هایی شد و من خیلی از حرف های شما در مورد کمپ ها و ماده 16 و 15 شنیدم. چه بسا این تلنگری شد برای خود من برای اینکه تاملی داشته باشیم در ساختار کمپ ها و نحوه اداره و مدیریت آنها و بازبینی کرده باشیم و بازرسی زیادی انجام بدهیم در کنار کسانی که مریض هستند و دنبال سلامتی خود و خانواده شان هستند و مراجعه می کنند به اینگونه محل ها.

 ما مسئولیم که شما در کنار اینکه شما سلامتی خود را به دست می آورید ما آلام و دردها و مصیبت های شما و خانواده شما را کاهش دهیم. اگر یک نگاه جامعه گرایانه داشته باشیم همه جامعه مال  ماست و هر معتاد و هر کسی که سربار جامعه است و جامعه را از توسعه یافتگی عقب می اندازد مسءولیت آن با همه ماست. کم کاری های ما بوده که اتفاقی چنین ناخوشایند اتفاق افتاده است. ما در جهت ساختن جامعه ای شاداب چندین کمیته داریم. ما یک کمیته در زمینه درمان اعتیاد هم داریم که از این به بعد از دانش و تجربه شما هم در این زمینه استفاده خواهیم کرد. ما الان حدود 600 یا 700 نفر فقط در ماده 16 داریم که نیاز داریم شما از راه طی شده ای که رفته اید و تجربه ای که دارید به آنها بگویید. من نمی گویم جامعه ای عاری از اعتیاد اما باید جامعه ای به هنجار داشته باشیم. جامعه از دو چیز ساخته می شود فرد و کنش او، فرد و اراده او. فرد وقتی با کسی ارتباط دارد وقتی شد دو نفر می شود ما. این ما در طول زمان ساخته می شود. جامعه دارای اختلالاتی است که ما باید آنها را رفع کنیم حالا چه اختلالاتی که فرد دچار می شود چه آنها که جامعه و سیستم دچار می شود. تنها راه انتقال تجربیات است به دبگران برای داشتن زندگی آرام و بی دغدغه و این به همه افراد کمک می کند. من از شما می خواهم که تعامل را با ما بیشتر کنید تا بتوانیم از آنچه داریم استفاده کنیم و جامعه و افرادی سالم و شاداب و بشاش داشته باشیم.

 
سخنران بعدی همایش سردار جعفری مشاور عالی اداره نشر و آثار دفاع مقدس...

سلام علیکم و رحمت الله؛ من هم یک همسفر هستم. عرض کنم روزی که اینجا ساخته می‌شد، نمی دانستم که این کار مقدس قرار است در این مکان انجام پذیرد. و برای آخرت خود از خدا می خواهم و افتخارم این است که یک نفر معتاد و مریض جامعه ما بشود مسافر و با کمک شما همسفران و مسافران، به آغوش گرم خانواده و به آغوش گرم جامعه ایران اسلامی و شهر عزیزمان تبریز بپیوندد. و بدانید که دشمنان امروز از دو طریق می خواهند ملت ایران را به زمین بزنند؛ اول با فساد و بعد با اعتیاد. یک زمانهایی بود که من ده هزار سرباز داشتم، وقتی سربازان جدیدی به پادگان می آمدند، در میان آنها تعدادی هم بودند که اعتیاد داشتند، کراکی بودند و... من به آنها خیر مقدم عرض می کردم و می گفتم؛ قربان شما عزیزان من، این قضیه خانمانسوز است. و سربازهایی بودند که با کمک و راهنمایی دیگر سربازان و پاسداران، ترک کردند و به آغوش یگان و آغوش گرم خانواده بازگشتند و ما خیلی مواظب بودیم که خدای نکرده حتی کسی آلوده به سیگار هم نباشد.

من می گفتم اگر جوانی بیاید در یگان ما و اهل نماز باشد و با خدا، حتما" میانه ای با اعتیاد نخواهد داشت و کسی که با خدا دوست شد و عاشق خدا شد، بالاخره هیچ عشقی بالاتر از عشق خدا نیست. و آقایانی که در کنگره 60 بصورت کارشناسی و خیلی خوب کار می کنند، این امر مهم را ادامه بدهید و انشاالله امیدوارم روزی برسد که ما در ایران اسلامی حتی یک شخص معتاد نداشته باشیم. شما در حقیقت لشکر بزرگ ایران هستید، لشکر ما فقط سپاه و ارتش نیست بلکه عمده قوای ما ملت بزرگوار ایران هست. من امروز یک مثال می زنم؛ چند روز پیش دوتا هواپیمای دشمن آمده در بالای مرز ایران، ( یادآوری کنم که تخصص من نظامی است) و موشک که دیگر تشخیص نمی دهد که داخل این هواپیما آدم نشسته یا بدون سرنشین هست، همین کشور عزیزمان به برکت خون شهدا و همت شما ملت بزرگوار ایران، این هواپیما را می زنیم و رئیس جمهور آمریکا می گوید؛ من از ایران تشکر می کنم که اون یکی هواپیمای ما را نزد.

 
ادامه جلسه به روایت تصویر...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تهیه و تنظیم گزارش: تیم وبلاگ نویسی کنگره 60 قندیان تبریز
 


 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .