English Version
English

در کنگره چگونه قدردانی می کنیم؟

در کنگره چگونه قدردانی می کنیم؟
سلام دوستان فریده هستم هم‌سفر- کمک راهنمای لژیون چهارم
 
کلمه سپاسگزاری معانی ژرفی را در خود نهفته دارد.
 
خداوند به‌واسطه‌ی قدرت اختیاری که به انسان تفویض فرمود، او را مختار به انتخاب راه درست از نادرست؛ ارزشی از ضد ارزشی و سره از ناسره کرد که پیش‌نیاز این مهم، به فرمایش استاد امین؛ کسب آگاهی و دانایی است که با گذراندن مراتب آموزش، تجربه و تفکر حاصل می‌گردد و این نعمتی است که تنها انسان لایق دریافتش شده است. در ادامه جهان‌بینی ایشان داریم که سیستم هوشمند خلقت انسان به جهت تحقق خواسته خود و صعود در مسیر هدف آفرینش نیازمند تلاش و توجه ویژه به دو هدف است: 1- حفظ و بقا ساختار  2- رشد و توسعه
 
یکی از موارد حفظ این ساختار در صور پنهان، مقوله سپاسگزاری است که بدین منظور بایستی درک درستی از ماهیت آن داشته باشیم. خداوند در ابتدای کتاب آسمانی بعد از بسم‌الله الرحمن الرحیم، بلافاصله می‌گوید " الحمدالله " یعنی شکر و سپاس و بازهم در جای دیگری می‌فرماید:" الاعمال بالنیات " که اهمیت نیت درونی انسان را در انجام افعال بیان می‌نماید.
 
 
به عقیده من سطحی‌ترین مرتبه سپاسگزاری زبانی است که برای رفع مسئولیت انجام می‌شود و هر چه دریافت بیشتری از ماهیت عمل انجام‌شده پیدا کنیم و به مرحله لازم تفکر دست‌یابیم، این سپاسگزاری در قلب و در وجودمان احساس خواهد شد و سپس در عمل نمود پیدا می‌کند و اجرایی می‌شود. این مرتبه از سپاسگزاری عمق دار خواهد شد. زمانی که انسان به این مرحله برسد، متوجه می‌شود که سپاسگزاری طیف دارد و هر چه بیشتر در این مسیر، طی طریق کند، به‌تدریج پرده‌های بی‌خبری و تاریکی از چشم دل شخص کنار رفته و با درک بیشتر هستی و خلقت، رابطه عمیق‌تری با پروردگار برقرار می‌کند و درمی‌یابد که اساس هستی عشق است، هیچ‌چیز به‌طور تصادفی اتفاق نمی‌افتد و هر آنچه که در مسیر او قرار می‌گیرد به جهت  تکامل او، قطعاً مؤثر است. اینجاست که انسان با سپاسگزاری از مخلوق، می‌تواند به درجات برتر سپاسگزاری از خالق دست یابد. همان بیان قرآن: " لئن شکرتم لازیدنکم " یا ضرب‌المثل معروف" شکر نعمت، نعمتت افزون کند."
 
و اما هدف دوم؛ رشد و توسعه ساختار
 
در کنگره  60 جناب مهندس با تحقیقات مستند، راه درمان اعتیاد را کشف کردند و با بزرگواری و عشقی که در وجود خود و خانواده خود داشتند، نسبت به ظلمات، شخصیت‌های ازدست‌رفته و پتانسیل‌های مدفون‌شده  سایر مخلوقین دربند مواد مخدر، بی‌تفاوت نبودند و برای نجاتشان از دام اهریمنی اعتیاد، تلاش‌های گسترده و بی‌وقفه و زحمات زیادی را  متحمل شدند. به جهت سپاسگزاری باید باکمال دقت حافظ قوانین، فرامین و حرمت‌ها بود و تخطی نکرد. در جهت خواست ایشان نهایت تلاش را داشت. زمانی که به آرزوی بنیان کنگره، جناب مهندس واقف می‌شویم؛ عشق و کمال نفس ایشان بیش‌ازپیش، آدمی را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ اینجا هم چیزی برای خود و خانواده نمی‌خواهند و ایجاد آکادمی و انتقال دانش و روش درمان اعتیاد در سراسر جهان، به جهت رهایی دائم مصرف‌کنندگان با کمترین تخریب، از مهم‌ترین اهدافشان است.
 
برماست که در دو جهت علمی و مالی، حرکت کنیم. زکات علم به‌روز و بی‌نظیر کنگره، در انتشار آن است. زمانی که به درک علمی واقف شدیم و قلبا با حس سالم آن را به اجرا درآوردیم؛ می‌توانیم در نقطه تفکر و تعقل دیگران نیز تحولی ایجاد نماییم و با انتقال به سایرین مسبب اضافه کردن شعاع این چرخه ارزشی شویم، چراکه آنچه از دل برآید بر دل نشیند و در ادامه آرامش و حال خوش را به دنبال خواهد داشت.
 
در مورد مسائل مالی دو مقوله کیفی و کمی حائز اهمیت است. کیفیت عملکرد و مشارکت ما با آگاهی از هدف احیاء انسانی و مسیر عمل سالم و بیلان مالی روشن کنگره، پررنگ‌تر و مؤثرتر خواهد شد. کمیت خدمت مالی به میزان عشق و شرایط ما بستگی دارد که امیدوارم خلوص نیت ما، باعث دریافت مهر تائید خداوند بر اعمالمان باشد. به قول استاد سردار؛ "درنهایت آنچه که می‌ماند بین ما و خداست؛ نه بین ما و مردم." چنین است که در ادامه مسیر، خداوند، یاران را به کمک مهندس دژاکام فرستادند والان شاهد چنین گستره‌ای در سطح کشور و ان‌شاءالله به‌زودی در سطح جهانی خواهیم بود. باید قدر این موهبت‌های الهی، موقعیت‌ها و لحظات زندگی‌مان را بدانیم و بازپرداخت آن را داشته باشیم. عدم خدمت، ناسپاسی و هتک حرمت، پرداختن به خواسته‌های نامعقول و ضد ارزش‌ها، باعث برگشت موضوعات حل‌شده و تحت درمان قرارگرفته می‌شود و وضعیت فعلی ما را دچار مخاطره خواهد کرد تا جایی که شاید دیگر راه برگشتی به وجود نیاید، به عبارتی کفـر، نعمت از کفت بیرون کند.
 
در کنگره 60 در طول سال در 4 مناسبت مرسوم است که این قدردانی را با پاکت به‌جا آوریم. درجه درک ما از موهبت‌هایی که در اختیارداریم، نحوه عملکرد ما در جایگاه‌های سپاسگزاری را مشخص می‌کند. هفته آینده هم هفته قدردانی از ستون‌های کنگره، دیده‌بان‌های محترم است و امیدوارم که همه اعضاء کنگره به شایستگی مراتب قدردانی از این بزرگواران را به‌پاس خدمات صادقانه‌شان، به‌جا آوریم.
 
 
هم‌سفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .