English Version
English

اینجا خانه ی امید است؛ نمایندگی آزادی همسفران

 اینجا خانه ی امید است؛ نمایندگی آزادی همسفران

زندگی همیشه جاری است! در سلول‌های طبیعت، در قلب زمین خاکی، در قدم‌های بهار و چشم‌های زیبای گل.

زندگی مجموعه‌ای از اتفاقات تلخ و آمیخته‌ای از خاطره‌هاست!

زندگی درگذر سکوت و فریادهاست!

و این ما هستیم که به تک‌تک واژه‌های زندگی رنگ و لعاب می‌دهیم. تعیین عیار خوشبختی دست خودمان است. بدون ترس زندگی کردن و با مشکلات مبارزه کردن کلیدش دست خودمان است و در دانایی و حرکت درست خودمان خلاصه می‌شود.

امروز هم گفتگویی داریم با یکی از هم‌سفران تازه رهاشده که توانستند در این مسیر گام بردارند و حصار تاریکی‌ها را در هم شکنند.

 

لطفاً خودتان را معرفی کنید؟

سلام دوستان رؤیا هستم یک هم‌سفر.

 

چگونه با کنگره آشنا شدید؟

تعدادی از دوستان و آشنایان که درگیر اعتیاد بودند و برای درمان خود روش‌های مختلفی را امتحان کرده بودند و نتیجه‌ای نگرفته بودند، در کنگره به درمان کامل رسیده بودند و خدا را شکر توانسته بودند با غول اعتیاد بجنگند و به رهایی برسند و من نیز که این عزیزان را دیدم به کنگره ایمان آوردم و وارد کنگره شدم.

 

چه روش‌هایی را برای درمان اعتیاد تجربه کرده‌اید؟

مسافر من چندین سال است که درگیر اعتیاد است و چند بار خواسته که سقوط آزاد کند و ترک کند ولی نتوانسته و نتیجه‌ای نگرفته است، امیدوارم به خواست خدا وارد کنگره شود و به رهایی برسد.

 

آیا همسرتان با ورود شما به کنگره مخالفت می‌کنند؟

قبل از اینکه وارد کنگره شوم، مخالف بودند. چون خودش نمی‌آمد به من نیز اجازه نمی‌داد ولی من با پافشاری خود، مسافرم را راضی کردم تا به کنگره بیایم والان باگذشت چند ماه و با دیدن تغییراتی که در من می‌دیدند، از آمدن من به کنگره خیلی راضی و خرسند است.

 

از آموزش‌های کنگره تا چه حدودی توانستید استفاده کنید؟

با آموزش‌های جامع و کاملی که در کنگره می‌دهند به‌خصوص آموزش‌های راهنمای عزیزم توانستم مسیر زندگی‌ام را تغییر دهم و یک مادر خوب برای فرزندانم و یک هم‌سفر خوب برای مسافرم باشم و این آرامشی را که الآن در زندگی‌ام دارم را مدیون کنگره هستم.

 

قبل و بعد از کنگره خود را چگونه می‌بینید؟

 وقتی به قبل فکر می‌کنم می‌بینم که چقدر آدم ضعیفی بودم، چقدر انسان جاهلی بودم و در مقابله با مشکلات نمی‌دانستم چگونه باید رفتار کنم، خیلی زود کم می‌آوردم و راه‌حلی برای حل مشکلاتم پیدا نمی‌کردم ولی الآن که وارد کنگره شدم، می‌دانم که باید قوی باشم، نباید در مقابل مشکلات زانو خم‌کنم، باکمی تفکر و دانایی می‌توانیم مشکلات را از پا درآوریم.

 

آیا همسرتان متوجه تغییرات رفتاری شما شده‌اند؟

بله الآن که همسرم برخورد من را در خانه با فرزندانم می‌بیند و رفتار من را با خودش می‌بیند می‌گوید، ای‌کاش خیلی زودتر وارد کنگره می‌شدی. زندگی ما عطر و بوی تازه‌ای پیداکرده است.

هدفتان از اینکه بدون مسافر وارد کنگره شدید چیست؟

من خیلی به مسافرم فشار می‌آوردم که باید ترک کنی ولی نتیجه‌ای نداشت، تصمیم گرفتم که خودم وارد کنگره شوم و با آموزش‌هایی که می‌گیرم بتوانم مسافرم را تشویق کنم که به کنگره بیاید.

 

نظرتان در مورد خدمت کردن در کنگره چیست؟

خدمت کردن در کنگره باعث می‌شود که ما به حال خوش برسیم و مسئولیت‌پذیر بودن را یاد بگیریم. خدمتی که ما در کنگره انجام می‌دهیم، بازتابش به خودمان برمی‌گردد و باعث می‌شود انرژی زیادی بگیریم، حال هر نوع خدمتی که باشد. امیدوارم مسافر من هم هر چه زودتر سفرش را در کنگره شروع کند تا من نیز بتوانم در جایگاه‌های مختلف خدمت کنم.

 

به‌عنوان هم‌سفر چگونه می‌توانید کنگره را دررسیدن به اهدافش یاری کنید؟

 می‌توانیم با کاربردی کردن آموزش‌ها، با خدمت کردن، با احترام گذاشتن به حرمت‌ها و رعایت کردن قوانین که مهم‌ترین هدف کنگره هست، کنگره را یاری کنیم.

 

به نظر شما راهنما در کنگره چقدر می‌تواند به رهجو کمک کند؟

 مهم‌ترین نقش در کنگره، نقش راهنماست، چون راهی که ما الآن می‌رویم را قبلاً تجربه کرده‌اند و به حال خوش رسیدند، بنابراین می‌تواند با کمک و راهنمایی‌های خود ره‌جو را به حال خوش برساند. یک ره‌جو اگر می‌خواهد به حال خوش برسد، باید کاملاً مطیع راهنما باشد و آموزش‌های راهنما را بی‌چون‌وچرا اجرایی نماید.

 

چه توصیه‌ای به هم‌سفرانی که در شرایط شما هستند دارید؟

توصیه می‌کنم خود را درگیر مسافرشان نکنند و سعی کنند خودشان به حال خوش برسند. با آموزش‌هایی که می‌گیرند و کاربردی می‌کنند می‌توانند قطعاً به هدف خود برسند.

 

کلام آخر؟

خیلی خوشحالم که وارد کنگره شدم و تشکر می‌کنم از راهنمای خوبم که باراهنمایی‌های خوبشان باعث شدند تا مسیر زندگی‌ام را عوض کنم و از آقای مهندس که بستری را فراهم نمودند تا ما هم‌سفران نیز به‌راحتی بتوانم از آموزش‌های کنگره استفاده کنیم، تشکر می‌کنم. امیدوارم همه در کنگره به حال خوش برسند.

تهیه‌ گزارش: هم‌سفر نادره

نگارنده: هم‌سفر فرشته

تنظیم و ارسال: هم‌سفر طاهره

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .