English Version
English

خدمت همراه با آموزش؛ گفتگو با همسفر فاطمه

خدمت همراه با آموزش؛ گفتگو با همسفر فاطمه

در خدمت یکی از همسفران عزیز خدمتگزار هستیم. با سلام خدمت شما خانم فاطمه عزیز، لطفاً به‌رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید؟

سلام دوستان فاطمه هستم همسفر رضا، با پانزده سال تخریب انواع مواد مخدر وارد کنگره شدیم، به راهنمایی آقای نادر فراهانی و راهنمای خوب خودم خانم زهرا حاج محمدی به روشDST با داروی اپیوم سیزده ماه سفر کردیم، در حال حاضر هشت سال و چهار ماه است که آزاد و رها هستیم.

آیا سفر اول شما بدون هیچ مشکل و دغدغه‌ای بود و به‌راحتی به رهایی و درمان رسیدید؟

در سفر اول، مثل بقیه افراد حاضر در کنگره مشکلاتی پیش روی ما وجود داشت، چون اگر آن‌ها وجود نداشتند ما به‌راحتی نمی‌توانستیم اعتیاد را کنار بگذاریم و نیازی به کنگره و آموزش‌های آن نداشتیماطلاعات و دانسته‌های ما نسبت به اعتیاد خیلی کم بود. در سفر اول بیکاری، نداشتن روابط درست با اطرافیان، نداشتن درک متقابل، هزینه‌های سنگین زندگی با داشتن دو فرزند، واقعاً راه سختی را طی کردیماما درنهایت با آموزش‌های صحیح، هم‌فاز شدن با مسافر خود، حاضر بودن سر ساعت در کارگاه‌های آموزشی، فرمان‌بردار بودن و خدمت کردن موفق به دریافت گل رهایی شدیم

 

ازنظر شما قدرت یک همسفر در چیست؟

به نظر من قدرت و توانایی یک همسفر در تفکر درست، آموزش دیدن و  خدمت کردن معنا پیدا می‌کند.

 

آیا خدمت در کنگره توانست در حال خوش شما تأثیرگذار باشد؟ خدمت کردن چه مزیت‌هایی برای شما داشت؟

بله خدمت کردن برای من واقعاً مثل یک مسکن بود. حال خوش و احساس خوب بودن را در خدمت کردن پیدا کردمیکی از مزیت‌های خدمت کردن، درک درست از مسائل اطراف خود و درک مشکلات همسفرانی که وارد کنگره می شوند، هست. از همه این ها مهم تر معنای صبر و قناعت را یاد گرفتم.

 

چه چیزی بیشتر از همه باعث شد با مسافر خود در کنگره بمانید و هر دو برای ترمیم و بازسازی زندگی تلاش کنید؟

چیزی که باعث شد من با مسافر خود در کنگره باقی بمانم، صداقت مسافر من بود، در ادامه درست آموزش دیدن، جبران خسارت و تغییر در افکار و اندیشه هر دو ما بود.

 

در طول سفر کتاب 60 درجه زیر صفر چه کمکی به شما کرد و توصیه شما به همسفران برای استفاده از این کتاب ارزشمند چیست؟ 

در طول سفر  کتاب 60 درجه زیر صفر، همانند یک راهنما، چراغ راهی برای من بود و هر بار با خواندن کتاب قوت قلب پیدا می‌کردم که آقای مهندس همانند مسافران دیگر سختی‌های زیادی را متحمل شدند و تجربیات خود را در اختیار ما قراردادند و با راه‌کارهای مناسب به نتیجه رسیدند و این باعث شد که ناآرام نباشم و باتحمل سختی‌ها و مشکلات به راه خود ادامه دهمتوصیه من به همسفران عزیز این است که بارها و بارها این کتاب را باتدبیر و تفکر بخوانند چون با هر بار خواندن، نکات بسیار مهمی برای ما روشن می‌شود و جواب خیلی از سؤال‌های خود را می‌توانیم با خواندن کتاب 60 درجه پیدا کنیم.

در چه جایگاه خدمتی در کنگره خدمت کرده‌اید و حاصل چند سال خدمت شما چه بوده است؟

در کنگره در جایگاه‌های دبیری، نگهبانی، کمک راهنمایی و مرزبانی باافتخار خدمت کرده‌ام. حدود نه سال و نیم است که در کنگره حضور دارم، پنج سال در جایگاه کمک راهنمایی خدمت کردم، در این چند سال چهار نفر از اعضای لژیون من، موفق به گرفتن شال کمک راهنمایی و خدمت در این جایگاه شده‌اند، همچنین یکی از آن‌ها در گل‌ریزان سال قبل عضو لژیون سردار شد، دو نفر هم موفق به دریافت شال کمک راهنمای تازه واردین گردیده‌اند.

 

از خاطرات دوره مرزبانی برای ما بگوئید؟

تمام دوره مرزبانی برای من سرشار از خاطره بود، به‌اندازه تمام عمر خود در این دوره آموزش گرفتم، از همسفران کوچک هم چیزهای خوبی یاد گرفتم و تک‌تک لحظه‌های آن برای من پر از آموزش و تجربه بود.

 

آیا دوست دارید بازهم در جایگاه کمک راهنمایی خدمت کنید؟ هدف شما از این کار چیست؟

با تمام وجود دوست دارم که بازهم این افتخار نصیب من شود که بتوانم در جایگاه کمک راهنمایی خدمت کنم؛ چون اول برای خود من آموزش به همراه دارد و بعد می‌توانم به دیگران آموزش بدهم، درنهایت این‌که می‌توانم مفید باشم و خدمتی به خود و خلق خدا بکنم.

 

در آخر اگر مطلبی دارید بیان کنید:

خوشحال هستم که در کنگره حضور دارم و از عشق و محبت واقعی که در این مکان جاری است بهره می‌برم و ارتقاء و تکامل پیدا می‌کنم. از جناب آقای مهندس دژاکام با تمام وجود سپاسگزارم و آرزوی سلامتی و تندرستی را برای ایشان دارم.

با تشکر از خانم فاطمه عزیز که قبول زحمت کردند و با سخنان خود چراغ راهی شدند برای همسفرانی که با کوهی از ناامیدی وارد کنگره می‌شوند.

 

تهیه و تنظیم: همسفر الناز لژیون چهارم
عکاس: همسفر فاطمه لژیون پنجم
نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .