English Version
English

کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی پرستار به استادی دیدبان آقای علی خدامی

 کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی پرستار به استادی دیدبان آقای علی خدامی

چهارمین جلسه از دور چهل و هفتم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60؛ نمایندگی پرستار به استادی دیدبان آقای علی خدامی ، نگهبانی مسافر حمید و دبیری مسافر محمدحسین با دستور جلسه وادی نهم در روز دوشنبه 1398/02/30  راس ساعت 17:30 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان علی هستم یک مسافر؛ خیلی متشکرم از دوستانی که نوشتارها را خواندند و خیلی خوشحال هستم که بعد از مدت‌ها توانستم بیایم در شعبه پرستار باشم.

کلاس‌های تهران روزهای یکشنبه سه‌شنبه پنجشنبه بود که من هم روزهای یکشنبه سه‌شنبه پنج‌شنبه کلاً خارج از تهران بودم و شعب شهرستان‌ها می‌رفتم اما از زمانی که کلاس‌ها در روزهای زوج برقرار گردید ما کاملاً وقتمان آزاد شد و شعب تهران را هم می‌توانیم سر بزنیم که قبلاً اصلاً امکانش نبود.

به‌هرحال خیلی خوشحال هستم که خداوند توفیق داد که در این شعبه باشم، راجع به دستور جلسه یک مقدار باهم صحبت کنیم و در ادامه اگر مرزبان‌های محترم صلاح بدانند یک پرسش و پاسخ کوچک هم تا آنجایی که وقت داشته باشیم بتوانیم انجام بدهیم.

 وقتی‌که می‌روم داخل جلسه از بچه‌ها تک‌تک سؤال می‌پرسم موضوع دستور جلسه چه هست؟ مثلاً از نفر اول دستور جلسه را می‌پرسم که دستور جلسه چیست می‌گوید وادی نهم از نفر دوم می‌پرسم دستور جلسه چه هست می‌گوید وادی نهم از نفر سوم که می‌پرسم می‌گوید وادی نهم و تأثیر آن روی من.

میگویم این درست است. وقتی‌که می‌خواهید بگویید دستور جلسه چیست آن عبارت کامل را بگوئید، بچه‌ها این خیلی مهم است بعضی وقت‌ها اگر ما آن عبارت راندانیم نمی‌دانیم درباره چه چیز صحبت بکنیم حتی با یک واو، یا نقطه یا یک ویرگول معنی کاملاً عوض می‌شود.

پس وادی نهم که عبارت کامل موضوع جلسه این هست که وادی نهم و تأثیر آن بر روی من.

حالا وادی نهم چه هست همه ما خوب میدانیم که وقتی نیرویی از کم شروع بشود و به درجه بالا و بالاتر برسد نقطه تحمل پیدا می‌کند.

وادی‌ها در کنگره اگر دقت کرده باشید برای ما خیلی مهم هستند، چون وادی‌ها یک بخش از علم و دانش کنگره هستند و بر اساس آن صورت‌مسئله اعتیاد یا مثلث درمان که جسم روان و جهان‌بینی است که ما در مدت ۱۰ ماه صفر این ۳ تا ضلع را باید هم‌زمان باهم جلو ببریم تا به درمان قطعی برسیم که باید بدانیم درمان قطعی چی است؟

زمانی که فرد ۲۰ سال مصرف‌کننده شیره و تریاک بوده برسد به نقطه‌ای که باید قسم بخورد که من یک روزی مصرف‌کننده مواد مخدر بودم، اصلاً باور کردن نباشد چه از چهره‌اش، چه از رفتارش و چه از صحبت کردنش هیچ علامتی از اعتیاد نباشد و اصلاً زور هم نمی‌زند که مواد نخواهد مصرف کند، خیلی راحت، خیلی ریلکس زندگی خود را انجام بدهد و اصلاً یادش رفته باشد که یک روزی مصرف‌کننده مواد مخدر بوده، این یعنی نقطه درمان و این‌جایی است که کنگره برای ما تعریف کرده که به آنجا بخواهیم برسیم.

اگر می‌خواهیم به آنجا برسیم این عملیات درمانی در این ۳ ضلع جسم، روان، جهان‌بینی، باید خیلی قدرتمند جلو برود، همه ما که آمدیم سفرمان را شروع کردیم. یک سفر اولی که سفر خود را شروع کرده هم‌زمان این سه تا ضلع باهم می‌رود جلو، عملیات درمانی در هر ۳ تا ضلع صورت می‌گیرد، حالا نمی‌خواهیم وارد جزئیات بشویم که جسم چه اتفاقی برایش افتاده چه تخریب‌هایی صورت گرفته، یا سیستم ایکس را همه ما می‌دانیم، بازسازی، Dst،OT، تیپر، همه این‌ها به‌جای خود محفوظ، اما در جهان‌بینی قضیه یک‌ذره متفاوت است، در جهان‌بینی با تفکرات و نگرش ما کار دارد؛ و این داستان کاملاً متفاوت است و یک آموزش کاملاً قدرتمندی می‌خواهد که بخواهد آن آموزش‌های قبل ما را یا آن چیزی که قبلاً می‌دانستیم را کاملاً کنار بزند و نابود کند و این جهان‌بینی که آموزش می‌گیریم در کنگره جای آن قرار بگیرد. این آموزش‌های قدرتمند در همین ۱۴ وادی است این‌قدر این وادی‌ها قدرتمند هستند.

 من همیشه می‌گویم که شخصیت کنگره ۶۰ شخصیت وادی‌ها است، شخصیت خود کنگره ۶۰ شخصیت تک‌تک افراد کنگره ۶۰ برگرفته از این وادی‌ها است. وادی‌های کنگره تک‌تک شخصیت عوض کن هستند این‌قدر مهم هستند، وادی یک مگر کم‌چیزی است مگر شخصیت ما را عوض نمی‌کند در وادی یک که به ما آموزش می‌دهد برای هر کاری اول فکر بکنم، بتوانم درست فکر بکنم مثلاً برای انجام کاری به آن فکر کنم که این کار را انجام بدهم یا ندهم، این کار را بکنم یا نکنم، وادی اول این چیزها را به ما یاد می‌دهد واقعاً تغییر شخصیت می‌دهد.

 وادی دوم همین‌طور، وادی سوم هم همین‌طور، وادی دوم ناامیدی را از ما دور می‌کند این تغییر شخصیت است وادی سوم به ما می‌گوید که از انسان‌ها توقعی نداشته باشیم باید روی خودت کار بکنی این تغییر شخصیت است، در وادی چهارم می‌گوید که از خداوند طلبکار نباشیم از خداوند انتظار زیادی نداشته باشیم.

حالا وادی نهم می‌خواهد که بحث اعتیاد و مصرف ما را از این دیدگاه، نگاه کند.

حالا یک روزی مثلاً برای مصرف سیگار روز اول یا اولین پکی که به سیگار زدیم چه اتفاقی برای ما افتاد؟ سرفه و غیره، چرا چون نقطه تحمل ما در مورد مصرف سیگار خیلی پائین بود، چون بلد نبودیم نمی‌توانستیم سیگار بکشیم قطعاً روز اول یکی آمد و به ما یاد داد، به من که یک نفر آمد و یاد داد که چطور دودش را پایین بدهیم آن‌هم بلد نبودیم ولی یواش‌یواش به‌جایی رسید که روزی یک پاکت سیگار حمل می‌کردیم، یا اول چهارتا دود تریاک را نمی‌توانستیم بکشیم اما به‌جایی رسید که یک‌زمان هرچقدر تریاک جلوی ما می‌گذاشتند می‌کشیدیم، حمل می‌کردیم، نقطه تحمل ما رفت بالا، حالا این فرایند را می‌خواهیم معکوس کنیم.

 یعنی الآن نقطه تحمل در مصرف نکردن بالا است و در مصرف کردن خیلی پائین برای یک مصرف‌کننده، می‌خواهیم معکوس کنیم و به‌جایی می‌رسد که با همان عملیات درمانی یا موضوعاتی که در وادی نهم مطرح می‌شود که قسمت‌های مهم آن‌یکی پارامتر زمان است، یکی تکرار و تمرین است و اتفاقی که برای ما می‌افتد این است که نقطه تحمل ما در مصرف نکردن بالا برود.

 یک سیگاری وقتی می‌خواهد سفر خود را شروع کند تحمل نیم ساعت سیگار کشیدن را ندارد، اما می‌رسد به یکجایی که می‌بیند ۵ سال سیگار نکشیده است و انگارنه‌انگار، اصلاً یادش نیست یک‌زمان سیگار مصرف می‌کرده و این اتفاق برای تک‌تک ما در کنگره با متد DST می‌افتد.

 می‌خواهد نقطه تحمل ما را جابجا کند. در این وادی می‌خواهد بگوید که در هرکجا که باشید نقطه تحمل هرکجا که باشد می‌توانیم نقطه تحمل خودمان را جابجا کنیم اگر بخواهیم می‌توانیم.

یک آدم سیگاری می‌تواند غیر سیگاری بشود و یک آدم غیر سیگاری می‌تواند سیگاری بشود، یک کسی که مصرف‌کننده مواد مخدر هست می‌تواند تبدیل شود به کسی که مصرف‌کننده نیست و کسی که مصرف‌کننده مواد مخدر نیست می‌تواند تبدیل شود به یک مصرف‌کننده مواد مخدر.

وادی نهم که وادی خیلی خوبی هست را بخوانید در این یک هفته خیلی چیزها دارد که می‌توانیم از آن آموزش بگیریم از این دستور جلسه خیلی چیزها متوانیم یاد بگیریم البته نه این دستور جلسه از تک‌تک دستور جلسه‌ها می‌توانیم خیلی چیزها را یاد بگیریم.

تک‌تک دستور جلسه‌ها برای ما گره‌گشا هستند مخصوصاً برای سفر اولی‌ها و به ما واقعاً کمک می‌کنند که درمان اعتیاد را پیش ببریم و اینکه همه بچه‌های کنگره ۶۰ قدرتمند هستند قوی هستند فکر می‌کنید به خاطر چه هست؟

به خاطر همین آموزش‌ها هست به خاطر همین وادی‌ها است من بیشتر از این مزاحم وقتتان نمیشم و از مشارکت را می‌گذاریم برای دوستان که با مشارکت دوستان موضوع جلسه کامل‌تر بشود. خیلی متشکر هستم که به صحبت‌های من گوش کردید.

 

 



تایپ: مسافرمحمد
عکس: مسافر اسماعیل
تنظیم در وبلاگ نمایندگی پرستار

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .