English Version
English

برداشت از سی دی ساختمان جسم 3

برداشت از سی دی ساختمان جسم 3
برای اینکه جسم انسان را بهتر بشناسیم آن را به ساختمان تشبیه می‌کنیم. همان‌طور که برای احداث یک ساختمان به مواد و مصالح نیازمندیم جسم انسان نیز جهت سوخت‌وساز و ادامه حیات خود به موادی احتیاج دارد چون جسم دائماً در حال بازسازی خودش است. مواد مورد نیاز جسم از طریق تغذیه تأمین می‌شود، پس تغذیه خیلی مهم است‌. ما همیشه باید به غذایی که می‌خوریم نگاه کنیم و غذایی را بخوریم که برای جسم ما مفید باشد و همه مواد مورد نیاز را به جسم برساند. می‌توانیم با رساندن مواد مختلف به جسم از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری کنیم.

جسم انسان چون تاریخ‌مصرف دارد و مرتباً بازسازی می‌شود گویی دارای یک انبار متحرک و بزرگ و جاری است که هرچه جهت ساخت‌وساز و ترمیم نیاز دارد از این انبار تأمین می‌شود برای مثال اگر جسم به پتاسیم نیاز دارد سراغ قفسه‌ی پتاسیم می‌رود و آن را برمی‌دارد‌، پس تغذیه ما باید به گونه‌ای باشد که پتاسیم و دیگر مواد دائماً در انبار باشد. گندم ماده غذایی عالی و غنی از املاح مورد نیاز جسم است.۱۶ تا از مواد بسیار قوی و مغزی برای بدن دارد که ۱۲ تا از این مواد در پوست گندم است ولی متأسفانه ما با جدا کردن پوست آن را تبدیل به ماده‌ی بی‌ارزش می‌کنیم.

بعضی مواد برای جذب شدن توسط بدن نیاز به مواد دیگری دارند مثلاً کلسیم برای جذب شدن نیازمند فسفر است در واقع کلسیم و فسفر هم‌پوشانی دارند. همه مواد مورد نیاز جسم از بیرون تأمین نمی‌شود بخشی از آن را خودش می‌سازد مثل مواد مخدر طبیعی و مواد محرک طبیعی و مواد ضد درد بدن. مرگ‌ومیر در کنگره ۶۰ نسبت به مراکز ترک اعتیاد دیگر خیلی کمتر است به دلیل اینکه آموزش‌هایی که در کنگره وجود دارد خیلی زود به مرحله اجرا در می‌آید و از سخن به عمل تبدیل می‌شود. سیگار بسیار نابودکننده است و بعد از درمان اعتیاد سیگار کشیدن آمار مرگ‌ومیر را بالا می‌برد، مرگ‌ومیر بین افراد سیگاری ۱۵ برابر بیشتر از مرگ‌ومیر کسانی است که بر اثر مصرف مواد جان خود را از دست می‌دهند.
 

سی دی ساختمان جسم 3
نگارش همسفر سعیده لژیون 3
ویراستار و ثبت همسفر سپیده

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .