English Version
English

وادی نهم و تاثیر آن روز من

وادی نهم و تاثیر آن روز من
خداوند انسان ها را خلق کرد و همه چیز در تعادل آفریده شد. وقتی انسان از نقطه تحمل خارج می‌شود، از تعادل خارج می‌شود و دیگر پایدار نیست؛ پس ممکن است انسان در هر موضوعی که از تحمل او خارج می‌باشد از تعادل خارج شود و رفتاری را انجام دهد که باورش هم سخت باشد. مثلاً در برخورد با انسان‌ها و مسائل پیرامونش و حتی مصرف مواد مخدر کارهایی انجام دهد که دیگر نتواند مانند انسان‌های دیگر رفتارکند؛ مثلا در برخورد با انسان های دیگر ما آنقدر حرف‌های آن‌ها را بزرگ تصور می‌کنیم که سریع به هم می‌ریزیم و در برخورد با آن‌ها نقطه‌ی تحمل ما پایین است. باید بدانیم که برای بالا بردن نقطه تحمل:
1- تکرار موضوع  
2- طول زمان از اهمیت بالایی برخوردار است، بدون این دو پارامتر نقطه ی تحمل پیدا نمی‌شود.
 

مثال: آن شخصی است که امروز دونده است: در روز اول می‌توانست چندین متر را بدود و هر روز با تکرار توانست برمسافتی که طی کرده بیفزاید تا این که توانست به مقصود خود برسد.
باید بدانیم که برای بالا بردن نقطه تحمل باید سختی‌های گوناگونی را تحمل کنیم، برای رسیدن به  شجاعت بایستی از ترس، برای رسیدن به ایمان بایستی از کفر و برای رسیدن به نور از تاریکی و برای رسیدن به عشق از نفرت باید عبور کرد.

به طور کلی بالا بردن نقطه ی تحمل هم در جهت مثبت می‌باشد وهم در جهت منفی. بالا بردن نقطه‌ی تحمل در ضدارزش‌ها کار ساده‌تری است ولی بالا بردن نقطه‌ی تحمل در دوری از ضدارزش‌ها کار سختی می‌باشد، چون در دوری از ضدارزش‌ها نیروهای بازدارنده‌ی بسیاری به سراغ انسان می‌آید. این نقطه‌ی تحمل باید ذره‌ذره در ما افزوده شود؛ مثلا همین روزه گرفتن تمرینی برای بالا بردن نقطه‌ی تحمل است. ساعت ها گرسنگی و تشنگی را بدون فشار زیاد تحمل می‌کنیم و حال خوشی نصیبمان می‌شود. هر قدر نقطه‌ی تحمل ما بالا برود، به صلح و آرامش بیشتری می‌رسیم مثل همان آرامشی که در لحظه افطار کسب می‌کنیم. البته باید دانست که نقطه تحمل در طول زمان با تلاش و کوشش و فعالیت تغییر می‌کند و این مهم درمدت کوتاه تغییرپذیر نیست.

درمورد مسئله بیماری اعتیاد نیز باید بگوییم انسان با مصرف کردن مواد مخدر باعث انهدام سیستم تولید کننده‌ی مخدرهای طبیعی بدنش می‌شود و این سیستم ها کم‌کم از کار می‌افتند و از تعادل خارج می‌شوند و برای اینکه فردی که خواهان رهایی از دام اعتیاد می‌باشد، بتواند به نقطه‌ی اولی که از آن خارج شده برسد، ابتدا باید مصرف مخدرهای بیرونی را قطع کند و این مهم، زمانی را می‌طلبد که تقریبا ۱۱ ماه می‌باشد.
برای اینکه فرد بتواند جسم خودش را به تعادل برساند باید روان و جهان‌بینی خودش را هم به تعادل برساند و باید از درون تغییر کند تا بتواند تبدیل و در انتها ترخیص شود. این بالابردن نقطه تحمل در مصرف نکردن مواد مخدر در هر ۲۱ روز یکبار افزوده می‌شود تا بعد از گذشت زمان دیگر نیازی به مصرف مواد ندارد و جسمش کم‌کم به تعادل می‌رسد و مخدرهای طبیعی بدنش شروع به فعالیت می‌کند.

 

نویسنده: همسفر مونا لژیون خانم شانی (لژیون پانزدهم)
رابط وبلاگ: همسفر معصومه لژیون خانم شانی (لژیون پانزدهم)
ویرایش و ارسال: همسفر زهره لژیون خانم آنی کماندار (لژیون ششم)
همسفران نمایندگی آکادمی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .