English Version
English

بازدید مسئولین محترم استان قم با حضور دیده بان محترم آقای خدامی

بازدید مسئولین محترم استان قم با حضور دیده بان محترم آقای خدامی

روز پنجشنبه مورخ 98/2/26 هم‌زمان با حضور دیده‌بان محترم آقای خدامی در نمایندگی امین قم و تولد دهمین سال رهایی راهنمای محترم آقای اکبر علیرضایی شامل حضور جمعی از مسئولین محترم استان قم ازجمله؛ آقای مهندس جلالی رئیس شورای شهر و جناب آقای شریفی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان و دکتر باقری کارشناس درمان و مبارزه با مواد مخدر و آقای حسن مالکی نژاد عضو شورای اسلامی شهر و مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای شهر استان قم بودیم، متن زیر خلاصه‌ای از سخنان آقای مهندس جلالی و جناب آقای شریفی می‌باشد:

خلاصه سخنان آقای مهندس جلالی:

عرض سلام و خدا قوت به شما عزیزان دارم و خدا را شاکر هستم که در خدمت شما دوستان قرار دارم.

قصد صحبت نداشتم، ولی وظیفه خودم می‌دانم که این کار ارزشمند را در ابتدا تحسین کنم که بستری فراهم‌شده برای تغییر انسان‌ها؛ چون وقتی انسان تغییر کند، نگاه اجتماع هم به او تغییر می‌نماید و این بسیار عالی و ارزشمند است که شما با پای خودتان آمده‌اید که بگویید من می‌خواهم به اصل و ریشه خودم برگردم؛ چون بعضی وقت‌ها ریشه ما خدشه‌دار می‌شود و اینکه شما می‌خواهید به اصل و ریشه خود برگردید، بسیار باارزش است و همه ما باید توجه داشته باشیم که ریشه اکثر مشکلات، فریب است و من همیشه به فرزندانم توصیه می‌کنم که مواظب باشند که فریب نخورند.

عزیزانی که احساس کردید بیماری شما ممکن است به دیگران سرایت کند و مشکل به وجود آورد و می‌خواهید تغییر مسیر دهید، به خودتان تبریک بگویید و احساس حقارت و ناتوانایی نکنید.

من اراده محکمی در شما می‌بینم.

از طرفی شما اگر فرزند موفقی داشته باشید به او افتخار می‌کنید و شما خانواده‌های محترم هم باید به این عزیزان افتخار کنید و این هنر استادان که شمارا به این مرحله برگرداندند، کار بسیار بزرگی است.

من وقتی  از جوانان سؤال می‌کنم که چرا زندگی می‌کنید، می‌گویند این هم شد زندگی؟ چراکه فکر می‌کنند زندگی دو روز است و کار مال تراکتور است و بعضی‌ها که کمی عاقل‌تر هستند می‌گویند: باید تلاش کنیم و این دو تفکر تفاوت بسیاری باهم دارند.

الآن که فکر می‌کردم، احساس کردم که یک موضوع علمی را باهم‌ بحث کنیم؛ چون مبنای رفتار همه انسان‌ها بر چند اصل استوار است:

الف) مبنای ادراک و فهم فردی؛ چون زیاد شنیده‌ایم که می‌گویند: فهم من این است و بر اساس فهم خودم تصمیم می‌گیرم.

ب) قوای حسی که علوم آزمایشگاهی و آن دسته از اموری که لمس می‌کنید از این دسته است.

ج) اعتقادات که قرآن می‌گوید این کار را نکن و می‌گوییم چشم.

قسمت اول و دوم‌ ممکن است خوب باشد؛ ولی خیلی عالی نیست، چون ما یک مبحث به نام تفکر داریم؛

به عبارتی به آن دسته از ادراکات که پایه  آن تفکر است باید توجه بیشتری شود و من فکر کنم شما در این مرحله هستید که فکر کرده‌اید و در ادامه راه را پیدا نموده‌اید و اگر مبنای رفتاری خود را بر این مبنا قرار دهید مطمئن باشید که موفق هستید. مگر می‌شود دانش‌آموزی تلاش کند و گوش‌به‌فرمان باشد و نتیجه نگیرد؟ نه ممکن نیست.

دوباره از عزیزانی که این کنگره ۶۰ را مدیریت می‌کنند و از همه شما دوستانی که جلسات را رونق می‌دهید تشکر و قدردانی می‌کنم.

این جلسه‌ای که باهم داشتیم مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند که ما چه نقشی می‌توانیم داشته باشیم و مطمئن باشید هر آنچه در توان داشته باشیم دریغ نمی‌کنیم.

امروز جناب آقای شریفی دبیر محترم ستاد مبارزه با مواد مخدر هم حضور دارند و در جلسات مستمری که به ریاست استاندار برگزار می‌شود و ایشان دبیری آن جلسات را بر عهده‌دارند و حقیر توفیق دارم در آن جلسات باشم و جا دارد شما آنجا هم به این موضوعات بپردازید‌.

 اگرچه همه باید افسوس بخوریم که چرا باید این اتفاقات افتاده است؛ ولی این بیماری ایجادشده پس باید تلاش شود تا درمان شود.

اگر تاریخ را نگاه کنیم در زندگی دانشمندان و موفقیت آن‌ها خانواده نقش مؤثری داشته و یکی از عوامل موفقیت همسران هستند و اینکه این خانواده‌ها می‌آیند درواقع می‌خواهند بگویند فرزندم، همسرم و...ما در کنار شما هستیم و می‌خواهم مثل بقیه سری تو سرها داشته باشید و سربلند باشید.

بعضی وقت‌ها می‌گویند که فلان مسئول پسرخاله یا...ما هستند و به آن افتخار می‌کنند چون شخصیت اجتماعی دارد و شما خانواده‌ها هم باید این‌گونه به این عزیزان افتخار کنید چون کار باارزشی کرده‌اند.

من واقعاً برای شما عزیزان آرزوی موفقیت دارم چون هدف بزرگی را پیش رودارید و چه هدفی بزرگ‌تر از نجات انسان‌ها و کسی فکر نمی‌کنم اینجا باشد که برای دل‌خوش کردن خانواده به اینجا آمده باشد چراکه همه شما برای نجات و رهایی و درمان خودتان آمده‌اید.

وقتی به تک‌تک جملاتی که عزیزان در این جلسه بیان کردند دقت کنیم که می‌گوید کاسب بودم و همه‌چیزم را ازدست‌داده بودم؛ از اعتبار گرفته تا درآمد و...؛ یعنی گاهی هم برای رسیدن به هدفم از ترفندهای نا به‌جا استفاده می‌کردم؛ ولی الآن نمی‌خواهم دوباره به آن مسیر برگردم و آن اتفاقات برای من بیفتد.

بله دوستان، افراد مصرف‌کننده در اجتماع کم نیستند و یکی از دردهای اجتماعی ما هستند و درست است این جلسات خیلی تأثیر دارد؛ ولی موقعی آموزش شما اساتید کارایی دارد که خود فرد بخواهد و آمادگی آن را داشته باشد، لذا از عزیزانی که نجات‌یافته‌اند، خواهش می‌کنم این راه را ادامه بدهند و به عزیزانی که در ابتدای کار هستند این امید را می‌دهم که مطمئن باشند به نتیجه می‌رسند.

البته اگر اعتیاد یک نوع بیماری است در مسئله بیماری یک اصل مهم وجود دارد به نام "پیشگیری" که باید به آن اصل مهم توجه کنید.

در آخر برای همه شما عزیزان آرزوی موفقیت دارم

خلاصه سخنان دیده‌بان محترم آقای خدامی:

تشکر می‌کنم از آقای مهندس جلالی و جناب آقای شریفی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان قم که در شکل‌گیری نمایندگی امین قم خیلی به ما کمک کردند و یکی از مدیرانی هستند که همیشه به‌صورت جهادی و میدانی حضور دارند و من از همین‌جا از ایشان کمال تشکر رادارم.

یک نکته‌ای که من خواستم بگویم این است که آقای مهندس حسین دژاکام که کنگره 60 را تأسیس کردند به ما یاد دادند که ما ان جی یو هستیم و یا همان سمن که سازمان مردم‌نهاد می‌باشد، آقای مهندس می‌فرماید که یک سازمان مردم‌نهاد نباید دستش را جلوی دولت دراز کند، بلکه ما آمده‌ایم که به دولت کمک کنیم و این جزو درس‌های کنگره هست و ما همه می‌دانیم که ما از دولت هیچ توقعی نداریم و یک سازمان مردم‌نهاد سه تا مؤلفه مهم دارد،* نیروی انسانی؛ ما در کنگره هر کاری را که بخواهیم انجام بدهیم توسط بچه‌های خود کنگره انجام می‌شود، مانند راهنما، مرزبان و یا حتی بنا، آهنگر و حتی آشپزی را هم خودمان انجام می‌دهیم و یک نفر نیرو خارج از کنگره ما نداریم.* منابع مالی که خداراشکر بچه‌های کنگره خودشان کمک می‌کنند و تمام منابع مالی کنگره 60 از صفرتا صد توسط خود بچه‌های کنگره که به‌صورت داوطلبانه هست جمع‌آوری و هزینه می‌گردد و ما آمده‌ایم که به دولت کمک کنیم و تنها توقعی که دولت داریم این است که یک قطعه زمین به ما بدهید، یعنی مسئولین قم اگر می‌خواهند که برای نمایندگی امین قم کاری کنند 1000 متر یا 2000 متر زمین به ما بدهند که البته پولش را هم خودمان می‌دهیم فقط به قیمت دولتی به ما بدهند که ما خودمان هم آن را می‌سازیم، انشا الله یک شعبه خوبی را در قم داشته باشیم.

 

ما نباید انقدر بگوییم که دولت برای ما چه کرد، یک‌بار هم از خودمان بپرسیم که من برای دولت چکار کردم و یا اینکه ما برای شهر قم چکار کردیم، نگوییم شورای شهر برای ما چکار کرد و یا شهرداری چکار کرد، به خودم بگویم که من به‌عنوان یک شهروند برای شهر قم چکار کردم و یا برای کشور آیا کمکی کردم؟

کنگره این را به ما یاد می‌دهد که برای شهر خودمان یک کاری بکنیم، مسئولین که همه کارها را نمی‌توانند انجام بدهند، ما هم یک‌گوشه کار را باید بگیریم و خدا شکر که بچه‌های کنگره 60 این کار را انجام می‌دهند و چه خدمتی بالاتر از اینکه یک نفر باحال خراب بیاید و در این مکان به درمان برسد و این شوخی نیست، به فرموده حضرت امام که فرمودند نجات یک معتاد، نجات یک جامعه است و اگر یک‌نفس را زنده کنیم انگار که تمام نفوس را زنده کرده‌ایم، نجات یک مصرف‌کننده کار کوچکی نیست.

خلاصه سخنان آقای شریفی:

سلام به همه شما عزیزان.

در ابتدا ماه مبارک رمضان را به شما تبریک عرض می‌کنم و خیلی خوشحال هستم و لذت بردم که امروز در کنار شما توفیقی داشتم که قرار بگیرم.

ما دران جی یوهای دیگر که فعالیت می‌کنیم بعد از مدتی به خانواده‌ها زنگ می‌زنند که فرزند شما خوب شده است و بیایید و او را ببرید ولی الآن که این خانواده‌ها را در کنار شما می‌بینیم واقعاً لذت می‌بریم.

هرچند که آقای خدامی فرمودند که ما احتیاج به کمک نداریم و توقعی نداریم ولی امیدوارم این تعاملات کمک کند که بتوانیم روند بهتری برای تشکیل این جلسات داشته باشیم.

همین الآن داشتم به آقای جلالی می‌گفتم که این‌همه امکانات در شهر قم وجود دارد ولی این عزیزان این‌گونه به‌طور فشرده در کنار هم نشسته‌اند و واقعاً خجالت می‌کشیم که این‌گونه است.

امیدوارم آن‌گونه که شایسته شما است این جلسات تشکیل شود.

از آقای دژاکام که سال گذشته خدمت ایشان رسیدیم کمال تشکر و قدردانی رادارم و همین‌طور شما عزیزانی که در قم در حال فعالیت هستید و فکر کنم کنگره ۶۰ در قم به‌گونه‌ای شده که دهان‌به‌دهان می‌چرخد و امیدوارم به این مکان و این‌یک جلسه بسنده نشود و مکانهای دیگری در اختیار شما قرار بگیرد تا روند کار بهتر شود و در آخر برای همه شما آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

تهیه: مسافر علیرضا

تنظیم: مسافر یوسف

عکاس: مسافر احمد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .