English Version
English

از فرمانبرداری تا فرماندهی؛ اولین سال رهایی مسافر حمید

از فرمانبرداری تا فرماندهی؛ اولین سال رهایی مسافر حمید
جلسه سوم از دور بیست و ششم کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی وحید با استادی مسافر محسن و نگهبانی مسافر علیرضا و دبیری مسافر مسعود با (دستور جلسه جهان‌بینی 1 و 2 و اولین سال رهایی مسافر حمید) روز پنج‌شنبه مورخ 98/02/26 رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خداوند را شاکرم  که در این جایگاه قرار گرفتم تا خدمت کنم. بخش اول در مورد دستور جلسه این هفته است  که جهان‌بینی 1 و 2 بود که سه جلسه در مورد این دستور جلسه صحبت شد. استاد امین هدفش از تألیف جزوه جهان‌بینی این بوده است که انسان‌ها از بند نیروهای منفی و ضد ارزش‌ها رها شوند و انسان‌ها  به آن جایگاه لایق انسانی برسند. خداوند موجودات را از نفس واحده آفریده است و موجودات سفری را آغاز کردند و به مرحله‌ای رسید که این نفس به جایگاه میانه رسید و در این مرحله به نفس انسان تقوا و فجور بر اساس آیات کتاب آسمانی الهام گردید.وقتی انسان به این مرحله رسید بر سر دوراهی قرار گرفت پس در این جایگاه یادگیری جهان‌بینی برای ما واجب شده است.

 
اگر جهان‌بینی بدی داشته باشیم در راه فجور قرار می‌گیریم و اگر خوب باشد در مسیر تقوا و این بر سرنوشت ما تأثیر مستقیم خواهد داشت. هزاران سال طول می‌کشد تا ما خودمان را از مسیر ضد ارزش‌ها دور کنیم. بر اساس حرف مهندس ما از روز الست در این جهان زندگی می‌کنیم و دفترهایی را در این جهان بازکرده‌ایم که همان دفترهای مسیر فجور است.به ما این فرصت داده‌شده تا این مسیر را اصلاح کنیم و این دفتر بسته شود. جهان‌بینی کلمه عجیبی نیست این جهان‌بینی یعنی دیدگاه من نسبت به خودم، خدای خودم، جامعه، همسرم، فرزندم و... . این کار، کار عجیبی نیست و هدف آن در آخر به صلح رسیدن انسان‌ها است. برای رسیدن به این صلح و آرامش، رهایی از بندهای فجور است یعنی رهایی از بند اعتیاد، جهل، ناآگاهی که در کل کار سختی است. این کار بالا بردن دانش و آگاهی خودمان است تا مسیرهای درست را انتخاب کنیم.

در این مسیر باید بدون منیت به جلو قدم برداریم تا ظرفیت آموزش پذیری را در خودمان بالا ببریم. این راه برای همه‌ی مردم است و فرقی بین مسافر و همسفر و دیگر مردمان نیست. قسمت دوم دستور جلسه درباره‌ی تولد اولین سال رهایی مسافر حمید است. مسافر حمید در اوایل سال 95 زمانی که وارد لژیون شد من خواسته‌ی رهایی را در درون حمید دیدم . حمید در اوایل سفر به دلیل مصرف زیاد دچار مشکلاتی شد ولی با خواسته جلو آمد و روزهای اول را سپری کرد و پاداش گوش‌ به‌ فرمان بودنش را خودش دید. در طول این یازده ماه سیگار خودش را درمان کرد و در جهات مختلف خودش را به تعادل رساند. برای او و خانواده‌اش آرزوی موفقیت می‌کنم. انشالله در ادامه راه بتواند خدمت گذار خوبی برای کنگره باشد.

اعلام سفر:

آنتی ایکس: شیره، روش درمان DST،  داروی درمان شربت اوتی، مدت سفر اول یازده ماه 28 روز، راهنما آقای امیررضا، رشته ورزشی فوتسال، مدت رهایی یک سال و سه ماه

آنتی ایکس: سیگار  روش درمان ،DSTداروی درمان نیکوتین خوراکی، مدت سفر سیگار ده ماه، راهنما آقای وحید، مدت رهایی یک سال و دو ماه

  آرزوی مسافر:

آرزو می‌کنم که هر بچه‌ای که به دنیا می‌آید آلوده مواد مخدر نشود چون مواد واقعاً زندگی  را نابود می‌کند.

خلاصه سخنان مسافر:

خیلی ممنون از همه شما عزیزان که در این جشن شرکت کردید. من قبل از ورودم به کنگره منیت زیادی داشتم و فکر می‌کردم که مواد مصرف می‌کنم و هیچ‌وقت معتاد نمی‌شوم و وقتی معتاد شدم فکر می‌کردم که هیچ‌وقت رها نمی‌شوم. بارها به هر روشی خواستم ترک کنم و از اعتیاد بیرون بیایم نمی‌شد. 

قبل از ورود به کنگره با خودم می‌گفتم که یکسری افراد بیکار نشستند و ما هم باید برویم یازده ماه آنجا الکی وقت بگذرانیم و تصمیم گرفتم که خودم را درمان کنم و هر بار با  مثلاً 5 سی‌سی شربت شروع می‌کردم و بعد از چند ماه به ده سی‌سی می‌رسید و جای کم کردن بیشتر می‌شد. بعد از ورود تصمیم گرفتم منیت را کنار بگذارم و گوش‌به‌فرمان راهنمایم شوم و به همین دلیل به رهایی رسیدم. از راهنمای خودم ممنونم که باراهنمایی‌هایشان من را به رهایی رساندن و از همه شما دوستان ممنونم.
 
 
 
 
 
تهیه و تنظیم: مسافر عطا و مسافر مسعود

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .