English Version
English

پیدا کردن کلید؛ جشن اولین سال رهایی مسافر مهدی

پیدا کردن کلید؛ جشن اولین سال رهایی مسافر مهدی

دهمین جلسه از دور سی و هفتم سری کارگاه‌های آموزشی عمومی کنگره 60 نمایندگی پرستار به استادی مسافر امین حمله‌داری، نگهبانی مسافر وحید و دبیری مسافرمحمود با دستور جلسه  ( سیگار+ جشن اولین سال رهایی مسافر مهدی ) در روز پنج‌شنبه  1398/02/05  راس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود.



 
سخنان استاد:

سلام دوستان امین هستم یک مسافر؛

خیلی خوشحالم که در خدمت شما هستم دستور جلسه سیگار است و من قبل از اینکه در این مورد صحبت کنم درراه خانه داشتم به این موضوع فکر می‌کردم که چرا این مورد جزء دستور جلسات کنگره است یادم هست آقای صداقت حرف زیبایی می‌زدند و می‌گفتند که اگر مواد مخدر خوب بود و اگر ما ضرر مواد مخدر را برمی‌داشتیم و فقط موضوع سرخوشی و لذت آن بود دلیلی برای مصرف نکردن آن نداشتیم بنابراین صحبت‌هایی که در کنگره و در این ۵۲ جلسه می‌شود موضوعی است که مستقیماً باحال خوش ما در ارتباط است.

سیگار اگر ضرر نداشت و به ما حال خوش می‌داد و می‌توانست از ما مشکلی را حل کند با آن اصلاً مشکلی نداشتیم و چیز دیگری که در کتاب شریف آمده این است که خمر هم فوایدی دارد و هم مضراتی که مضرات آن از فوایدش بسیار بیشتر است و سیگار نیز از این بابت مستثنی نیست.

کنگره دائماً در این مورد راجع به آن صحبت می‌کند چون مستقیماً با سلامتی و صور آشکار و پنهان انسان سروکار دارد و از طرفی سیگار یک ماده مخدر محسوب می‌شود و من همیشه این نکته‌ای که در جلسات سیگار مطرح می‌کنم این است که مواد مخدر جایگزینی مزمن است و مواد مخدر سم نیست این است که مواد مخدر عادت رفتاری نیست و این‌که سیگار هم یک ماده مخدر است، سیگار را نمی توان صرفاً با القا و تلقین کنار گذاشت و حتماً یک روش مناسب داروی مناسب و زمان مناسب لازم دارد.

 این موضوع باید برای تک‌تک ما و در ذهن ما و شاید در مکتوبات علمی و لوح‌های علمی برای کل بشر مدنظر قرارگرفته شود و مرتباً به این موضوع اشاره شود . در مورد مواد مخدر این موضوع را باور داریم که این جایگزینی مواد مخدر بیرونی است به‌جای مواد مخدر درونی مغز، ولی شاید این موضوع را برای سیگار هنوز باور نداریم و هنوز اعتیاد به سیگار را به‌عنوان یک موضوع ذهنی می شناسیم، یا این‌گونه به سیگار نگاه می‌کنیم که مثلاً چهار هزار نوع سم در آن وجود دارد و یا دود سیگار بسیار مضر است، ولی هنوز وجه مواد مخدر و عامل اعتیاد آن برایمان روشن نیست.

سیگار دروازه ورود به مواد مخدر است و آن جهان‌بینی معتاد گونه و آن اخلاق و رفتار معتاد گونه و آن اخلاق و رفتاری که فرهنگ اعتیاد با خودش به همراه می‌آورد مصرف سیگار نیز به همراه دارد، بنابراین از نظر بینش و جهانبینی و روان کاملا تخریب ایجاد می کند. پس از مدتی بعد از استفاده از سیگار نیکوتین درون سیگار از موادی است که از سد خونی مغز عبور کرده و جایگزین نیکوتین طبیعی بدن و استیک کولین شده و آن چشمه‌های طبیعی بدن پس از مدتی ازکار می افتد. دود سیگار بسیار ضرر دارد و ضرری که به ریه‌ها می‌رساند بسیار بد است، ولی این عامل اعتیاد به سیگار نیست. اگر این عامل اعتیاد به سیگار بود مانند هوای آلوده که اگر فردی بگوید هوای آلوده برای من بد است، خوب از تهران جابجا شده و به شهری می‌روید که آلودگی نداشته باشد و یا زمانی که می‌دانی آبی آلوده است دیگر از آن آب استفاده نمی‌کنی و مشکل حل می‌شود، ولی وقتی سیگار را کنار می‌گذاری مشکلی حل نمی‌شود چون کسی که سیگار را ناگهانی کنار می‌گذارد خیلی از بیماری‌ها به سراغ فرد آمده و دقیقاً مانند مواد مخدر است که اگر به‌صورت ناگهانی قطع شود، مشکلات فیزیولوژی و سندروم‌های ترک به سراغشان می‌آید، حالا جدا از اینکه ترک آن اصلاً غیرممکن و یا سخت می باشد.

خیلی‌ها را من می‌شناسم که با ترک سیگار بیماری‌های خطرناکی را مبتلا شدند ازجمله کلیه و یا روده و یا بیماری‌های سیستم گوارشی به این دلیل که موضوع سیگار بدون موضوع جایگزین آن مواد مخدر بیرونی به‌جای مواد مخدر طبیعی مغز است و این باید حتماً طی یک پروسه مناسب به نام روش Dst درمان بشود. ترک سیگار بسیار مشکل است ولی درمان آن به روش Dst خیلی راحت و جزییات آن در مکتوبات است و مرتباً این هفته در مورد آن صحبت شده است.

قسمت دوم دستور جلسه تولد مهدی است خوب مهدی زمانی که به کنگره آمد با جهان‌بینی دوران مصرف وارد شد و ظاهر آن زیاد به‌هم‌ریخته نبود، که خدا رو شکر الآن خوب است . مهدی در سفرش بسیار مرتب بود و کارهایی که کمک راهنما و کنگره از او می‌خواست مرتباً انجام می‌داد و در فاصله‌ای هم دبیر لژیون بود و زمانی هم که به سفر دوم وارد شد خدمتگزار کنگره شد مثلاً در قسمت ot و انشاالله که در ادامه هم موفق باشد. همه‌کسانی که سفر می‌کنند خوب باید از خیلی از گذرگاه‌های سخت و از خیلی از ترس‌ها و خشم‌ها و تعصبات و ناآرامی‌ها و گرفتاری‌ها و مشکلاتی که بیرون ایجاد می‌شود عبور کنند و خوبی کنگره این است که کلید باز کردن درب‌ها را به انسان یاد می‌دهد.

 جمله‌ای که من در تولد 13 سال رهایی آقای خدامی یادم هست گفتند؛ این بود که گفتند کنگره انسان را به آرزوهایش می‌رساند و من به این ایمان‌دارم و مطمئن هستم که برای تک‌تک افرادی که در کنگره بمانند، ازجمله مهدی این اتفاق می‌افتد و آرام‌آرام کلید باز کردن تک‌تک درب‌هایی که باید باز کنند و آن خواسته‌های درونی که باید به آن برسند برایشان اتفاق می‌افتد. امیدوارم که مهدی با تلاشی که کرده در آزمون کمک راهنمایی موفق شود.



اعلام سفر مهدی:

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافر
آنتی ایکس مصرفی تریاک شیره متادون و قرصهای اعصاب و روان
مدت ده ماه و ده روز به روش دی اس تی و داروی اوتی به راهنمایی جناب آقای امین حمله‌داری سفر کردم و در حال حاضر 21 ماه است که آزاد و رها هستم.
 


آرزوی مهدی:

آرزویم این است که صدای روش درمانی کنگره 60 در درمان بیماری هایی مانند ام اس و بیماری های اعصاب به گوش سیستم پزشکی رسیده و بیمارانی که در رنج هستند به درمان واقعی برسند.

سخنان مهدی:

سلام دوستان مهدی هستم یک مسافرمعمولاً رسم است که از زمان مصرف صحبت می‌شود مواد مخدر هم مثل یک نسیم در ابتدا وارد زندگی من شد ولی در ادامه تبدیل به یک طوفان شد خوب هم‌سفر من نمی‌دانست که من مصرف می‌کنم تا این‌که آمد در کنگره و همین مخفی نگه‌داشتن این موضوع خیلی برام سخت بود خیلی تلاش می‌کردم که از دام اعتیاد بیرون بیایم ولی راهی پیدا نمی‌کردم.

من مدت‌زمان مصرفی که داشتم ۳ یا ۴ سال بود ولی وقتی شروع کردم که دفتر اعتیاد را ببندم نزدیک به ۸ سال طول کشید همان سال‌های اول که به کلینیک می‌رفتم و داروی متادون می‌گرفتم یک آقایی که هر جا هست موفق باشد سال ۸۸ یا ۸۹ بود که گفت یک آقای مهندسی است که باکم کردن پله‌ای تریاک شما با گذراندن زمان ۱۰ ماه تا یک سال شما درمان می‌شوی بعد من پیش خودم گفتم کی حاضر است این‌همه مدت وقت گذاشته تازه درنهایت بشود یا نشود و این طرز تفکر من باعث شد که ۸ سال در درمان اعتیاد من وقفه بیافتد کسی که فقط مصرف‌کننده تریاک و شیره بود تبدیل بشود به مصرف‌کننده تریاک و شیره و متادون و قرص یعنی اعتیاد پرخطر.

بازهم خداراشکر می‌کنم و بیشتر از این دیگر وقت شما عزیزان را نمی‌گیرم و از شما تشکر می‌کنم که وقت گذاشتید و در جشن ما شرکت کردید، از آقا امین تشکر می‌کنم خیلی به من آموزش دادند از همه کمک راهنماهای شعبه از هم‌سفرم و دختر عزیزم تشکر می‌کنم و از راهنمای هم‌سفرم تشکر می‌کنم و همه عزیزانی که به من کمک کردن تا امروز رو تجربه بکنم. مرسی که به صحبت‌های من توجه کردید.



صحبتهای راهنمای همسفر آقامهدی:

سلام دوستان عصمت هستم یک هم‌سفرمن هم جا دارد که تبریک بگویم این روز را به بنیان کنگره و خانواده محترمشان اگر ما امروز شاهد این جشن هستیم به‌واسطه تفکر و درایت این عزیزان است.

من تبریک می‌گویم یک سال رهایی را به آقای مهدی هم‌سفرشان و همین‌طور دخترخانم گلشان خانم تینا امیدوارم در این خدمتی که انجام می‌دهند و خدمت گذار هستند بهره کافی را برده باشند.

خانم زهره از زمانی که وارد لژیون ۸ شدند ویژگی خیلی خوبی داشتند و این ویژگی این بود که همه جلسات را مداوم  شرکت می‌کردند و حضورشان مداوم بود همین‌طور ورزش والیبال را در پارک طالقانی به یاد ندارم که غیبت داشته باشند.

امیدوارم که این عزیزان خدمت گذار باقی بمانند و ما هم یاد بگیریم در این آمدن و رفتن‌ها و این وقت گذاشتن‌ها جایگاه خوبی را در خانواده و در هستی پیدا بکنیم.



صحبتهای همسفرهای آقامهدی:

سلام دوستان تینا هستم یک هم‌سفر می‌خواستم از خانم عصمت و آقای امین تشکر کنم که پدر و مادرم را راهنمایی کردند تا به این جایگاه برسند آرزوی موفقیت برای هم شما دارم و این روز را به پدرم تبریک عرض می‌کنم.

سلام دوستان زهره هستم یک هم‌سفر من می‌خواستم این روز زیبا را به مسافرم راهنمای مسافرم هم‌سفر کوچولویم تبریک بگویم من واقعاً داشتم فکر می‌کردم امروز چه بگویم یاد یک‌جمله‌ای افتادم که همیشه میگویند یک خانم باید حتماً فرشته باشد ولی درواقع فهمیدم که فرشته مرد هم می‌تواند باشد. فرشته نجات ما الآن اینجا نشستند.

این‌ها کسانی هستند که بارنگ شال‌های نارنجی اینجا نشستند من سال ۹۶ را خیلی بد شروع کردم و متوجه شدم مسافرم مصرف‌کننده است ولی این‌یک خاطره خیلی خوب برایم شد که شدم یک بچه کنگره‌ای و با کنگره آشنا شدم، آمدم اینجا و رهایی مسافرم را در سال ۹۶ لحظه‌شماری می‌کردم که ببینم و این اتفاق افتاد شوق و هیجانی که این چند وقت در خانه ما بود واقعاً دیدنی بود از تمام بچه‌های کنگره ۶۰ از خواهر لژیونی‌هایم از تمام کمک راهنماها چه خانم‌ها و چه آقایان از یکی‌یکی‌شان من آموزش گرفتم و استفاده کردم از اسیسنت محترم خانم عزت از نگهبانان گذشته و نگهبانان الآن تشکر می‌کنم.

من واقعاً از کنگره هرچقدر تشکر کنم بازهم کم است چون الآن هر چیزی که در کنگره‌دارم به خاطر آموزش‌هایی است که الآن در کنگره گرفتممی‌دانم اگر کنگره را پیدا نمی‌کردم و مسافرم اینجا را پیدا نمی‌کرد واقعاً نمی‌توانستم با فهمیدن مصرف‌کننده بودنش کنارش زندگی کنم و خدا را خیلی شکر می‌کنم به خاطر آرامشی که الآن با بچه‌ام در کنار همسرم دارم و همه این‌ها مدیون کنگره هستم و آرزوی این رادارم برای کسانی که سفر می‌کنند هم‌چین روزی را تجربه کنند واقعاً لذت‌بخش است.






تایپ و عکس: مسافر وحید از لژیون دهم
تنظیم در وبلاگ نمایندگی پرستار

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .