English Version
English

مکاتبات حسین و بیل، پاسخ مهندس به بیل 98/1/18

مکاتبات حسین و بیل، پاسخ مهندس به بیل 98/1/18

1398/1/18

بیل عزیز

امیدوارم خوب باشید، من خوب هستم

تعطیلات ما تمام شد البته کنگره دو هفته کاملاً تعطیل بود و حتی به سفر اولی‌ها که تحت درمان هستند، گفته شده بود که حتی اجازه‌ی تلفن کردن به راهنمای خود را هم ندارند، البته برای مدت دو هفته داروی OT آن‌ها داده شده بود، در طول این دو هفته هیچ جلسه‌ای برگزار نگردید.

البته در سال‌های گذشته‌ام که ما این تعطیلی را داشتیم و پس از تعطیلات موضوع را مورد بررسی قرار دادیم. مشکل چندان قابل اهمیتی برای مسافران پیش نیامده بود. البته نیک می‌دانید که این تعطیلات نسبتاً طولانی، در افرادی تحت درمان هستند، فقط با روش DST و متد کنگره 60 قابل اجرا می‌باشد و فکر نمی‌کنم برای سایر روش‌ها قابل اجرا باشد.

امسال در کشور ما بارندگی خیلی شدیدی در آغاز بهار شروع شد، از آنجائی که چندین سال شاید حدود 30 سال می‌توان گفت تقریباً ما با خشک سالی و یا کم آبی مواجه بودیم، رودخانه‌های فصلی خشک کامل شده بودند و یا از آن‌ها در یک فصل فقط آب اندکی عبور می‌کرد.

در این شرایط، بعضی از انسان‌ها چون دیدند چندین سال از این رودخانه‌ها آبی جاری نمی‌شود، در مسیر رودخانه تغییراتی را ایجاد کردند و به حریم رودخانه‌ها تجاوز کردند و در بعضی از جاها یا مسیر رودخانه را پر کردند و یا درون رودخانه‌ها خانه‌سازی و یا تأسیساتی را بنا کردند.

در این شرایط ناگهان در بعضی از شهرها سیل‌های بسیار نیرومند و خروشان از کوهستان سرازیر گردید و چون بستر رودخانه‌ها با تغییراتی که در آن‌ها ایجاد شده بود، جوابگوی رودهای خروشان را نداشتند، آب وارد شهرها و روستاها گردید و بعضی از قسمت‌ها تا سقف خانه را آب فرا گرفت و تخریب بسیار زیادی را ایجاد کرد البته در قسمت‌های دیگری هم که مسیر رودخانه‌ها کاملاً باز بود و چون بارندگی خیلی شدید بود، رودخانه‌ها طغیان کردند و خسارت‌های زیادی را به وجود آوردند.

می‌خواهم بگویم اگر ما انسان‌ها در هر کجا از قوانین پیروی کنیم و به طبیعت احترام بگذاریم، می‌توانیم مقدار آسیب‌ها و حوادث طبیعی و غیرطبیعی را کاهش بدهیم. من هرگز نمی‌خواهم بگویم، همه تخریب‌ها مربوط به تجاوز به رودخانه‌ها بوده، ولی قطعاً مقداری از آن برمی‌گردد به خود ما و من این مسئله را چندین سال قبل تاکنون در سخنرانی‌ها در کلاس‌های آموزشی مطرح کرده بودم؛ که نباید به جنگل‌ها و رودخانه‌ها و طبیعت و دریاها تجاوز کرد و ما در فارسی برای مسیر رود یک اسم بسیار تا بسیار جالبی داریم و به مسیر رود می گوئیم خانه رود یعنی مالکیت این زمین رود است و خانه او، اگر ما به خانه رود تجاوز کنیم یک روز رود بسیار عصبانی و خشمگین خواهد شد و برای گرفتن زمین‌های خودش اقدام خواهد کرد.

در این حادث بسیار ناگوار و دل‌خراش، مردم و کلیه مسئولین شبانه‌روز در حال کمک و رساندن کمک به سیل‌زدگان هستند، ولی چون تخریب شهرهای مختلف را فراگرفته است، کار بسیار دشواری است که بتوان همه را تحت پوشش قرار داد، به هر حال همه در تلاش هستند، خداوند حتماً ما را یاری خواهد رساند.

بیل عزیز از هدایی که برایم فرستادی بسیار تشکر می‌کنم و خوشحال شدم، کلاه زیبایی را که برایم فرستادید، از آن استفاده می‌کنم، مخصوصاً در روزهای جمعه که روز ورزشی ما می‌باشد.

و همین‌طور خودکار زیبایی که روی میز کارم قرار گرفت با یادبودی از آسمان‌خراش‌های ATLANTA که آن را هم به یاد شما جلوی چشمم قرار دادم.

و همین‌طور ممنون از کتاب ارسالی که بایستی کتاب را به احسان بدهم تا برایم ترجمه کند و شرح بدهد...

به هر حال بی نهات سپاسگزارم و از نادر هم تشکر می‌کنم که هدایا را برایم آورد، البته چون نادر یک روز تعطیلی مرا ملاقات کرد، فرصت نبود یک هدیه ارزشمند از صنایع‌دستی ایران برایتان بفرستم، ولی یک کیف که توسط بچه‌های کنگره تولید شده بود را برایتان ارسال کردم.

چون تعطیلات بود و همین‌طور مسئله طغیان رودخانه‌ها، فرصت نشد از کار و پژوهش‌ها برایتان بنویسم.

خانم ریتا را هم سلام برسانید.

 

دوست و برادر همیشگی شما در زمین و آسمان

حسین

 

 

Apr 8,2019

Dear Bill,

 

I hope you are fine, I am well.

Holidays are over. Our holidays took about 2 weeks and even first travelers were provided their OT for the whole 2 weeks, and they were told not to even call their guides. No sessions were held for during of these 2 weeks.

In previous years we had the same holidays and after holidays we witnessed that no major problem was created for our first travelers.

Only with the DST method these sort of holidays are possible and I don’t think any other treatment program is capable of doing such thing.

This year with the beginning of our new year having raining started.

Since for about 30 years we were faced with drought throughout our country and rivers were mostly empty, some people took advantage of that situation and violated the river setbacks.

So the heavy flooding entered cities and villages and take its toll on homes and streets.
 
I have always called attention to these issues in my lectures that we must respect nature.

What I am trying to say is that if we follow the laws of nature and respect nature we will be able to decrease the damage of these natural and unnatural incidents. I am not claiming that all these damages are related to violation of river setbacks but at least part of it is.

The riparian zone is called “home of the river” in Farsi. If we violate the home of the river we will suffer the consequences indeed.

Everyone is trying to help those who suffered the recent floods in Iran, may God help us all. 

Dear Bill, thank you for the amazing gifts. I am using the beautiful cap most of times and especially on Fridays at Taleghani Park.

The beautiful pen is on my desk now and souvenir of Atlanta skyscraper is in front of me.

I must ask Ehsan to translate and explain the book to me.

I thank you and Nader who brought those gifts.

Nader met me on holidays and I couldn’t send any special gifts but however I was able to send a briefcase which was made by Congress 60 members.

Extend my greetings to Mrs. Rita.

 

Friends and brothers on heaven and earth forever

Hossein

مترجم: احسان رنجبر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .