English Version
English

در باب دستور جلسه هفتگی؛ سیگار

در باب دستور جلسه هفتگی؛ سیگار

از ابتدای تشکیل سیستم کنگره سیگار جزو دستور جلسات سالیانه نبود چون خود آقای مهندس هنوز مصرف‌کننده سیگار بودند بنابراین فکری برای  درمان سیگار  نیز نداشتند تا اینکه بر اساس یک اتفاق به‌ظاهر بد ولی درنتیجه خوب که برای آقای مهندس افتاد ایشان باوجوداینکه ورزش می‌کردند و ازنظر جسمی هم ظاهراً سالم بودند و به قول خودشان بیماری‌هایی از قبیل قند، چربی و فشارخون نداشتند ولی فقط به دلیل مصرف سیگار ایشان سکته کردند  تا این‌که در بیمارستان بستری شدند وهمان موقع به فکر درمان افتادند و آدامس نیکوتین را از همان موقع  جایگزین سیگار مصرفی خود کردند و بعد از درمان موضوع مهم سیگار جزو دستور جلسات سال قرار گرفت و این‌قدر ازنظر کنگره و آقای مهندس این موضوع اهمیت خاصی دارد که برای قرار گرفتن در جایگاه خدمتی  یا باید درمان شده سیگار باشند یا اصلاً مصرف‌کننده سیگار نباشند؛ و اکثراً در صحبت‌هایشان  می‌فرمایند: یک  سفر دومی که سیگار مصرف می‌کند  را در جایگاه‌های خدمتی قرار ندهید. چون نظر ایشان این است که کسی که هنوز سیگار می‌کشد معتاد است و ازنظر تعادل به‌هم‌ریخته است و باید مثل اعتیادهای دیگر به روش DST، همراه بازمان مشخص‌شده و داروی مناسب روی جهان‌بینی، جسم و روانش درمان صورت گیرد. 

حال شاید  برای اکثر انسان‌ها سؤال پیش آید چرا  باوجود تمام تبلیغات و عوارض بد سیگار  اکثر افراد بخصوص نوجوانان با کوچک‌ترین مشکل روحی و روانی روبه سیگار می‌آورند و فکر می‌کنند سیگار می‌تواند مشکلات آن‌ها را حل کند؟  آیا  سیگار جزو مواد مخدر محسوب می‌شود یا نه؟ چه تفاوت‌هایی بین سیگار و مخدرهای دیگر وجود دارد و به کجای جسم آسیب می‌رساند؟ چرا مصرف‌کننده سیگار باوجود اراده و خواسته قوی  که دارد و شاید بارها ترک کرده ولی بازهم نمی‌تواند  به‌صورت کامل با این قضیه کنار بیاید؟ چرا باوجود تمام مضراتی که سیگار دارد در هستی وجود دارد و به‌راحتی در دسترس انسان‌های ناآگاه وبی اطلاع قرار می‌گیرد؟ چرا کسی جلوی تولیدکننده‌های اصلی و فروشنده‌ها  را نمی‌گیرد؟ مگر نه اینکه در پشت پاکت اکثر سیگارها  تصویر دو ریه یکی سالم  بارنگ شفاف و دیگری ریه بارنگ  تیره و معیوب را نشان می‌دهد و یا نوشته سیگار ضرر دارد و باعث سرطان می‌شود. چرا متخصصین و سیاستمداران هر کشوری اجازه تولید این مواد را می‌دهند؟

جواب تمام این سؤالات به زمان و فرصت بیشتری می‌طلبد ولی در مورد تخریب‌های آن در سی‌دی‌های سیگار و نیکوتین و روش درمان در چهارده مقاله  کاملاً توضیح داده‌شده است. ولی خدا را شکر ما به‌واسطه وجود آقای مهندس و آموزش‌های کنگره متوجه شدیم وجود هر چیز در هستی لازم و ملزوم برای تکامل  و رشد ما آدم‌هاست؛ مثلاً شیطان، نیروهای منفی و بازدارنده، بیماری‌ها، اتفاقات خوب و بد همه برای نیاز انسان‌هاست منتهی بستگی به دید افراد، نگرش و تفکر ما دارد که چگونه از آفریده‌های خدا استفاده کنیم و به چه دیدی نگاه کنیم و این به جهان‌بینی  و دانایی افراد بستگی  دارد. به‌عنوان‌مثال همه می‌گوییم آب مایه حیات هست. این حرف کاملاً درست است اگر آب نباشد  موجودات همه می‌میرند. ولی  براثر بی‌احتیاطی افراد زیادی هستند که  در دریا، استخر و... خفه می‌شوند  نمی‌توان آب را مقصر دانست  ترکیبات تریاک  و یا نیکوتینی که در سیگار وجود دارد به‌عنوان دارو در بدن تک‌تک ما هست و تا زمانی که ما جایگزین برای آن‌ها نگذاریم خودشان اتوماتیک وار سیستم بدن را اداره می‌کنند.

عوارض سیگار  روی مصرف‌کننده: سیگار هم  می‌تواند روی جسم، روان وجهان بینی فرد  اثر بگذارد. فرد مصرف‌کننده از تعادل لازم برخوردار نیست. ۴۷۰۰ نوع سم در سیگار وجود دارد که ما فقط نیکوتین آن را می‌شناسیم. ده پوک زدن به سیگار پنجاه‌درصد  مجرای تنفسی را تنگ می‌کند، بر اساس مواد موجود در سیگار اکسیژن‌رسانی به خون، مغز و قلب و  تمام سلول‌های بدن به‌کندی صورت می‌گیرد، فشارخون و ضربان بالا می‌رود، خون لخته  و غلظت آن بیشتر می‌شود، عروق تنگ‌شده و تنفس بد بو می‌شود، دندان‌ها به سرما و گرما عکس‌العمل نشان می‌دهند، سرطان‌های حنجره، دهان، زبان و ریه در مصرف‌کننده‌های سیگار بیشتر هست، رنگ پوست و لب تغییر می‌کند، پیری زودرس، سرماخوردگی بیشتر است، اعتمادبه‌نفس را  پایین  می‌آورد، ادرار را کم می‌کند، در مسائل جنسی ومکانیزم عمل در این قضیه و کمبود اکسیژن  بی‌تأثیر نیست و بیشترین تلفات را به ریه میزند. ریه مانند فیلتر ماشین کارش تمیز کردن و جارو کردن هست در زمان مصرف براثر عدم  اکسیژن کافی ریه مانند قیر شده، رنگش تغییر می‌کند، کثیف و پر از دود می‌شود و ایمنی بدن را از بین می‌برد و سیستم سازندگی لازم را انجام نمی‌دهد. تلفات تمام تصادف‌ها، سرطان‌ها، قتل‌ها و خودکشی‌ها، سیل‌ها  و زلزله‌ها را که باهم حساب کنیم بازهم نسبت به سیگار تلفاتش خیلی کمتر است در ضمن دود سیگار نسبت به موادهای دیگر دودش برای اطرافیان هم ضرر دارد و اکثراً خانواده‌های آن‌ها بیشتر از خودشان زجر می‌کشند و از این کار احساس ناراحتی می‌کنند، ولی متأسفانه براثر جهل و نادانی در جامعه  نسبت به مخدرهای دیگر به سیگار به دید یک بیماری خطرناک نگاه نمی‌کنند، اکثراً فقط تریاک و خانواده‌های آن  شیشه و... را  بد می‌دانند درصورتی‌که همین سیگار آغاز ورود به اعتیادهای دیگر هست حدود ۹۵ درصد معتادان مصرف‌کننده سیگار هم هستند.

خدا را شکر که درمان در کنگره تا حدودی اجباری شد یعنی اگر کسی بخواهد خدمتی بگیرد حتماً باید مصرف‌کننده نباشد و این حرکت بسیار خوبی هست که اتفاق افتاده است و تا حدودی مسافران به درمان سیگار اهمیت می‌دهند؛ و اما در مورد  درمان باید از موادی استفاده کرد که نیکوتین داشته باشد، چون یکی از مواد موجود در سیگار نیکوتین هست مثل درمان‌های دیگر عمل جایگزینی اتفاق بیفتد، حتماً در جلسات  ویلیام وایت حضورداشته باشند، روی سه ضلع جسم، روان وجهان بینی کار شود، از بین چندین روش درمانی که شامل آدامس، برچسب نیکوتین، اسپری نیکوتین، قرص‌ها، کپسول‌های خوراکی و زیرزبانی و  آدامس نیکوتین است آدامس نیکوتین به خاطر در دسترس بودن، به‌صرفه بودن، تنظیم راحت دوز مصرفی، قابلیت برطرف کردن نیاز مصرف به سیگار، اثرات جانبی آن، کاهش اضطراب و موضوع دیگر اینکه جویدن شبیه کشیدن هست و فک مدام در حال حرکت است پس بهترین جایگزینی برای درمان است.

در متد DST تمرکز بر روی بازسازی و تعمیر متابولیسم و سیستم احساسی بدن فرد هست که به‌طور میانگین در طول ده الی یازده ماه دوره درمان انجام می‌شود.

از آقای مهندس کمال تشکر و سپاس را داریم و بابت تمام تلاش‌هایشان  برای سلامتی اعضاء کنگره برایشان آرزوی سلامتی  و موفقیت را خواستاریم؛ و همچنین یک تشکر و خدا قوت خدمت کمک راهنمایان بخش مسافران نمایندگی نیک‌آباد مسافران آقا حسن و آقا مهدی بابت تشکیل لژیون ویلیام وایت امیدواریم این لژیون هم مثل لژیون‌های دیگر به لطف خدا و همت مسافران عزیز پررنگ‌تر از قبل باشد. چون اگر  جسم  را به  باغی تشبیه کنیم که در آن‌یک درخت آفت داشته باشد و جلوی آن گرفته نشود باغ با تمام محصولاتش نابود می‌شود، یعنی برای داشتن جسمی سالم، تعادل  و حال خوب باید درمان در تمام مقطع به‌صورت ریشه‌ای انجام گیرد. نمی‌شود یک بیماری را درمان کرد و بقیه را به امان خدا بگذاریم.

 

نگارش و تایپ: کمک راهنما همسفر فاطمه (لژیون یکم)
ارسال: همسفر مریم (لژیون چهارم)
همسفران نمایندگی نیک آباد

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .