English Version
English

بهترین راه برای درمان سیگار چیست؟!

بهترین راه برای درمان سیگار چیست؟!
در مقاله‌ای با عنوان "ترک مؤثر سیگار با کمک ۶ ماده غذایی سالم!" نوشته‌شده بود: "تحقیقات این‌طور نشان داده که انتخاب صحیح غذاها، میوه‌های تازه، سبزی‌ها، نوشیدنی‌های غیرکربناته و محصولات لبنی، الگوی تولید بزاق را تغییر داده و به‌طور موقت باعث تغییر جوانه‌های چشایی می‌شوند، به‌گونه‌ای که دلپذیر بودن سیگار را در نظر فرد سیگاری، کاهش می‌دهند. به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، علاوه بر این، بر اساس نتایج مطالعات، افراد سیگاری که از میوه‌ها و سبزی‌ها به میزان کافی استفاده می‌کنند، سه برابر بیشتر از سایر سیگاری‌ها که علاقه‌ای به مصرف میوه و سبزی ندارند، در ترک سیگار موفق هستند.
 
شیر؛ نوعی طعم را دردهان باقی می‌گذارد که پس از نوشیدن آن، فرد سیگاری را نسبت به سیگار بی‌میل می‌کند. همچنین زمانی که فرد به دلیل کاهش انرژی؛ به نیکوتین اشتیاق پیدا می‌کند، پروتئین موجود در شیر می‌تواند انرژی موردنیاز وی را تأمین کند. بنابراین، زمانی که احساس کردید که نیاز به کشیدن سیگار دارید، نوشیدن یک جرعه شیر یا خوردن ماست یا تکه‌ای پنیر را در اولویت قرار دهید.

هویج: کاروتنوئیدھای موجود در هویج، نه‌تنها به ترک سیگار کمک می‌کنند بلکه از شما در برابر سرطان حفاظت می‌کنند پس زمانی که تمایل به کشیدن سیگار دارید از هویج استفاده کنید.

تخم آفتابگردان: تحقیقات نشان می‌دهند که تخم آفتابگردان اثری مشابه تنباکو بر روی ذهن فرد می‌گذارد. همچنین باعث افزایش ترشح آدرنالین می‌شود. ویتامین‌های ب کمپلکس موجود در تخم آفتابگردان به تغذیه سیستم عصبی کمک می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که مصرف زیاد تخم آفتابگردان به دلیل محتوای بالای چربی که دارد، منجر به افزایش وزن می‌شود و باید مقدار مصرف را کنترل کنید.
 
موز:  یکی از بزرگ‌ترین موانعی که تلاش‌های افراد سیگاری را برای ترک سیگار با شکست مواجه می‌کند نیاز مبرم به انرژی و احساس استرس است. موز، سرشار از ویتامین‌های ضروری و مواد معدنی است و انرژی شمارا تقویت نموده و استرس ناشی از نیاز به نیکوتین را کاهش می‌دهد.

چای مرزنجوش: مرزنجوش با خشک‌کردن گلو، لذت و رضایت ناشی از کشیدن سیگار را کاهش می‌دهد. کافی است یک قاشق چای‌خوری مرزنجوش را در یک فنجان آب به مدت ١۵ دقیقه بجوشانید و زمانی که به کشیدن سیگار نیاز پیدا کردید، از این چای استفاده کنید.

 
میخک: میخک؛ عادت کشیدن سیگار را به‌طور کامل از بین نمی‌برد اما به فرد سیگاری در کاهش تعداد نخ‌های نیکوتین کمک می‌کند. پس از کشیدن اولین نخ سیگار در روز، میخک را دردهانتان بگذارید. به‌این‌ترتیب طعم نیکوتین برای مدت طولانی‌تری دردهان شما باقی می‌ماند و احساس کشیدن سیگار بعدی را کاهش می‌دهد."
 
اما آیا این روش‌ها، روش‌های مؤثری برای درمان سیگار است؟!
 
 
در جواب باید گفت بهترین روش برای درمان هرگونه ماده‌ی مخدر و الکل و همچنین نیکوتین، روش DST است که در کنگره 60 این روش اعمال‌شده و به نتایج خوبی هم رسیده و نمونه‌ی بارز آن در کنگره 60 مصرف‌کنندگانی بودند که اینک از بند نیکوتین، آزاد و رها گردیدند. نیکوتین در مغز بر گیرنده‌های کولینرژیک که اغلب به‌وسیله استیل کولین فعال می‌شوند، اثر می‌کند. استیل کولین؛ در مغز و دستگاه عصبی محیطی ساخته می‌شود. ساختمان شیمیایی نیکوتین، شبیه استیل کولین است و می‌تواند گیرنده‌های کولینرژیک را فعال کند. استفاده طولانی‌مدت از نیکوتین موجب افزایش تعداد گیرنده‌های کولینرژیک و حساس شدن گیرنده‌ها به نیکوتین و استیل کولین می‌شود. این تغییرات در اعتیاد به نیکوتین، دخیل هستند. وقتی اعتیاد رخ می‌دهد، فرد باید به‌طور منظم مغز را با نیکوتین تغذیه کند تا بتواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد. اگر سطح نیکوتین بدن افت کند، فرد مصرف‌کننده سیگار احساس ناراحتی کرده و به سندرم ترک مبتلا خواهد شد.

درمان اعتیاد به نیکوتین به روش DST برای اولین بار توسط آقای مهندس دژاکام در کنگره 60 مطرح شد و خود ایشان در 15 آذر سال 1391 با روش DST توانستند مصرف روزانه دو پاکت سیگار خود را درمان کنند و این افتخاری برای ما است که درمان وابستگی به مصرف سیگار هم در کنگره 60 توسط آقای مهندس دژاکام ابداع شد و این سرآغازی شد برای ابداع درمان سیگار به روش DST و تأسیس لژیون ویلیام ال وایت که هم‌اکنون در تمامی شعب کنگره 60 دایر می‌باشد و تعداد زیادی از مسافران و هم‌سفران کنگره 60 در این لژیون‌ها توانستند و می‌توانند با جایگزین کردن نیکوتین دودی با نیکوتین خوراکی (آدامس‌های نیکوتین دار) و تیپر کردن تدریجی به روش DST در مدت حداقل 10 ماه، اعتیاد به مصرف سیگار خود را درمان کنند.

به قول آقای مهندس دژاکام: "خدا را شکر که از ضد ارزش‌ها دور شده‌ایم. مرگ‌ومیر در اثر استفاده سیگار، بسیار زیاد می‌باشد. ما در زمان سیگار کشیدن فقط سیگار را می‌بینیم و خبری از اینکه دود آن کجا می‌رود و چه می‌کند نداریم. سیگار غلظت خون را بالا می‌برد و بسیاری مشکلات دیگر را برای ما به وجود می‌آورد، اگر هم سیگار را به‌صورت ناگهانی قطع کنیم دچار سکته می‌شویم. اگر از آموزگار آموختی که هیچ اگرنه از روزگار می‌آموزی. من از روزگار آموختم مصرف نکردن سیگار را."
 
از دیدگاه کنگره 60؛ کلید مصرف مواد مخدر، سیگار است و اولین موردی که شخص را وارد وادی خطرناک اعتیاد می‌کند سیگار است پس؛ رهایی سیگار، بسیار مهم می‌باشد و اگر رهایی سیگار نباشد درمان در مورد شخص رهاشده اعمال نشده است. مصرف سیگار در سیستم استیل کولین و در کل سیستم ایکس اختلال ایجاد می‌کند به همین دلیل کنگره 60 معتقد است شخصی که سیگار می‌کشد هنوز درمان او کامل نشده و همچنین سیستم ایکس او در وضعیت مطلوب کار نمی‌کند و شهر وجودی او در تعادل، لازم نیست.
 
نویسنده: کمک راهنمای محترم لژیون هشتم؛ سرکار خانم ثریا
هم‌سفران نمایندگی لویی پاستور

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .