English Version
English

سیگار

سیگار

سلام دوستان سمیه هستم یک همسفر.

شاید آن زمانی که دختر خردسال و پسر نوجوانم به علت مصرف سیگار همسرم دچار مشکل تنفسی شده و ملزم به استفاده از اسپری تنفسی شده بودند هرگز فکرش را هم نمی‌کردم که راه گریزی برای این مشکل وجود داشته باشد؛ اما برخلاف تصور من، تفکر عظیم بنیان کنگره 60 و متد بی‌نقص DST نه‌تنها شر مواد مخدر بلکه سیگار را هم از زندگی‌مان کم کرد. در حال حاضر به لطف کنگره 60 و راهنمای بزرگوار مسافرم آقا مازیار فرزندانم دیگر دچار مشکل تنفسی نیستند.

از ضررها و آسیب‌های جسمی و روانی سیگار این شئ نحیف ولی بسیار مخرب بسیار شنیده‌ایم، همه ازجمله افراد سیگاری به آسیب‌های آن کاملاً واقف‌اند، اما چرا قادر به ترک آن خارج از کنگره نیستند؟ زیرا نیکوتین هم مانند انواع و اقسام مواد مخدر و الکل قادر است از سد خونی مغز و یا مویرگ‌هایی که خون را به مغز می‌رسانند عبور کند و وارد مغز شده و روی کارکرد مغز اثر بگذارد و علاوه بر اعتیاد خلق‌وخوی انسان را تغییر داده و ساختار بیوشیمی مغز را تغییر دهد.

قطع سیگار توسط متد DST و جایگزینی با آدامس نیکوتین دار است که سه ماه اول برای سازگاری و در ادامه بسته به مقدار نیکوتین مصرفی شخص توسط راهنمایانی که خودشان درمان شده‌اند و آموزش‌دیده‌اند به‌مرورزمان تیپر می‌شود تا در طی مدت‌زمان ده ماه به صفر برسد. لازم به ذکر است که قطع سیگار در کنگره 60 همراه با فعالیت‌های جانبی و بازسازی جهان‌بینی افراد در لژیون صورت می‌گیرد و جایگزینی آدامس نیکوتین دار همراه با شرکت در لژیون‌ها و دیدن رودررو با افرادی که در ترک سیگار موفق بوده‌اند روشی علمی، ارزان، آسان و غیر بازگشت است.

انگیزه‌ها برای ترک سیگار بسیار است که می‌توان به نگرانی نسبت به وضعیت سلامت فیزیکی و روانی، مشکلات شغلی و اجتماعی، مشکلات خانوادگی و مشکلات اقتصادی اشاره کرد. در حال حاضر کسانی که در کنگره 60 به درمان قطعی و کامل می‌رسند و مجاز به خدمت کردن در کنگره می‌باشند که در مقوله‌ی سیگار هم به درمان رسیده باشند و این جای بسی خوشحالی هست و مایه مباهات در کنگره 60 می‌باشد، افرادی که روزی از نظر شأن و جایگاه اجتماعی ناسالم و مخرب بوده‌اند در حال حاضر چه‌بسا از افراد اجتماع هم سالم‌تر هستند. با امید موفقیت روزافزون برای تمامی مسافران و همسفران

 

نویسنده: کمک راهنما خانم سمیه (لژیون ششم)
نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .