English Version
English

بدون حرکت هیچ تغییر و تبدیلی شکل نمی‌گیرد

بدون حرکت هیچ تغییر و تبدیلی شکل نمی‌گیرد

دستور جلسه: وادی هشتم (با حرکت راه نمایان می‌شود رکود بر هیچ موجودی جایز نیست.)

وادی هشتم ادامهٔ وادی هفتم است. جزء کلیدی‌ترین وادی‌هاست. در وادی هفتم رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است، یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نماییم. اگر قرار است به این رمز و راز برسیم باید وادی هشتم را اجرا کنیم.

بذری است که جناب مهندس کاشتند که برای هر کاری اول باید تفکر کرد. این وادی یک قانون است و هیچ‌چیز در سکون نیست. همه‌چیز در حال حرکت، چرخش و تغییر است. تنها چیزی که تغییر نمی‌کند حقیقت است؛ بنابراین وادی هشتم با تفکر و حرکت کامل می‌شود. هر کاری سختی‌های خودش را دارد و پیچ‌وخم، مانع‌ها همیشه بوده و هست. اگر قرار است به هدف برسیم باید خواسته و هدف مشخص باشد. انسان بر اساس خردمندی و یا کم‌خردی خود مسیر را انتخاب می‌کند.

حرکت به‌روز الست مربوط می‌شود که شیطان کار خودش را می‌کند و من می‌توانم آن‌ها را از سیر و صعود و مسیر منحرف کنم. خداوند به انسان اختیار کامل داد تا بیاموزد و با اعمالش خوب و بد، فسق و فجور، تاریکی یا روشنایی را انتخاب کند. پیام داده‌شده که نحوه زندگی ما به اعمال و کارهای درست و یا نادرستی است که انجام می‌دهیم. همیشه خراب کردن آسان است اما ساختن زمان می‌برد.

همیشه دانسته‌ها راهی است بسیار سنگین و سخت اما انسان باید یاد بگیرد سرنوشتش را تغییر بدهد و به آن آگاهی برسد. از یک نقطه شروع می‌شود و بعد به یک دایره تبدیل می‌شود و در ادامه از قوه به فعل درمی‌آید؛ یعنی یاد بگیرم از دانایی به دانایی مؤثر برسم. تغییرات انسان در گفتار و کردار و اندیشه باید باشددرحرکت همیشه دو راه وجود دارد اول در صراط مستقیم باشی و دوم اینکه جمع‌آوری اطلاعات کافی، دانستن مسیر راه و اینکه در مسیر باید هدف و خواسته کاملاً مشخص باشد و تصمیم‌گیری هم داشته باشی؛ که در این صورت می‌توانی به خواسته‌ات برسیاما گاهی خواسته‌ها طولانی است. بعضی از خواسته‌ها ده سال، پانزده سال یا ... طول می‌کشد؛ اما چون تصمیم داری انجام می‌شود و باید به حکمت و فرمان هم توجه کرد.

خداوند انسان را همیشه مورد آزمایش قرار می‌دهد. باید آموزش کامل باشد. مثلثی در وادی هشتم است. 1 (حرفمان باید مشخص باشد 2) پس از خواسته باید هدف داشته باشیم 3 در مسیر حرکت گاهی با چند مسیر حرکت کرد، الهی و شیطانی، ارزشی و یا ضد ارزشی؛ بنابراین راه و مسیر (صراط مستقیم) حائز اهمیت است. انسان مثل آب جاری است، هم تمیز است وهم‌آلوده که باید تزکیه و پالایش انجام بدهد تا به هدف‌های بهتری برسد.

مثال: خواسته مانند درختی است که اول یک نهال یا یک‌دانه است که رشد می‌کند و به آن می‌رسد، یا قطره‌قطره به اقیانوس می‌رسد. یا دانه‌دانه در سیلو جمع می‌شود. مسئلهٔ دیگر اینکه وقتی در جاده حرکت می‌کنی ممکن است اتفاقی هم بیفتد، از جاده نباید منحرف شد، ادامه بدهید می‌بینید به نقطه‌ای رسیدید که فکرش را نمی‌کردید.

آیا شده در ذهن و جانت روزی را به او و درخشش او فکر نکنی؟ میدانم به بنیان کنگره چیز عجیب‌وغریبی است، مانند حقیقت است، بوده و هست. آری دیده‌بانان مانند لوحی زرین حک‌شده روی مرغوب‌ترین سنگ که هرگز متلاشی نمی‌شود و جاودان می‌ماند.

اگر کنگره 60 را مانند یک قافله در نظر بگیریم، با قافله‌سالاری بنیان درحرکت، افرادی دارد از شهرها، دشت‌ها کوه‌ها و آبادی‌های متفاوت که در حال گذر است و دائماً در حال حرکت بود و افرادی که وظیفهٔ حفاظت اشخاص و اموال و تعیین مسیر حرکت قافله رادارند. همان دیده‌بانان کنگره 60 هستند که با چشمان تیزبین و گوش‌های شنوا، عشق وایمانی کامل این رسالت را انجام می‌دهند.

دیده‌بانان نماد شال سفید هستند که هر لکه‌ای به آن بیفتد مشخص است و سعی می‌کنند با عمل سالم لکه‌ای درونشان را کثیف نکند. انسان‌هایی که از قلب‌ها وارد می‌شوند، بامحبت نسخه‌ای می‌پیچند و دیگرانی که در دارالفنون حیات، آموزش‌دیده‌اند و از برخورد نسخه‌پیچی برای دیگران عاجزند. دیده‌بانان موهبت الهی هستند مثل برف سفید، مثل آب زلال، می‌بارند تا دشت‌ها و سبزه‌زارها را سیراب کنند و زمین و سرزمین خوب خدا می‌شوند و آنچه نیستان دیده‌اند در هستی شاهد خواهند بود.

دیده‌بانان سفری از دامن اهریمن به‌طرف الله، از بی‌خودی به خود و از آتش ویرانگر به‌طرف نور بدون ترس و خوف به بلندترین سلسله جبل‌ها راه می‌یابند و درون آن‌ها دریایی ژرف و بیکران است که شناوری در این دریا همچون اقیانوسی عظیم و امواج آن از دشوارترین دشواری‌هاست. ثبت با سند برابر است.

واقعاً باید دیدگاه و فهم و فکر داشته باشی و قضاوت کنی. چون ما انسان‌ها تاریکی‌ها و زخم‌های عمیق اعتیاد را تجربه کرده‌ایم از بقیهٔ انسان‌هایی که بیرون از کنگره هستند به درک و تشخیص رسیده‌ایم که به این مرحله رسیدن کار ساده‌ای نیست. وجود دیده‌بانان باعث امنیت کنگره است. خداوند کنگره و این انسان‌ها را سر راه ما قرارداد تا بتوانیم در آسایش و آرامش بسر ببریم. باید بدانیم در کنگره بحث آموزش یک‌طرف، حس خوب و انرژی سالمی که از دیدار با یکدیگر حاصل می‌شود طرف دیگر قضیه است که نباید از این حس خوب به‌سادگی گذر کرد.

اگر در کنگره دیده‌بانان را به یک درخت تنومند و زیبا تشبیه کنیم ریشهٔ اصلی درخت بنیان کنگره و دیده‌بانان تنهٔ درخت عظیم هستند و شاخه‌های آن درخت مرزبانان و شاخه‌های کوچک‌تر که بارور می‌شوند و میوهٔ آن درخت را بر دوش می‌کشند راهنمایان هستند که این محصول به دست توانای آن‌هاست. شکوفه‌های آن سفر اولی‌ها و میوه‌های آن مسافرها و برگ‌های آن درخت هم‌سفران که پشتیبان مسافران هستند.

لم یشکر المخلوق و لم یشکر الخالق. از زحمات و کمک‌های بی‌دریغ شما عزیزان درراه خدمت به همنوعان و درمان با کسب صحت و سلامت در کنگره 60 تقدیر و تشکر می‌نماییم. امید آن‌که در پناه توفیقات الهی بیش‌ازپیش موفق و مؤید باشید و تشکر ویژه از بنیان کنگره 60 برای پرورش چنین انسان‌هایی از جنس زر و گوهر و اقیانوس از علم این بزرگوار، دانشمند، محقق، فیلسوف و استاد زمان تشکر و قدردانی به عمل می‌آوریم و تشکر از خانواده محترمشان. آرزوی سلامتی، تندرستی و طول عمر برای این عزیزان در سرزمین دانایی داریم.

تشکر و قدردانی ما را بپذیرید با سپاس و تشکر از خداوند مهربان.

 

نویسنده: هم‌سفر صدیقه آتش‌بار
نگارنده: هم‌سفر اشرف

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .