English Version
English

کارگاه های آموزشی کنگره60؛ نمایندگی ارتش

کارگاه های آموزشی کنگره60؛ نمایندگی ارتش

چهاردهمین جلسه از دوره شانزدهم سری کارگاه‌های آموزشی جهان‌بینی کنگره 60، نمایندگی ارتش  در روز پنجشنبه تاریخ 97/12/23 با دستور جلسهوادی هفتم با دبیری مسافر علی و نگهبانی مسافر پیمان و استادی مسافر رضا رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خداوند را شاکرم که در این جایگاه قرار گرفتم و از نگهبان و دبیر محترم هم سپاسگزارم که فرصت خدمت در این جایگاه را به من دادند.من باید این موضوع را به یاد داشته باشم که هرگاه فرصت خدمت  کردن در کنگره 60 به من ارائه می‌شود، آن را غنیمت بشمارم و با دل‌وجان از آن استفاده کنم. باوجوداینکه هزاران بهانه برای انجام ندادن خدمت وجود دارد. مثلاً همین امروز که نگهبان محترم برای خدمت در جایگاه استاد جلسه به من اطلاع دادند، ابتدا به بهانه‌های خود فکر کردم، کارهایی که باید انجام دهم، و امثال این، ولی بلافاصله به خود یادآوری کردم که این فرصت به من داده‌شده است و برای خود من است. من با گوش دادن به تجربیات شما که تحت عنوان مشارکت آن را بیان می‌کنید در این جایگاه آموزش می‌بینم، حضور و مشارکت‌های ما در کنگره 60 است که باعث افزایش سطح ما و آموزش می‌شود.

در خصوص دستور جلسه، وادی هفتم و تأثیر آن روی من، باید بگویم که تفاوت درمان در کنگره 60 و مراکز دیگر درمان اعتیاد، مثلث درمان است که یکی از اضلاع آن جهان‌بینی است. دستور جلسات و آموزش‌های ما در کنگره 60، کار روی همین ضلع جهان‌بینی است. حضور ما و آموزشی که از این طریق دریافت می‌کنیم، به جهت به تعادل رساندن ضلع جهان‌بینی است. برای رسیدن به درمان کامل، هر سه ضلع جسم، روان و جهان‌بینی باید باهم به تعادل برسند. کنگره 60 برای این آموزش بهترین جای ممکن است، چراکه افراد مختلف با حضور در این مکان امن، تجربیات و داشته‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، و من مسافر این امکان رادارم که به‌جای تجربه کردن مجدد این اتفاقات، از این تجربیات استفاده کنم.

بعد از مدتی حضور در کنگره 60، با راه و رسم و روش‌های آن آشنا می‌شویم. مثلاً من متوجه می‌شوم که در چه زمان‌هایی باید داروی خود را به‌اندازه‌ی 20 درصد کم کنم. ولی موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که باید نسبت به‌فرمان های صادرشده از کمک راهنمای خود فرمان‌برداری داشته باشم.همه این موضوعات، برداشت‌هایی هست که ما در مسیر درمان خود انجام می‌دهیم. در وادی هفتم گفته می‌شود که رمز و راز کشف حقیقت در دو چیز است، یکی یافتن راه و دیگری آنچه برداشت می‌نمایید. به عقیده‌ی من این وادی درسی است برای زندگی. اولین قدم در کنگره 60 بحث درمان است. کسانی که اعتیاد را در زندگی خود تجربه می‌کنند، با تیرگی بزرگی درگیر می‌شوند. ولی با ورود در کنگره 60 و حرکت به سمت درمان، به‌عنوان برداشتی که از این مسیر دارند،  شاید کوچک‌ترین برداشت درمان اعتیاد باشد. چراکه با کلیدی که در آموزش‌های کنگره 60 وجود دارد، من می‌توانم از آن استفاده نموده و دیگر مشکلات زندگی خود را حل نمایم.

در کنگره 60، جناب آقای مهندس دژاکام مقوله‌ی اول این وادی که کشف رمز و راز درمان اعتیاد، که پیدا کردن پروتکل درمانی است را برای من تازه‌واردی کشف کرده اند و در اختیار من قرار می‌دهد و کار من را بسیار آسان می‌کند. پرونده‌ی اعتیاد در کنگره 60 کاملاً بسته می‌شود. به این شکل که من نه‌تنها اعتیاد خود را در کنگره 60 درمان کردم، بلکه سیگار را نیز درمان نمودم. این موضوع امکان‌پذیر نمی‌شد مگر با کمک کنگره 60. حال اگر در طول این مسیر سختی‌هایی را تجربه می‌کنیم، باید از این بالا و پایین‌ها عبور کنیم تا بتوانیم لذت رسیدن به انتهای مسیر را بچشیم. بدون تجربه‌ی سختی‌ها، لذت رسیدن به نتیجه و رهایی قابل‌درک نیست.

دو نکته‌ی مهم که به من آموزش داده می‌شود برای عبور سالم از سختی‌های مسیر، یکی این است که حضور دائم و منظم داشته باشم و از طریق این حضور و استفاده از انرژی دوستان به راه خود ادامه دهم. دیگر اینکه با خدمت کردن در کنگره و تجربه‌ی جایگاه‌های خدمتی مختلف بتوانم کسب انرژی کنم و خود را ارتقاء دهم. 

در ادامه شاهد رهایی تعدادی از مسافران نمایندگی ارتش بودیم...

 

نگارنده: مسافر آرش
عکاس: مسافر محمد حسین
تهیه و تنظیم: مسافر محمد حسین
منبع: کنگره60؛نمایندگی ارتش

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .