English Version
English

در حاشیه اردوی درختکاری؛ گفت و گو با مسافر مجتبی

در حاشیه اردوی درختکاری؛ گفت و گو با مسافر مجتبی
لطفا خودتان را معرفی کنید:
من مجتبی افشاری هستم؛ در جایگاه اردوبانی خدمت می کنم از نمایندگی ستارخان.
نظرتان در مورد کنگره 60 و اردوی درختکاری کنگره 60 چیست؟
کنگره 60 بهترین جایی است که درمان اعتیاد را انجام می دهد. من با اعتیاد وارد کنگره 60 شدم و کنگره به من کمک کرد تا اعتیاد خود را درمان کنم. در خصوص بحث درختکاری نیز در کتاب عشق در انتهای وادی دوازدهم به درختکاری اشاره می شود و دلیل آن کمک به خود و کمک به محیط زیست است.
چنانچه به امر درختکاری توجه نشود، چه پیامدهایی در انتظار ما و نسل آینده است؟
تصور خیلی از ما این است که مشکلات فقط در چارچوب مسائل مالی، اقتصادی و یا ... است؛ اما در واقع انسان بایستی با گرمای زمین مبارزه کند و تنها کمکی که ما در وهله اول می توانیم به خودمان بکنیم این است که به فضای سبزمان اهمیت بدهیم. ما می توانیم درخت بکاریم اما باید این کاشت به گونه ای باشد که در ادامه به آن رسیدگی کنیم. ما در کنگره 60 کاری که انجام می دهیم این است که پس از کاشت درخت، در فصل گرما هر هفته برای آبیاری آنها اقدام می کنیم. ما در کنگره 60 مثالی داریم که دیگران کاشتند و ما خوردیم ما می کاریم تا دیگران هم برداشت کنند.
چند سال است که شما در این اردو شرکت می کنید؟
شش سال
احساس شما وقتی که درختی را می کارید و سال بعد می بینید که به بار نشسته است چیست؟
در طی مدت این شش سال، شاید به بار نشستن دو یا سه درخت را دیده ام. وقتی که گفته می شود که ما در کره زمین برای رسیدن به اهدافمان نیاز به زمان داریم، این زمان را ما می توانیم از این طریق حس کنیم. با کاشت درخت و رسیدگی به آن، ما شاهد رشدش می شویم و این صبر همراه با تلاش و کوشش را به ما می آموزد.
پیامی برای بچه های کنگره 60 و کسانی که این مطلب را در سایت می خوانند دارید؟
-خواسته من این است که این امر را جدی بگیرند. جنگ ما در چهل سال آینده ، جنگ با گرمای زمین است و بر همین اساس، همه باید دست به دست هم بدهند و کمک کنند تا آبادی را ایجاد کنیم. راه ضدارزشها مثل زهریست در جام طلایی و راه ارزشها مثل آبی است در کوزه گلی. همه ما وقتی وارد می شویم اگر می خواهیم به ساختاری خوب برسیم، باید سختی ها را متحمل بشویم. بچه ها سعی کنند تا آخر این راه بمانند و ثابت قدم باشند. 
از شما سپاسگزارم.
 
نگارنده: همسفر اکرم
گزارش وب سایت کنگره 60
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .