English Version
English

آموزش و حال خوش؛ گفت و گو با همسفر فریبا

آموزش و حال خوش؛ گفت و گو با همسفر فریبا
با کمک راهنمای محترم لژیون سوم خانم فریبا مصاحبه‌ای انجام شد که شما را به خواندن آن دعوت می‌کنیم.
 

لطفاً به رسم کنگره خودتان را معرفی نمایید؟

سلام فریبا هستم همسفر. مسافران من با مصرف شیشه وارد کنگره شدند، ۴ سال تخریب داشتند، به راهنمایی آقای بیات ۱۳ ماه و ۱۵ ماه سفر کردند الآن هم ۵ سال و ۵ ماه است که آزاد و رها هستیم.

 

شما از ابتدای شکل‌گیری شعبه دانیال در شعبه حضور داشته‌اید و در حال حاضر مسافران شما آزادمرد هستند آیا در سفر اول این روزها را می‌دیدید؟

زمانی که من وارد کنگره شدم درونی مملو از ترس، نگرانی، اضطراب، دل‌شوره و ناامیدی داشتم و رسیدن به رهایی برای من یک رؤیا شده بود ولی با آموزش‌های کنگره جای حس‌های منفی را شجاعت، امید، مهر و عشق گرفت آن موقع بود که رؤیای خودم را حقیقت دیدم.

 

چه خدمت‌هایی را تاکنون تجربه کرده‌اید و حس خدمت کردن در کنگره را چگونه توصیف می‌کنید؟

زمانی که وارد کنگره شدم شیفته کنگره و خدمت در آن شدم، مهمانداری اولین خدمت من در کنگره بود و تا قبل از کمک راهنما شدنم تقریباً همه خدمت‌های کنگره را تجربه کردم. هر کدام وصف حال خودش را دارد، هر خدمتی که انجام می‌دادم احساس می‌دیدید خودم نیاز به خدمت کردن دارم.

 

بزرگ‌ترین آموزش یا درسی که از کنگره آموخته‌اید؟

اگر بخواهم از درس‌های کنگره صحبت کنم یک کتاب می‌شود؛ مهم‌ترین درسی که کنگره به من یاد داد این است که ناامیدی هیچ جایی در زندگی انسان ندارد. انسان برای رسیدن به آرمان‌ها، آرزوها و موفقیت‌هایش باید حرکت کند، کوشش نماید و در کنار آن صبر و استقامت نیز داشته باشد چون اگر صبر نداشته باشد هرچقدر که تلاش کند و برنامه‌ریزی و مدیریت خوبی داشته باشد هیچ‌وقت به نتیجه نخواهد رسید و این درس بزرگ‌ترین درس بود که به من آموختند و همین‌طور آموختم نباید نگران فردا بود.

 

به نظر شما یک رهجوی خوب باید چه ویژگی‌ها و خصلت‌هایی داشته باشد؟

ما رهجوی بد نداریم، همه خوب هستند چه‌بسا خوب‌های امروز، بدهای دیروز بودند، اگر انسان عشق و محبت را جز خصلت‌های خودش قرار داده‌اند بقیه چیزها خودبه‌خود حل می‌شود.

 

آیا می‌توان با آموزش‌های کنگره خلق‌وخوی خود را تغییر داد؟

بله صددرصد، وقتی کنگره درون من را پر از عشق و محبت می‌کند دیگر سهمی برای کینه، نفرت و حسادت نمی‌ماند وقتی‌که به من آموزش می‌دهد که نگاه و دید خودم را مثبت کنم و از جسم خود مراقبت کنم چراکه نه چون انسان‌ها با تفکراتشان رفتار می‌کند.

 

چگونه می‌توان هم مسافر را رها کرد همین که در سفر پا به پایش قدم برداشت و حرکت کرد و تنهایش نگذاشت؟

البته وقتی می‌گویی مسافر را رها کن یعنی او را در ذهن خود دنبال نکن که کجا می‌رود، چه می‌کند، پیش چه کسی می‌رود، آیا رها می‌شود یا نمی‌شود، دارویش را خورده است و یا نخورده است وقتی که از این افکار بیرون آمدیم آن وقت است که پا به پای آن قدم برمی‌داریم و او را تنها نمی‌گذاریم.

 

توصیه شما برای همسفران عزیزی که قصد شرکت در آزمون کمک راهنمایی را دارند چیست؟

فقط این را می‌گویم که خدمت کردن به بشریت نصیب هر کس نمی‌شود پس تلاش کنند تا از این نعمت الهی بهره‌مند شوند.

 

دیدگاه شما نسبت به آموزش جهان بینی در کنگره ۶۰ چیست؟

کنگره با آموزش‌های جهان‌بینی خودم را به خودم شناساند چون من یک تصورات غلطی از خودم داشتم که همین باعث می‌شد به مشکلاتی برخورد کنم و همینطور آموزش‌های جهان‌بینی به ما آموخت که علم انسان در برابر علم عالم هستی به اندازه یک ذره است.

 

 لطفاً حس و حال خودتان را نسبت به رهایی رهجو‌هایتان بیان کنید؟

در مورد موفقیتی که به دست آوردم من می‌توانم حس و حال خوشم را بیان کنم، در این مورد چون آن حال خوش و انرژی که از لحظه گرفتن گل رهایی از دستان پر مهر جناب مهندس را گرفتیم نمی توانم توصیف کنم، باور کنید که آن انرژی و آن حال خوش انگار از جهان دیگر به ما منتقل می‌شود و این را در تک‌تک رهجوهای دیگر هم می‌بینم.

 

سخن آخر:

در آخر از جناب مهندس و خانواده محترمشان و تمام کسانی که ایشان را در این امر خیر و خداپسندانه همراهی کردند تشکر می‌کنم برای همه آرزوی موفقیت و طول عمر با عزت را از خداوند خواستارم و همچنین از شما خانم سعیده به خاطر مصاحبه خوبتان تشکر و قدردانی می‌کنم موفق باشید.

 

 
تهیه و تنظیم: همسفر سعیده از لژیون دوم (خانم زهرا)
نمایندگی دانیال اهواز

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .