English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ جشن هفته راهنما

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ جشن هفته راهنما

دهمین جلسه از دوره بیستم سری کارگاههای آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه آقایان مسافر در  نمایندگی قندیان تبریز با دستور جلسه"هفته راهنما" با استادی ایجنت محترم مسافر" عباس" ، نگهبانی مسافر "کمال"  و دبیری مسافر"یونس" روز سه شنبه مورخ 1397/12/14رأس ساعت 17:00 آغاز به کار نمود. 

سخنان استاد:

خداوند را شاکر هستم که در کنگره ۶۰ هستیم و این لیاقت و فرصت و اجازه خدمت را به ما داده است و در بهشت روی زمین هستیم. همانگونه که میدانید سالیانه ۴ جشن در کنگره ۶۰ برگزار می شود.جشن دیده بان، همسفر، ایجنت و مرزبان و جشن کمک راهنمایان و راهنمایان هست. امروز جشن راهنمایان هست و همیشه در اردیبهشت ماه و هفته معلم برگزار می گردید اما امسال بنا به صلاحدید دیده بانان در اسفند ماه برگزار می گردد. تبریک اول به آقای مهندس هست که بنیان کار و سیستمی را نهادند، کارستان. حرکت عظیمی را انجام دادند که افراد با بدترین وضعیت اعتیاد به درمان و رهایی نائل می شوند. روزهای اول کنگره خیلی سخت بود و طرحهایی به نام والعادیات بود که کار را سخت می کرد.

 
 همه مسئولین و متخصصین تمام کشورها می گفتند که یک مصرف کننده بایستی موادش را قطع بکند تا بتواند ترک بکند، در این بحبوحه و وضعیت فکری بسته نسبت به اعتیاد کسی آمد و مقاله ای را ارائه کرد و اظهار داشت که بایستی فردمصرف کننده بایستی برای درمان حتما مصرف بکند. اما با این سختی ها که مهندس مواجه شد اما چون راه راه درستی بود و هدف خدمت و ارزش انسانی و کمک به افرادی بود که جامعه طرد کرده بود، توانستند ثابت کنند که اعتیاد درمان دارد. در آن زمان می گفتند که این افراد باید بمیرند و یا در جزیره ای تبعید می کردند چون انگل و مخل جامعه هستند و چون اعتیاد درمان ندارد و کسانی که وارد دنیای سیاه اعتیاد می شوند بایستی بمیرند. آقای مهندس در آن دوران سخت آمدند صورت مسئله اعتیاد را بیان کردند و روش علمی DST را ارائه کردند و ساختار کنگره ۶۰ شکل گرفت . اولین جلسات با ۷یا ۸ نفر شکل گرفت و شاید همان افراد هنگامی که مهندس می گفت: سلام دوستان حسین هستم یک مسافر، می خندیدند. مبلغ اولین سبد قانون یازدهم هزار تومان شد. آن اتاق کوچک و آن افراد کم الان ۵۴شعبه و بالای ۶۰ هزار نفر شده اند، یک راهنما بالای هزار راهنما شده است. دو گروه درباره اعتیاد نظر می دهند. یک گروه پزشکان و افرادی هستند که به صورت آکادمیک مطالعه کرده اند و مصرف کننده نبوده اند و برنامه ارائه می دهند، گروه دوم کسانی هستند که اعتیاد را تجربه کرده اند ونشئگی و خماری و هزار دردسر و تحقیر و توهین را شنیده و دیده اند. در گروههای دیگر کسانی که بالای دو ماه رهایی دارند راهنما می شوند اما در کنگره ۶۰ این گونه نیست. راهنما کسی هست که خودش اعتیاد داشته و مشاوره شده و با روش دی اس تی و داروی ot درمان شده است و سیگارش را درمان کرده است و دو امتحان سخت فنی و جهان بینی داده است و سخت ترین مرحله مصاحبه با آقای مهندس و یا دیده بانان را پشت سر گذاشته و عشق این کار را داشته است و پیمان ۴ ساله را بسته است و شال زیبای نارنجی را گرفته اند. بهترین افرادی که می توانند به یک فرد مصرف کننده کمک بکنند همین افراد صاحب شال نارنجی هستند. در گروههای آکادمیک درصد ماندگاری در درمان افراد بالای ۵ سال رهایی نزدیک ۲ درصد است اما در کنگره ۶۰ بالای ۷۸ درصد است و این یعنی به نوعی همان ۱۰۰درصد. این مسئله اتفاق افتاده است و دنیا شگفت زده است. همه ما رهجو بوده ایم و می دانیم راهنماها چقدر عشق به رهجو دارند و در تب و تاب رهایی ما هستند و من خودم ۸ سال کمک راهنما بوده ام و می دانم رهایی شما اهمیتش برای آنها بیشتر از شماهاست. این افراد الگوی مناسبی هستند. ما هم در نمایندگی خودمان این چنین افراد مناسبی داریم. آقایان پویا، حسین، مسعود، حجت، احمد. راهنمایان گذشته و سابقی داشتیم که عاشقانه و چندین سال خدمت کردند و بانیان این شعبه بودند آقایان علی امانی و محمدعلی شفیق. به آقای حامد راهنمای تازه واردین هم تبریک می گویم. ان شاالله در امتحان اردیبهشت ماه هم افرادی اضافه بشوند و درآخر به همه کمک راهنمایان و خانم آنی و استاد امین و راهنمای خودم آقای رضا تراب خانی که عاشقش هستم و زندگی ام و همه هست و نیستم را مدیونش هستم، تبریک می گویم. به افتخارهمه کمک راهنمایان دست بزنید.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تهیه و تنظیم گزارش: مسافر طیب

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .