English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60، نمایندگی ارتش

کارگاه آموزشی کنگره 60، نمایندگی ارتش

دوازدهمین جلسه از دور بیست و پنجم سری کارگاههای آموزشی جهان بینی کنگره60 نمایندگی ارتش  در روز سه شنبه مورخ 97/09/20 با دستور جلسه بنیان کنگره60 با دبیری مسافر فرهاد و نگهبانی مسافر علی و استادی مسافر فؤاد راس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

خدا را شاکرم و از نگهبان و دبیر عزیز نهایت تشکر را دارم که فرصت خدمت در این جایگاه را به من دادند.دستور جلسه این هفته در کنگره ۶۰ (بنیان) است، در ابتدا این هفته عزیز و زیبا را به جناب مهندس دژاکام؛ بنیان کنگره ۶۰، خانواده محترمشان، دیدبان ورزش آقای سعید و به‌کل اعضای کنگره ۶۰ تبریک می‌گویم. همان‌طور که می‌دانیم، بنیان به معنی ریشه و پایه یک ساختار است و یا به وجود آورنده هر چیز. با توجه به بزرگی و گسترده بودن سیستم و ساختار کنگره ۶۰، پس قاعدتاً تفکر و اندیشه‌ای که این ساختار را به وجود آورده است باید بسیار دقیق و حساب‌شده بوده باشد.

هر زمان که صحبت از بنیان و جناب مهندس می‌شود تصویر یک پارچ و چند لیوان زیر آن در ذهن من به تصویر کشیده می‌شود که تا زمانی که آن پارچ لبریز نشود آب به ظرف‌های پایین نخواهد ریخت، منظورم این است که جناب مهندس به چه خودشناسی عظیمی دست‌یافته‌اند که توانسته‌اند آن را به دیگران انتقال داده و تا این حد این ساختار را گسترش دهند که البته هرروز و هرلحظه نیز بزرگ و گسترده‌تر می‌شود. اگر بخواهم مثالی برای بزرگی حرکت و ثمربخش بودن کار کنگره ۶۰ بیاورم باید به خودم به‌عنوان یک مصرف‌کننده‌ای که در کنگره ۶۰ درمان شده است اشاره‌کنم.

 با این توضیح که من یک فرد مصرف‌کننده صرف بودم یعنی در همه حالت یک مصرف‌کننده بودم، مصرف‌کننده انرژی، محبت و مواد و خیلی چیزهای دیگر و هیچ بازده‌ای نداشتم به‌طوری‌که تبدیل به یک معضل برای خود، خانواده و جامعه شده بودم اما اتفاقی که در کنگره رخ می‌دهد این است که یک چنین انسانی را احیا می‌کند و از آن تاریکی محض نجات می‌دهد و حداقل ثمر و نتیجه آن این است که من برای خود مفید باشم و طبیعتاً زمانی که برای خود مفید و سودمند باشم برای خانواده و جامعه خود نیز سودمند خواهم بود، حال زمانی که این نتیجه را در کل جامعه بست دهیم متوجه اهمیت و ثمره کنگره۶۰ می‌شویم.

وقتی‌که به یک ساختار مفید نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم که آن ساختار از حداقل دریافتی بیشترین استفاده و نتیجه را به وجود می‌آورد، درست مانند یک درخت که با کمترین موادی که از خاک و هوا می‌گیرد تولید میوه می‌کند، دقیقاً مانند کنگره ۶۰ که یک مصرف‌کننده‌ای مانند من را تحویل گرفته و در ادامه یک انسان رها و آزاد را تحویل می‌دهد و چه چیزی می‌تواند از این بهتر و ثمربخش‌تر باشد؟ درست همان‌طور که از اسم کنگره ۶۰ مشخص است جایی است برای احیای انسان‌ها و تحویل دادن انسان به خود او. حال بیاییم تصور کنیم که چه تفکری می‌تواند یک چنین ثمره‌ای داشته باشد و چه مقدار زحمت و ازخودگذشتگی، در پس این نتیجه است.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردم کنگره ۶۰ هرلحظه در حال رشد و نمو است و لحظه‌ای از پای نمی‌ایستد تا هر چه بیشتر و بهتر دررسیدن به هدف خود که همانا رهانیدن انسان از یوق بردگی ضد ارزش‌ها است عمل کند و وظیفه من، نه به‌عنوان یک کنگره‌ای که به‌عنوان یک انسان این است که این زحمت‌ها را ارج نهم و قدردان این زحمات و ازخودگذشتگی‌ها باشم. من یقین دارم که به‌زودی کنگره ۶۰ جهانی خواهد شد و دیگر رهانیدن انسان‌ها در محدوده هیچ مرز جغرافیایی نخواهد بود همان‌طور که امروز می‌بینیم که کنگره ۶۰، هرروز به این سرانجام، نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

 

نگارنده و عکاس: مسافر روزبه
تهیه و تنطیم: مسافر محمد حسین
منبع: کنگره60؛نمایندگی ارتش

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .