English Version
English

نقش سی دی ها در آموزش

نقش سی دی ها در آموزش
قرآن کتاب زندگی است و زمانی که بر پیامبر نازل شد با لفظ "اقرا" بود؛ یعنی خواندن و آموزش گرفتن.  زمانی که انسان در این جهان پای می‌گذارد؛ شروع به آموزش می‌کند. دنیا پر از خوبی‌ها و بدی‌ها است و انسان غالباً  ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را  تجربه می‌کند. برخی افراد ممکن است مربی‌هایی داشته باشند؛ ولی معمولاً ما به صورت مخلوط خوبی‌ها و بدی‌ها را تجربه می‌کنیم و عمل می‌کنیم و از آنجایی که تمایل ما انسان‌ها به ضد ارزش‌ها بیشتر است؛ خیلی سریع ممکن است در تاریکی‌ها و بدی‌ها غرق شویم.

ما اگر یک آموزش منطقی و عقلی و علمی را در پیش بگیریم، می‌توانیم به آن هدف عالی خلقت که رسیدن به نور و غرق شدن در تمام ارزش‌ها است، برسیم تا جایی که اگر تاریکی هم باشد، در دیدگاه ما بسیار کم‌رنگ و در کناری از زندگی ما قرار بگیرد. امروز آقای مهندس زحمت کشیدند و این آموزش‌های ناب را در قالب این سی‌دی‌ها قرار دادند و با سخنان علمی و منطقی راه نور را به ما آموزش می‌دهد. در ابتدا و در بدو ورود به کنگره که می‌خواستیم سی‌دی‌ها را گوش کنیم؛ شاید برای ما سخت بود و حوصله نداشتیم. ولی وقتی راهنمایان عزیز ما را موظف می‌کردند و گوش می‌دادیم، می‌دیدیم که چقدر این حرف‌ها به دل ما می‌نشیند. به نظر من این آموزش همان چیزهایی است که فطرت ما دنبال آن بوده است لذا خیلی خوب و جذاب است.

نکته مهم دیگری که در اینجا به ما آموزش می‌دهند این‌که ما همسفرها مجبور نیستیم که مسافرمان را تحمل کنیم یا بپذیریم من قبلاً  به جاهای دیگری که می‌رفتم همیشه به من می‌گفتند که بپذیرید و تحمل کنید ولی ساختار روح و جسم انسان با ناامیدی سازگار نیست، اگر این‌گونه ناامیدش کنی نابود می‌شود. ولی در کنگره به من امید داده شد به من یاد داد که باید به نقطه‌ای برسی که اگر مسافرت هم خوب سفر نکرد تو بتوانی حال خودت را خوب نگه‌داری. همان‌طور که گفتم به من یاد می‌دهد که آن‌قدر در نور غرق بشوی که تاریکی‌ها برائت بی‌ارزش شوند و در گوشه‌ای از زندگی‌ات قرار بگیرد که اصلاً تو را درگیر خودشان نکنند.

 

نویسنده: همسفر هاجر از لژیون دوم
نگارنده: همسفر الهام از لژیون سوم
ویرایش: همسفر معصومه از لژیون سوم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .