English Version
English

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز

کارگاه آموزشی خصوصی کنگره60؛ نمایندگی تخت جمشید شیراز

یازدهمین جلسه از دور هفتم  سری کارگاه‌های آموزشی کنگره شصت ویژه مسافرین نمایندگی تخت جمشید روز یکشنبه مورخ 1397/9/11 با دستور جلسه «نقش سی دی ها در آموزش»  با استادی مسافر هوشنگ و نگهبانی مسافر نعمت و دبیری مسافر فرهاد رأس ساعت  17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

سلام دوستان هوشنگ هستم مسافر. در ابتدا خدا را شکر می‌کنم که امروز در خدمت شما هستم؛ و در ادامه از آقای مهندس دژاکام و خانواده محترمشان تشکر و قدردانی می‌کنم که این بستر را برای ما فراهم نمودند. از ایجنت محترم شعبه و گروه مرزبانان و راهنمایان عزیز و نگهبان و دبیر محترم که زحمت می‌کشند و انجام‌وظیفه می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.

دستور جلسه امروز نقش سی‌دی‌ها در آموزش هست. ذر مورد آموزش در کنگره اگر بخواهیم صحبت کنیم، همه منابعی که در کنگره وجود دارند بار آموزشی خوبی برای ما دارند و فرقی نمی‌کند. از کتاب‌ها گرفته تا دستور جلسات و کارگاه‌های آموزشی، لژیون‌ها و تمام دستورات و قوانینی که در کنگره وضع‌شده‌اند هرکدام برای ما بار آموزشی دارند. در مورد سی‌دی‌ها اگر بخواهیم به‌صورت ویژه نگاه کنیم، ویژگی خاصی که در مورد سی‌دی‌ها می‌توان گفت، سی‌دی‌ها نقطه اتصال مهندس دژاکام و بقیه شعب در کل شهرستان‌ها می‌باشند.

ویژگی سی‌دی‌ها در این است که از علم به‌روز کنگره در هرلحظه مطلع می‌شویم. علمی که جناب مهندس در مورد روش DST ابداع کردند برترین علم در مورد درمان اعتیاد است. در هرکجای دنیا اگر بخواهیم بگوییم که شخصی با 30 سال تخریب هروئین و شیشه و کراک آمده و در کنگره 60 درمان شده تعجب می‌کنند و قبول نمی‌کنند. چرا؟ چون هنوز آن‌ها در خم یک کوچه هستند و باور نمی‌کنند. درحالی‌که این علم کنگره بوده که توانسته این درمان را برای ما به وجود بیاورد تا من و شما بتوانیم از آن استفاده کنیم.

اگر بخواهیم مثالی بزنیم، آموزش‌های کنگره مانند علائم راهنمایی و رانندگی هستند. فرض کنید اگر در خیابان در حال رانندگی هستیم، چراغ‌قرمز را رد کنیم و خلاف رانندگی داشته باشیم، مسلماً سالم به مقصد نخواهیم رسید. در کنگره هم به همین صورت است از سفر اولی‌های عزیز که در حال سفر هستند باید به قوانین کنگره احترام بگذارند و گوش‌به‌فرمان راهنما باشند. زمانی که چندین جلسه اول سپری شد به او می‌گویند سی دی بنویس. شاید پیش خودش بگوید که من آمدم تا اعتیادم را درمان کنم، چه ربطی به سی دی گوش کردن و سی دی نوشتن دارد؟ چه ربطی به کتاب خواندن دارد؟ و این‌ها چه ربطی به اعتیاد من دارند؟ اما همین‌طور که زمان پیش می‌رود در ادامه با گوش دادن سی‌دی‌ها لذت خاصی درونش شکل می‌گیرد و هیچ‌وقت نمی‌تواند از سی‌دی‌ها دل بکند.

سی‌دی‌ها با زبان ساده و صریحی بیان می‌شوند که حتی برای یک کلاس اولی و یک فرد بی‌سواد هم قابل‌فهم و درک هستند؛ و از بابت دیگر آقای مهندس درد دل من و شمارا می‌گوید. مثل‌اینکه هرکدام از ما مشکلی داریم و آقای مهندس راه چاره را به ما می‌گوید. علم کنگره تنها علم درمان اعتیاد نیست بلکه علم درست زندگی کردن هست.

 

امیدوارم با آموزش‌هایی که می‌گیریم به رهایی برسیم و خدمتگزاران خوبی برای کنگره باشیم.

 

تهیه مطلب و عکس : مسافرایمان (لژیون دوم)
ویرایش و ثبت: مسافر محمد (لژیون دوم)
منبع: نمایندگی تخت جمشید شیراز
http://takhtejamshid.congress60.org

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .