English Version
English

گفت و گو با خانم فهیمه اولین عضو لژیون مالی خانم های مسافر

گفت و گو با خانم فهیمه  اولین عضو لژیون مالی خانم های مسافر

با عرض سلام و تشکر از اینکه وقت خود را در اختیار ما قراردادید.

لطفاً ابتدا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید تاکنون در چه جایگاه‌هایی خدمت داشته‌اید؟

سلام دوستان فهیمه هستم مسافر. آنتی ایکس مصرفی؛ تریاک، روش درمان DST، داروی درمان OT، مدت سفر؛ 11 ماه، با راهنمایی خانم پروانه عزیز، حدود هفت سال است که آزاد و رها هستم؛ و این افتخار را داشتم که در جایگاه‌های دبیری، نگهبانی، دبیری جناب مهندس، مرزبانی پارک و کمک راهنمایی همسفران خدمت کنم.

چند سال است که عضو لژیون مالی هستید؟ لطفاً کمی از تجربه خودتان در این خصوص برایمان بیان کنید:

حدود چهار سال است که در لژیون مالی فعالیت دارم. واقعاً تجربه بی‌نظیری است. زمانی که ما وارد کنگره می‌شویم، مشکلات زیادی داریم، مسائل مالی و مسائل مختلف درونی.

من زمانی که برای مشاوره نزد آقای مهندس آمده بودم، پول سیگارم را نداشتم. آقای مهندس مقداری پول به من دادند و رفتم چهارنخ سیگار گرفتم. پولی هم که داشتیم، انگار اجازه خرج کردن آن در اختیارمان نبود. بعد از گذشت چند سال، با خودم فکر کردم چقدر خوب می‌شود اگر خودم درآمد داشته باشم و بتوانم به زمین کنگره کمک کنم. در آنجا فکری به سرم زد. دست‌پخت من خوب بود و ترشی‌های خوبی درست می‌کردم. با خود گفتم می‌توانم ترشی درست کنم و بفروشم. سال اول همین کار را کردم و حدود 600 هزار تومان جمع کردم و به زمین کنگره اهدا نمودم؛ و چه لذتی بردم، زیرا انسان وقتی خودش زحمت می‌کشد و پول درمی‌آورد، بسیار برایش ارزشمند می‌شود. از کار خودم خیلی خوشحال شدم و آنجا بود که فهمیدم بخشش چقدر زیباست. تابه‌حال هر کاری که کرده‌ام، برای حال خوش خودم بوده و درواقع برای کنگره کاری انجام نداده‌ام. اگر خداوند به من عمر و توفیق خدمت بدهد، می‌خواهم تا آخر درکنگره خدمت کنم، خصوصاً در لژیون مالی، زیرا از این کار بسیار لذت می‌برم. خانواده‌ام نیز هرسال بی‌صبرانه در انتظار مراسم گل‌ریزان هستند. پسرم مبلغی را به این امر اختصاص می‌دهد و دختر کوچکم از پس‌انداز خودش برای این مراسم کنار می‌گذارد و به من می‌دهد؛ زیرا واقعاً همه‌مان فهمیده‌ایم این کار چقدر ارزشمند است.

معنای گذشت ازنظر شما چیست؟

گذشت یعنی ازخودگذشتگی. اگر انسان بتواند از چیزهایی که دوست دارد، بگذرد، بسیار ارزشمند است. حس بخشش همیشه در وجود من بود و دوست داشتم بتوانم کاری انجام دهم و قدمی بردارم  ولی بلد نبودم چه‌کار باید بکنم. من بخشش را از کنگره و آقای مهندس یاد گرفتم که بی‌دریغ تمام‌وقت و انرژی‌شان را برای کمک به انسان‌ها صرف می‌کنند. خداوند خالق ماست و بسیار در حق ما لطف کرده، من  هم اگر بخشش می‌کنم، فقط به خاطر خودم و حال خوشم است و اینکه فرزندان و اطرافیانم نیز این را بیاموزند و بفهمند که بخشیدن چقدر زیبا و سودمند است.

http://up.c60.ir/repository/7102/Untitled-277.jpg

هدف شما از عضویت در لژیون مالی، پاداش مادی بود یا معنوی؟

درواقع هر دو. ولی 90% پاداش معنوی آن مدنظرم بود و 10% پاداش مادی. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم این اتفاق می‌افتد. هر بار کاری انجام می‌دهم، این انتظار را ندارم که خداوند چند برابرش را به من بازگرداند. ولی خودبه‌خود این اتفاق می‌افتد. درست همان زمانی که من پول فروش ترشی‌هایم را به کنگره دادم، همسرم معامله بسیار خوبی انجام داد. درواقع کار معنوی، پاداش مادی را به دنبال می‌آورد.

پس‌انداز و استحکام پایه‌های مالی، از مهم‌ترین مطالبی است که کنگره به ما آموخته است. به نظر شما نقش مادیات در زندگی انسان‌ها چقدر است؟

بسیار زیاد است. به قول آقای مهندس؛ «اگر انسان معاش نداشته باشد، معاد ندارد». یکی از مؤلفه‌های بزرگ هر انسانی، مسائل مالی و اهمیت به آن است. من قبلاً فکر می‌کردم اگر انسان در مسیر معنویات قرار گیرد، دیگر نیازی به مادیات ندارد؛ اما بعد متوجه شدم اگر بسیاری هم در مسیر معنویات پیش بروم و انسان مؤمن و زاهد و متدینی بشوم، ولی پول نداشته باشم، چیزی برای بخشیدن ندارم. پس هردوی این‌ها مکمل همدیگر هستند.

در پایان اگر سخن ناگفته‌ای دارید، بفرمایید:

از شما به خاطر زحماتتان تشکر می‌کنم. از کنگره 60 و جناب آقای مهندس بسیار ممنون و سپاسگزارم. هرروز درکنگره برای من روزی بی‌نظیر است. برای تمام اعضای لژیون مالی و تمام عزیزان آرزوی سلامتی دارم.

 

با تشکر از حضور شما در این گفت‌وگو. پایدار و پیروز باشید

 

مصاحبه و تایپ: مسافر خاطره کمک راهنما
ویرایش و ارسال: فاطمه همسفر کمک راهنما

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .