English Version
English

فرصت اثر گذاری؛ گفتگو با عضو لژیون مالی

فرصت اثر گذاری؛ گفتگو با عضو لژیون مالی

 

لطفاً بفرمایید؛ چه تفکر یا اندیشه‌ای به شما کمک کرد تا بخواهید در محکم‌تر شدن پایه‌های مالی کنگره قدمی بردارید؛ از نقطهٔ آغازین و اولین تجربه‌تان برایمان بگویید که سبب شد این باور در شما قوی‌تر شود و مشتاق‌تر شوید.

خاطرم هست در اوایل حضورم روزی یکی از مرزبانان برای کمک به زمین کنگره پیام دادند، این اولین جرقه بود و من مبلغی حدود سی هزار تومان به زمین کنگره تقدیم کردم و بعدازآن هم کماکان این کار را انجام می‌دادم. در سال 91 یک مقاله‌ای خواندم در خصوص زکات، یکی از نکاتی که مطرح‌شده بود این بود که حتماً بخشی از درآمدتان را به مکان‌های معنوی و یا افراد معنوی ببخشید، چرا این‌که مکان‌ها و انسان‌ها برای هدف مالی تلاش نمی‌کنند و برای پابرجایی‌شان و ادامه حرکتشان حتماً باید حمایت شوند، بعدازآن با دوستانم برنامه‌ای چیدیم که بخشی از درآمدمان را به انسان‌هایی که به ما حقیقت را آموزش می‌دهند و یا مکان‌هایی که در آن آموزش معنوی می‌گیریم ببخشیم تا این جریان‌ها در هستی ادامه‌دار باشد، آن‌ها به مساجد و... نظر داشتند ولی من تنها جایی که مدنظرم بود کنگره 60 بود، پناهگاهم و مدرسه معنوی‌ام، از همان‌جا تصمیم گرفتم یک درصد از درآمدم را تقدیم کنگره 60 کنم. 

 

شما از آن دسته همسفرانی هستید که به‌صورت پیوسته به زمین کنگره کمک می‌کنید؛ چه بازخوردی از این خدمت دریافت کردید که شمارا برای انجام پیوستهٔ آن مشتاق می‌کند؟

اگر یک روز ما فراموش کنیم از خداوند بابت نعمت‌هایی که به ما داده تشکر کنیم آیا خداوند هم فراموش می‌کند نعمت‌هایش را به ما ارزانی دارد؟!

کنگره 60 هم یکی از بهترین نعمت‌هایی است که خداوند روزی من کرده است، تلاش می‌کنم که با سپاسگزاری کردن از این نعمت خداوند به‌واسطه حمایت از زمین کنگره 60، سهم خودم از این روزی را بیشتر کنم و ادامه آن را طلب نمایم، باشد که مقبول افتد. در ضمن این کار رابطه مرا با کنگره بهتر کرده است.

 

شما عضو لژیون مالی نمایندگی شادآباد هستید؛ لطفاً از حس و حال و تجربیات خود پس از عضویت در لژیون مالی برایمان بگویید.

این جایگاه هم یکی دیگر از نعمت‌های خداوند است که بسیار شیرین و پر خیروبرکت است که توصیف آن کار سختی است مثل‌اینکه محسوسات را با معقولات شرح دهی، از خداوند می‌خواهم همچون قبل یاریم کند که در این جایگاه باقی بمانم و انسان‌های دیگری هم به این سکوی پرتاب برسند و لذت وصف‌ناشدنی این اوج گرفتن را تجربه کنند. 

چه پیشنهاد یا توصیه‌ای برای عزیزانی دارید که شرایط عضویت در لژیون مالی را ندارند اما در قلبشان بسیار خواستار این خدمت و حضور هستند؟

ملاک سنجش افراد صرفاً عملکرد آن‌ها نیست، بلکه خواست درونی آن‌ها هم بسیار اهمیت دارد و اجر بالایی برای آن در نظر گرفته‌شده است. همین‌که دوست دارید این جایگاه را تجربه کنید مطمئن باشید که در مسیر درستی درحرکت هستید و از خیلی از کسانی که حتی به این مسئله فکر نمی‌کنند جلوتر هستید، شما عزیزان جز لژیون مالی کنگره 60 هستید، درست مثل زمانی که شما متوجه وجود فرزندی در وجود خویش می‌شوید از همان زمان مادر هستید ولی نه ماه بعد فرزندتان را خواهید دید. این خواست و میل شمارا به آن نقطه خواهد رساند.

 

چه پیشنهادی برای همسفرانی دارید که شرایط مالی خوبی دارند اما به هر دلیلی نمی‌خواهند عضو لژیون مالی باشند؟

امیدوارم این نقطه تفکر در ذهن ما ایجاد شود که ما عمر جاویدان نداریم و روزی از این دنیا خواهیم رفت، کمی هم به فکر سفر بعدی خود باشیم و توشه برداریم، به خانه‌های بعدی‌مان هم فکر کنیم که بی‌سرپناه نمانیم، این بخشش‌ها خانه‌های بعدی ما را خواهد ساخت، هر چه بیشتر ببخشیم بناهایمان آبادتر و ماندگارتر خواهد بود.

در مورد انفاق یک نمونه را بیان نمایید.

(کسانیکه اموال خود را در راه خداوند انفاق می‌کنند همانند بذری است که هفت خوشه برویاند و در هر خوشه‌ای یک‌صد دانه باشد)، کلام خداوند حق است و شکی در آن نیست، شک زمانی صحت دارد که خلافش را تجربه کنیم، خداوند بهترین و سخاوتمندترین شریک است، هر آنچه داریم متعلق به خداوند است، با بازگرداندن سهم خداوند به خودش، امانت‌داری خودمان را ثابت کرده‌ایم و قطعاً شایسته دریافت‌های بیشتر خواهیم شد.

 

اگر مطلبی یا توصیه‌ای در امر گل‌ریزان و لژیون مالی هست که مایلید در مورد آن سخن بگویید؛ لطفاً بفرمایید.

ما روزها و ایام خوبی داریم تا تقدیرهایمان را رقم بزنیم، مثل شب قدر، روز عرفه و ....؛ و خداوند این فرصت‌ها را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با بازنگری در تفکر و اعمالمان مسیرمان را از نو بسازیم، روز گل‌ریزان هم یکی از این فرصت‌هاست که با عملکردمان می‌توانیم در تقدیر و اتفاقات بعدی حیات‌هایمان اثرگذار باشیم. این فرصت را غنیمت بشماریم ؛شاید آخرین فرصت باشد و با تمام توان و آمادگی در این جشن شرکت کنیم.

 

تهیه و تنظیم:همسفر فریده و همسفر فاطمه
عکس:همسفر فریده

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .