English Version
English

کارگاه آموزشی همسفران با استادی خانم آنی+پرسش و پاسخ

کارگاه آموزشی همسفران با استادی خانم آنی+پرسش و پاسخ

چهارمین جلسه از دوره بیست و یکم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره 60؛ نمایندگی شهرری روز دوشنبه مورخه 97/7/23 با استادی دیده‌بان ورزش همسفران سرکار خانم آنی کماندار، نگهبانی خانم عفت و دبیری خانم الهام رأس ساعت 15 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

فرمان‌برداری مسئله بسیار مهمی است كه به دو قسمت صور پنهان و صور آشكار تقسیم‌بندی می‌شود، در صور آشكار ما می‌توانیم در جهانی كه زندگی می‌کنیم فرمانده باشیم مثل مادری كه به فرزندش یك دستور می‌دهد كه اجرا كند یا فرماندهی می‌تواند در صور پنهان و درون ما باشد مثلاً من به خودم می‌گویم كه آنی باید فلان كار را انجام بدهی یا فلان اخلاق را باید حفظ كنی. فرمانی كه خودم به خودم می‌دهم كه كاری انجام شود، بعضی وقت‌ها فرمانی به خودمان می‌دهیم كه نمی‌توانیم انجام دهیم یا فرمان‌ها را ناقص انجام می‌دهیم، به چه دلیلی این‌گونه می‌شود؟ در این صورت یعنی فرماندهی ما ناقص است که ممكن است علت‌های مختلفی داشته باشد، مثلاً به دلیل بیماری اعتیاد و یا بیماری دیابت فرمان کامل انجام نشود و یا شاید انسان سالمی باشیم ولی فرمان‌هایی كه به خودمان می‌دهیم نمی‌توانیم به‌صورت كامل اجرا كنیم.

كلاً همه انسان‌ها فرماندهی را دوست دارند و حاضرند گاهی برای حفظ آن بهای سنگینی را بپردازند، وقتی بچه كوچك برای اولین بار شروع می‌کند و با دو پا راه می‌رود خیلی خوشحال می‌شود و ذوق می‌کند، پدر و مادرش هم وقتی برای اولین بار می‌بینند كه فرزندشان روی پا راه می‌رود خیلی خوشحال می‌شوند این خوشحالی به علت چیست؟ به خاطر این است كه انسان اگر بتواند كار جدیدی را انجام بدهد، یعنی در اصل به نیرو و قدرت فرماندهی او اضافه می‌شود، كه در ادامه باعث شادی و شعف در انسان می‌شود. خداوند نیروهای زیادی به انسان داده است، نیروی فیزیكی، نیروی قدرت حافظه، نیروی تجزیه‌وتحلیل كردن، قدرت تمركز كردن روی مطالب و ... همه این‌ها توانایی‌هایی است كه خداوند در هر انسانی قرار داده است. انسان وقتی از فرمان‌ها و قوانین الهی تبعیت می‌کند و در صراط مستقیم حركت می‌کند، این توانایی‌ها در اختیار و تحت فرمان انسان است و زمانی كه انسان از فرمان الهی فاصله می‌گیرد و قوانین الهی را رعایت نمی‌کند کم‌کم آن نیروها و قدرت‌هایی كه در اختیار انسان بودند از دستش خارج می‌شود و دیگر از او پیروی نمی‌کنند.

مثلاً در اعتیاد وقتی شخص مواد مخدر مصرف می‌کند اولش دچار سرمستی می‌شود وتوانش چند برابر می‌شود ولی در ادامه باید مواد مخدر مصرف كند تا بتواند كارهای روزمره‌اش را انجام دهد و هرچه جلوتر می‌رود دامنه اختیاراتش محدودتر می‌شود، اگر بخواهد مسافرت برود یا اگر بخواهد وارد كاری بشود اول باید برنامه‌ریزی كند ببیند می‌تواند همراه خودش مواد مخدر را این‌طرف و آن‌طرف ببرد یا نه. کم‌کم دامنه اختیاراتش محدود می‌شود و نیروهای درونی‌اش از كنترلش خارج می‌شوند. ما اگر دوباره بخواهیم نیروهای درونی را به دست آوریم، اول باید فرمان‌بردار خوبی باشیم و به حرف راهنمای خود گوش دهیم، سی‌دی‌ها را گوش کنیم و بنویسیم تا کم‌کم فرمان‌بردار خوبی شویم و آن نیروها به ما برگشت داده شوند. اگر درراه درست تلاش و حرکت كنیم این پتانسیل را پیدا می‌کنیم كه در ادامه خودمان تبدیل به یك فرمانده خوب شویم.

در ادامه جلسه خانم آنی بزرگوار به چند پرسش از همسفران پاسخ دادند.

اگر شخصی مهر و محبت درونی‌اش كم باشد، ریشه در كجاست و آیا همسر و اطرافیان می‌توانند به او كمك كنند؟

انسان محبت را نمی‌تواند گدایی كند شخصی كه دچار اعتیاد می‌شود احساسات و عواطفش هم یخ می‌زند، برای همین نام كتاب عبور از منطقه ٦٠ درجه زیر صفر انتخاب‌شده ممكن است هم‌سفران و فرزندان از مسافرها ناراحت باشند كه چرا پدر و همسر آن‌ها نسبت به آن‌ها بی‌توجه است و به آن‌ها رسیدگی نمی‌کند. مسافر وقتی دارویش را كم می‌کند، کم‌کم نیروهای درونی‌اش را پس می‌گیرد و دچار شادی و شعف می‌شود و حس‌هایش باز می‌شود و دوست دارد با خانواده و دوستان بگوید و بخندد برای همین قسمت هم‌سفرها را قراردادیم كه آموزش بگیرند كه مسافرها و هم‌سفرها بتوانند بالانس خودشان را پیدا كنند و با مسافرشان همگام شوند. محبت بین انسان‌ها هست اگر محبت را مثل چشمه در نظر بگیریم آن چشمه هست، ولی براثر مشكلاتی  که در زندگی پیش‌آمده و آن مشکلات مثل سنگ و كلوخ افتاده روی آن چشمه و دهانه آن را مسدود كرده است. وقتی شما هم‌سفرها آموزش‌ها را بگیرید، آن سنگ و كلوخ برداشته می‌شود و چشمه به جریان می‌افتد. ما انسان‌ها دارای خاصیتی هستیم كه نكاشته می‌خواهیم برداشت كنیم، اما باید اول بذر را بكاریم و از آن نگهداری كنیم تا کم‌کم جوانه بزند و تبدیل به نهال و درخت شود، محبت هم این‌گونه است، رسیدگی می‌خواهد كه از بین نرود، شما اول از خودتان شروع كنید محبت كنید و درست رفتار كنید، متقابلاً محبت هم خواهید دید ولی زمان می‌برد.

لطفاً در مورد بخشش توضیح دهید؟

بعضی‌اوقات فردی می‌گوید می‌بخشم چون آدم‌بزرگی هستم و این به نظر من یك تفكر نادرست است، وقتی مشكلی وجود دارد این مشكل دو سر دارد و یك نفر ممكن است نود درصد مقصر باشد و طرف دیگر ده درصد، دریکی از سی‌دی‌ها جناب مهندس این مطلب را بیان كردند كه دو نفر باهم مشكل داشتند یكی از آن‌ها گفت گوشت را می‌گیرم و دور دنیا می‌چرخانمت، طرف مقابل گفت خودت هم با من می‌چرخی. شما اگر نسبت به كسی احساس بیزاری و تنفر داشته باشید اول حال خودتان بد می‌شود، چون حس‌های بد آدم را مسموم می‌کند، انسانی كه می‌خواهد به سمت جهنم و تاریكی برود و شما هم وقتی یك طنابی به خودتان و او بسته‌اید، وقتی پرت می‌شود شمارا هم با خود می‌برد، پس اگر كسی حس بد و منفی دارد و شما هم بخواهید در برابر او جبهه بگیرید قضیه همین طناب است آن حس‌های منفی شمارا به ته دره می‌کشد پس می‌بخشید كه آن طناب را از خود بازکنید، یعنی حسابی با آن فرد نداشته باشید پس نمی‌بخشید كه آدم‌بزرگی هستید، می بخشید كه بند خودتان آزاد شود و خودتان رها شوید.

دلیل نداشتن انرژی و حس خوب در برخی اوقات چیست؟

همان اختلاف ارتفاع و پتانسیل است، چه چیز باعث می‌شود كه انرژی‌مان بالا رود و حس خوب پیدا كنیم؟ اینكه یك مطلبی را یاد بگیریم، انسان برای اینكه تغییر كند نیاز به آموزش صحیح و درست دارد نه آموزش اشتباه، آموزش دیدن نیاز به زمان دارد تا زمانی كه زنده هستیم باید برای یك زندگی خوب، برنامه‌ریزی داشته باشیم، آموزش بگیریم، هنری را فرابگیریم و دانشی را كه داریم به دیگران منتقل كنیم و این اختلاف‌پتانسیل را در ما ایجاد می‌کند. من ممكن است در یك جایگاهی معلم باشم و در جایگاه دیگر شاگرد، هم آموزش می‌دهم و هم آموزش می‌گیرم. دوم داشتن افكار منفی است، اگر یك مشك پر از آب را نماد انرژی بگیریم و مدام شما به مسائل منفی فكر كنید مثل این می‌ماند كه مشك شما سوراخ است و نشتی داری و انرژی از دست می‌دهید.

مسافر من قبلاً در كمپ بود ولی حالا چند روزی است كه وارد كنگره شده ولی دوشخصیتی است و دائماً افكار منفی خطرناك دارد آیا با استفاده از داروی OT درمان می‌شود یا باید به روانشناس مراجعه كند؟

افرادی كه مصرف‌کننده مواد مخدر هستند دوقطبی هستند، وقتی‌که نشئه هستند یك خلق‌وخویی دارند و وقتی خمار هستند خلق‌وخوی دیگری دارند ولی اگر از قدیم و قبل از مصرف مواد هم این‌گونه بوده‌اند باید به روان‌پزشک مراجعه كند ولی اگر این رفتار و حالات از زمان مصرف مواد شروع‌شده، اگر داروی OT را مصرف كند و روی جهان‌بینی‌اش كار كند به امید خدا کم‌کم و به‌مرورزمان به تعادل خواهد رسید.

چگونه می‌توانیم اعتمادبه‌نفس را در خودمان بالا ببریم؟

وقتی انسان كار درستی انجام می‌دهد و در جهت فرمان الهی و در صراط مستقیم حركت می‌کند، کم‌کم نفوذ كلام پیدا می‌کند و زمانی این كلام در قلب‌ها اثر دارد كه خودش به گفته‌هایش عمل كند اگر من برای شما حرف‌های قشنگ بزنم ولی خودم عمل نكنم قطعاً روی شما هم اثری ندارد، پس با حركت به سمت قوانین الهی و صراط مستقیم کم‌کم نیروهای درونی‌مان در اختیارمان قرار می‌گیرد و اعتمادبه‌نفسمان زیاد می‌شود و البته یك اعتمادبه‌نفس كاذب هم داریم كه خطرناک است و برای انسان دردسر ایجاد می‌کند.

اگر یك مصرف‌کننده چهل روز مواد مصرف كرده باشد چه مدت باید سفر كند؟

كسی كه ده تا بیست بار مواد مصرف كند مصرف‌کننده نمی‌شود حداقل باید بین ١٥٠ تا ٢٠٠ بار مواد مصرف كند، اگر در این چهل روز این تعداد بار مصرف كرده باشد باید سفر كند ولی اگر کم‌تر از این تعداد باشد و سیستم ایكسش تخریب نشده باشد و وسوسه دوباره برای مصرف نداشته باشد لازم به سفر ندارد.

باوجود اعتقاد به خداوند، دلیل استرس و ترس من از كجا ریشه می‌گیرد، حتی از طوفان، رعدوبرق، زلزله هم وحشت دارم؟

اول سی دی ترس را گوش كنید، ترس مثل یك هیولای بزرگ است كه جلوی انسان را می‌گیرد، مثل ترس از كنكور، ترس از پیدا نكردن كار، بهترین كار این است كه با ترس خود مواجه شویم و به دل ترس و آن هیولا وارد شویم می‌بینیم كه تبدیل به سایه می‌شود و محو می‌شود، ایمان به خداوند باعث می‌شود كه همیشه در شرایط سخت‌دلمان گرم باشد كه یك قدرت مطلق در هستی وجود دارد كه از ما در همه شرایط حمایت خواهد كرد.

من حدود سه سال است كه به كنگره می‌آیم، لحظه‌به‌لحظه آن روی من تأثیر مثبت داشته ولی بعضی‌اوقات رفتاری می‌کنم كه خارج از آموزش‌های كنگره است و بعد پشیمان می‌شوم لطفاً مرا راهنمایی كنید؟

وقتی ما در حال زندگی هستیم هرلحظه و دائماً باید در مورد موضوعات مختلف انتخاب و تصمیم‌گیری داشته باشیم، همین‌که شما به عملكرد و حس خودتان آگاه شدید و اشكال كار خودتان را متوجه شدید پنجاه‌درصد مشكل حل‌شده است، حالا اینجا فقط بحث كنترل مطرح می‌شود، كسی كه شمارا ناراحت می‌کند و حرفی به شما می‌زند، اول خودش در ناراحتی و عذاب است و بعد شمارا ناراحت می‌کند، ممكن است حتی دل شما به درد بیاید ولی اگر شما صبر و تحمل داشته باشید ظرفیت در شما شكل می‌گیرد و می‌توانید در آینده روی رفتار و كردار خودتان مسلط شوید.

آیا شخصی كه تابه‌حال آنتی ایكس مصرف نكرده است، امكان دارد سیستم ایكس طبیعی بدنش تخریب‌شده باشد؟

بله همان افكار و اندیشه‌های اشتباه، دغدغه خاطر، ولی با گرفتن آموزش‌ها می‌توان سیستم ایكس را به تعادل رساند.

آیا فردی كه دچار استرس است روی سیستم گوارشش اثر منفی دارد؟

بله چون ریشه بسیاری از مشكلات فیزیكی، منشأ روانی دارد و مشكلات روانی در درازمدت، خودش را به‌صورت امراض فیزیكی نشان می‌دهد.

تایپ: همسفر الهام
عکاس: همسفر آرزو
نمایندگی: همسفران شهرری

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .