English Version
English

اندیشه درست؛ در باب وادی اول

اندیشه درست؛ در باب وادی اول

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام وادی می‌فرماید: با تفکر ساختارها آغاز می‌گردد و بدون تفکر هر آنچه هست روبه زوال می‌رود.

در ابتدا شروع سال تحصیلی جدید را درکنگره ۶۰ به همه‌ی اعضاء تبریک گفته و آرزوی سالی پر خیروبرکت توأم با موفقیت‌های پی‌درپی برای کل اعضاء دارم. در ادامه‌ی مبحث هفته گذشته رسیدیم به اینجا که برای درمان اعتیاد بایستی سه پارامتر را در نظر بگیریم که عبارت‌اند از: جسم، روان، جهان‌بینی که بایستی هم‌زمان و به‌موازات هم جلو بروند تا درمان حاصل گردد.

ضلع جهان‌بینی شامل آموزش‌هایی است که در تغییر نگرش فرد مصرف‌کننده و نحوی زندگی او بسیار تأثیرگذار بوده و باعث آگاهی و بیداریش می‌شود. بخشی از این جهان‌بینی به چهارده وادی مربوط می‌شود که در قالب کتاب عشق مطرح گردیده و مجموعه‌ای از قوانین درست زندگی را در اختیار خواننده قرار می‌دهد و در جهت شناخت خود و رسیدن به اهداف متعالی به یاری انسان می‌آید. بیشتر مطالب وادی‌ها همان قوانینی است که خداوند برای هدایت انسان‌ها در نظر گرفته و برگرفته از آیات الهی است و در بین تمامی اقوام و ملت‌ها در سراسر جهان از ارزش بالایی برخوردار است و همه‌ی انسان‌ها را از هر قوم و ملیتی که باشند به صلح و آرامش و دوستی دعوت می‌نماید. درواقع درس خودشناسی و سپس خداشناسی به انسان می‌دهد و می‌گوید: ای انسان برای شناخت خداوند بایستی از دروازه‌ی خودشناسی عبور نمایی. 

در صورتی قادر به شناخت خداوند هستی که اول بدانی خود کیستی! ما در این درمان که به‌صورت کاملاً تدریجی انجام می‌دهیم، گویی به یک سفر درونی هم رفته‌ایم. جسم طی یازده ماه با شربت OT به درمان رسیده و روان هم به‌موازات جسم آرام و قرار می‌گیرد و در سوی دیگر می‌بینیم که آموزش‌ها شخص را به درون خود هدایت می‌کند و آدرس رسیدن به اصل خویش را در اختیار او قرار می‌دهد. وادی‌ها درواقع راه رسیدن به اصل وجودی را نشانه‌گذاری نموده و انسان را در تمام طول این راه و در هر گردنه و ایستگاه، هوشیار نموده و او را در ادامه این سفر زندگی به‌درستی هدایت می‌نماید.

http://up.c60.ir/repository/7102/IMG_20151107_150848%20%28Copy%29%20%281%29.jpg

در وادی اول نحوه‌ی درست اندیشیدن مطرح می‌شود و اینکه برای رهایی از مشکلات بایستی ابتدا تفکر نمود و همین‌طور برای انجام تمامی امورات زندگی ابتدا بایستی با تفکر صحیح آن‌ها را پایه‌ریزی کرد و سپس به مرحله‌ی اجرا درآورد. درواقع پالایش و تزکیه هم از همین سالم‌سازی در اندیشه شروع می‌شود و به کلام و رفتار و کردار انتقال می‌یابد. به‌درستی که تمامی اعمال انسان ریشه در اندیشه‌اش دارد و هر آنچه موجود می‌شود از ساختارهای وجودی و درونی‌اش است.

 با شناخت وادی اول می‌بینیم که درگذشته به‌درستی نمی‌اندیشیدیم و به همین جهت ساختارهای خوبی به وجود نمی‌آوردیم که ما را درراه درست زیستن هدایت نماید. هر آنچه از افکارمان خلق می‌کردیم به مصیبت و درد منتهی می‌شد و نتیجه‌اش آن بود که دیدیم. این‌ها همه نتیجه‌ی گمراهی، سرگردانی، ناآگاهی و خود گم‌کردگی در عمق تاریکی و جهل بود و دلیل اصلی آن‌هم نبودن تفکر سالم است. تفکر و اندیشه‌ای که پایه و اساس بر مبنای قوانین الهی داشته باشد هیچ‌گاه باعث گمراهی انسان نمی‌گردد، بلکه باعث روشن‌بینی شده و چشم دیگری به انسان می‌بخشد. تفکر سالم دروازه‌ی ورود به سرزمین خوبی‌هاست. جایی که هیچ عمل ضد ارزشی انجام نمی‌گیرد و همه‌ی ساکنینش برای رسیدن به صلح و آرامش تلاش می‌کنند.

انشالله با درست به اجرا درآوردن این وادی بتوانیم خود را از سرگردانی برهانیم و به بهشت خداوند راه‌یافته و در ادامه با اعمالی مفید و اثرگذار در هستی، خالق دوستی‌ها باشیم.

نگارنده: خانم فرخنده کمک راهنمای لژیون دوم

تایپ: خانم عاطفه رهجوی خانم معصومه از لژیون یکم

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .