English Version
English

مشارکت همگانی، به بهانه آغاز اردوی سراسری کنگره 60

مشارکت همگانی، به بهانه آغاز اردوی سراسری کنگره 60

جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در زمینهٔ راهنمایی درمان قطعی اعتیاد فعالیت دارد و تاکنون افراد بسیار زیادی در این مرکز درمان شده و یا در حال گذراندن پروسه درمانی هستند. ازآنجاکه فرد مصرف‌کننده در اثر مصرف مواد مخدر، جسم و در ادامه آن روان و جهان‌بینی خود را با تخریب‌های فراوان مواجه کرده است، ضروری است که برای درمان، تمامی این موارد مورد بازیابی مجدد و اصلاح قرار گیرند. کنگره 60 اعتقاد راسخی به بهبود و رشد همزمان و به تعادل رساندن این موارد که منجر به درمان قطعی اعتیاد می‌گردد، دارد. پروسه درمان جسم طی مدت 10 الی 11 ماه با استفاده از داروی اپیوم تینکچر (OT) و کاهش تدریجی آن و در پایان راه‌اندازی سیستم تولید مواد مخدر طبیعی بدن انجام می‌شود. در طول مدت اجرای این دوره، پروسه آموزش‌های مربوط به جهان‌بینی برای به تعادل رساندن روان فرد هم صورت می گیرد.

کنگره 60 برای درمان روان و جهان‌بینی فرد مصرف کننده، شرکت در فعالیت های هنری گوناگون مانند موسیقی، ورزش‌های تیمی و انفرادی و همچنین شرکت در کارهای گروهی را از مکمل‌های موثر می داند که برگزاری اردوهای مختلف آموزشی و تفریحی را نیز شامل می‌شود.

یکی از این دوره ها، اردوی سراسری کنگره 60 می باشد که همه ساله در شهریور ماه برگزار می گردد. این اردو در همان روزهای بدو تاسیس این مجموعه با تعداد نفرات کمی شروع شد و امسال در نوزدهمین سال خود با حضور تعداد نزدیک به 400 نفر از نمایندگی های مختلف که ترافیک سنگینی در روند ثبت نام آنان وجود داشت، تشکیل‌ خواهد شد.

محل برگزاری این رویداد به مدت یک هفته از 1 الی 8 شهریور ماه در شهرستان بلده از توابع استان مازندران می‌باشد. تمامی افراد حاضر در این اردو با همکاری یکدیگر نظم خاصی به آن می‌دهند و انجام تمامی کارهای روزمره به عهده خود افراد می‌باشد و با تشکیل لژیون‌های مختلف شامل لژیونهای: عبور و مرور، نگهبان، مهندسی و عمران، فستیوال، آب، نانوایی، چای، تدارکات، میان وعده، صبحانه، نهار، شام، تهیه خبر و ...  به این امور می‌پردازند.

مراحل تدارکات و برنامه ریزی اردو از ماه‌ها قبل انجام شده و مجوزهای مربوطه از دستگاه‌های ذی‌ربط اخذشده، سپس نسبت به ثبت‌نام افراد، اقدامات لازم صورت گرفت. یکی از تفاوت های شاخص اردوی امسال با دوره‌های قبل در این است که فقط از افراد غیر سیگاری یا افرادی که دارای نشان ویلیام وایت هستند (رهایی از نیکوتین) ثبت‌نام به عمل آمده که از اقدامات مثبت و سازنده می‌باشد.

جهت اسکان شرکت کنندگان برای هر 4 نفر، یک چادر و در مجموع حدود 100 چادر در محوطه اردو در نظر گرفته شده است. هر 9 چادر در منطقه‌ای‌ برپا شده است که یک شهردار دارد واعضای آن منطقه برای فعالیت‌های خود با شهردارها هماهنگ هستند.

با توجه به طیف متنوع قومیت‌ها و محل زندگی شرکت کنندگان؛ این رویداد فرصت خوبی برای تجربه و کسب آموزش زندگی گروهی می باشد که باعث به وجود آمدن پیوند محبت عمیقی ما بین اعضا می شود تا در کمال آرامش و احترام اوقاتی خوشی را سپری کنند.

در طول این مدت اعضای کنگره 60 با برخوردی نیکو به ورزش و بازی‌های شاد و متنوع، شرکت در کلاس های آموزشی گوناگون و... می‌پردازند؛ نظم و حفاظت از محیط‌ زیست را سرلوحه کارخود قرار داده و با آموزش‌های مفیدی که در طی مدت سفر خود آموخته‌اند و به دانایی خود افزوداند، نه تنها هیچ نوع خسارتی به طبیعت زیبا وارد نخواهند کرد بلکه در جهت بهبود آن نیز تمام تلاش خود را انجام می‌دهند. این اردو شاید در ظاهر یک دوره تفریحی به نظر آید ولی‌ از همان ابتدا کم‌کم هدفمند شده و بحث آموزشی‌ آن بسیار اهمیت پیداکرده است .بعضی از افراد با فرزندان کوچک خود در این اردو شرکت می کنند و خاطرات خوشی در ذهن این عزیزان به یادگار می ماند.

وقایع و اتفاقات این رویداد مثل هرسال به‌صورت روزانه توسط گروه خبری حاضر در اردو، در سایت کنگره 60 منتشر خواهد شد و همه روزه یک فایل صوتی تحت عنوان رادیو c60 که شامل سخنان اساتید، مصاحبه‌ها، برنامه‌ها و اتفاقات هست، در سایت کنگره 60 برای علاقه‌مندان نیز منتشر خواهد شد.

.برای تمامی این دوستان روزهایی پر از شادی و نشاط توام با فراگیری آموزش‌های فراوان را آرزومندیم

 

Image result for ‫اردو کنگره 60‬‎

کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .