English Version
English

لژیون درمان وابستگی به دخانیات؛ نمایندگی ارتش

لژیون درمان وابستگی به دخانیات؛ نمایندگی ارتش

لژیون درمان وابستگی به دخانیات (ویلیام ال وایت) در تاریخ 97/5/23 روز سه‌شنبه در نمایندگی ارتش به راهنمایی مسافر رضا(لژیون 1)

خلاصه سخنان استاد:

در ابتدا خداوند را شکر می‌کنم که توانستم در جمع شما دوستان باشم و رهایی بهرام عزیز را تبریک می‌گویم و من از این‌که بهرام عزیز رهایی‌شان را از جناب مهندس گرفتند، بسیار خوشحال هستم و امیدوارم موفق باشند.

دستور جلسه این هفته وادی سیزدهم است که می‌گوید: پایان هر نقطه سرآغاز دیگری است. برداشتی که من از این وادی کردم را با شما در میان می‌گذارم، من همیشه فکر می‌کردم وقتی کارم تمام‌شده یعنی واقعاً کارم تمام‌شده است، مثلاً اگر ماشینی که می‌خواستم بخرم را وقتی پولش را تهیه کردم و آن ماشین را خریدم دیگر کار تمام شد. بحثی که جناب مهندس دژاکام هم درباره آن صحبت کردند و به آن تأکید داشتند این بود وقتی به یک کاری دست می‌زنیم، تازه به یک مرحله نگهداری وارد می‌شویم یعنی آن چیزی که به دست آورده‌ایم را بتوانیم نگهداری کنیم. قطعاً من که هدفم به دست آوردن و خریدن یک ماشین بوده است باید بتوانم از همه لحاظ از آن نگهداری کنم یعنی نه‌فقط بنزین و نهایتاً روغن را عوض کنم بلکه باید به نظافت، نکات فنی و دیگر چیزهای ماشین هم اهمیت بدهم تا بتوانم از آن ماشین استفاده کنم.

اگر این مثال را تشبیه کنم به بحث درمان در کنگره 60، در سفر اول یک رهجو برای درمانش تلاش می‌کند و خیلی محکم و پرانرژی مسیر را شروع می‌کند تا بتواند به رهایی برسد که وقتی به رهایی می‌رسد خیلی زیبا و خوشحال‌کننده است چون به هدفی که مدنظرش بوده، رسیده است ولی بعدازآن ما در کنگره 60 که به آن سفر دوم می‌گوییم، درست است که پرونده وابستگی به سیگار در انتهای سفر اول و به دستور جناب آقای مهندس بسته می‌شود ولی قطعاً نیاز به نگهداری دارد. در سفر دومم توصیه‌ای به من شد و این بود که حضورت را در کلاس‌ها محکم و قوی حفظ کن و در کنگره60 خدمت بگیر که کمترین خدمت یک سفر دومی این است که وقتی رها شد از کنگره60 بیرون نرود و در جلسات شرکت کند و باید جلسات کنگره را به‌روز نگه داشت و همیشه در حالت آپدیت بود چون رهایی و آن چیزی که هدفمان بوده را به‌راحتی به دست نیاوردیم که به‌راحتی از دست بدهیم و حضورمان باعث می‌شود انرژی و توانایی‌مان بالا خواهد ماند.

اگر من تحصیلات را به‌موقع انجام دهم و به‌موقع دیپلم و بعد لیسانس را بگیرم، قطعاً کارهایم درست انجام می‌شود ولی اگر دیپلم را بگیرم و بعد به سربازی بروم چون در تحصیلاتم فاصله افتاده، مطمئناً ادامه تحصیل برایم سخت‌تر می‌شود و قطعاً کسانی که تجربه‌دارند می‌دانند دوباره درس خواندن و دوباره کنکور دادن خیلی سخت می‌شود درنتیجه الآن که فرصت خدمت کردن در کنگره60 را دارم باید از آن استفاده کنم و این بند را که بسیار بند قوی است از خود برهانم چون وقتی‌که انسان به دخانیات یا مواد مخدر وابسته است و سپس از آن آزاد و رها می‌شود، انگار یک غول بزرگ در یک بازی را از بین برده‌ایم.

نکته مهمی که من ترجیح می‌دهم بیان کنم این است، کسانی که درمان وابستگی به موادشان تمام‌شده و اقدام به درمان وابستگی نیکوتین نکرده‌اند، بسیار تخریب بالایی از طریق نیکوتین و دخانیات به آن‌ها وارد می‌شود چون به‌محض اینکه مورفین یا داروی اوتی یا هر داروی مواد مخدر دیگری مصرف کنند یک حالت بازدارنده در مقابل نیکوتین در پی دارد که آن را در یک حدی نگه می‌دارد و وقتی این سد برداشته می‌شود، نیکوتین اجازه پیدا می‌کند که خیلی سریع انتشار پیدا کند و تخریبش را خیلی بالا ببرد به همین دلیل رهجوهایی که اقدام به درمان نیکوتین نمی‌کنند به مشکلات سکته قلبی دچار شده‌اند.

 

نگارنده: مسافر مهدی
عکاس: مسافر محمدحسین

تهیه و تنظیم: مسافر محمدحسین
منبع: کنگره60، نمایندگی ارتش

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .