English Version
English

کارگاه آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی امین قم

کارگاه آموزشی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی امین قم
جلسه سیزدهم از دور چهاردهم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی همسفران کنگره 60؛ نمایندگی امین قم روزهای دوشنبه مورخ  97/5/22 به نگهبانی همسفر خانم معصومه، استادی همسفر خانم نیره و دبیری  همسفر خانم رقیه با دستور جلسه وادی سیزدهم رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.
 
 
خلاصه سخنان استاد:
 
چهارده وادی طریقه و روش درست زندگی کردن را به ما آموزش می‌دهند، یادگیری وادی‌ها برای این است که ما خودمان را بهتر بشناسیم تا بتوانیم به همه‌چیز پی ببریم و به آرامش و تعادل برسیم.  پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است؛ در کل هستی هر نقطه‌ای که تمام شود، نقطه دیگری آغاز می‌شود. هر مرحله‌ای تمام شود، مرحله دیگری آغاز می‌شود و این موضوع در کل هستی در جریان است و هیچ‌وقت تمام نمی‌شود و پایان و انتها ندارد و هر چیزی یوم الفصلی دارد. یوم الفصل یعنی روز جدایی یا لحظه جدایی و تنها چیزی که یوم الفصل ندارد خداوند است.

هیچ موجودی در هیچ‌یک از مراحل تکاملی خود به خواب نمی‌رود و اگر هم به ظاهر در خواب است برای کسب قدرت و قوت از مبدأ خویش است تا دوباره راه را پیدا کند. ما باید در ابتدا مبدأ، مقصد و هدف خود را مشخص کنیم تا تغییر، تبدیل و ترخیص اتفاق بیفتدما وقتی می‌توانیم تغییرات را ایجاد کنیم که دانش و آگاهی و تجربه را فرابگیریم. برای مثال همسفری که با خواسته و اختیار خودش به کنگره می‌آید، در اول راه باحال خراب و بهم ریخته و با کلی ضد ارزش‌های خودش روبه‌رو می‌شود و یک سفر درونی را آغاز می‌کند. در کنگره به ما آموزش می‌دهند که اگر می‌خواهی همسفر و یا بال پرواز خوبی برای مسافرت باشی، باید اول خودت را تغییر بدهی؛ یعنی آموزش‌های کنگره را فرابگیری و ذره‌ذره کاربردی کنی تا بتوانی تبدیل به یک انسان آرام و با تعادل شوی که بتواند اول به خودش و بعد به مسافرش و یا حتی به اطرافیانش  کمک کند.

در این وادی موجودات را به سه قسمت تقسیم می‌کند: موجودات یک‌بعدی که افرادی هستند که تنها در زندگی یک خط را دنبال می‌کنند؛ مثل جمع‌آوری پول یا مقام و از تفکر و تعقل لازم برای تشخیص موقعیت برخوردار نیستند. موجودات دوبعدی افرادی هستند که در صلح و آرامش هستند و قادر به حل مشکلات هستند و خطوط عقل، عشق و ایمان در آن‌ها به‌خوبی کار می‌کند و اما  برای اینکه این سه خط خوب فعالیت کنند ما به خط چهارمی نیازمندیم که خط خمر نامیده می‌شود که خلق‌وخوی انسان‌ها به همین بستگی دارد. 

اگر خط خمر خوب کار کند گویی انسان در بهشت است و اگر خوب کار نکند گویی او در جهنم است و در گروه سوم یعنی انسان‌های سه‌بعدی این خطوط به مرحله لازم رسیده است و نشانه‌اش این است که کل هستی و کل موجودات و تمام انسان‌ها را دوست دارند و به همه عشق می‌ورزندوقتی‌که ذهن ما آرام باشد می‌توانیم آموزش بگیریم و درست با مسائل برخورد کنیم و درست زندگی کنیم و ما باید یاد بگیریم که در لحظه زندگی کنیم و از آن لذت ببریم و مشکلات را لعنت خدا ندانیم و اگر مصیبتی به ما وارد شد بدانیم که حتماً حکمتی داشته و ما متوجه آن نمی‌شویم.

 

تهیه گزارش: همسفر معصومه
عکاس: همسفر افتخار
منبع: نمایندگی امین قم - همسفران

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .