English Version
English

مقاله؛ بیداری اندیشه

مقاله؛ بیداری اندیشه

شادی‌ها لحظه‌ای است کوتاه و گذرا و دردهای مختلف و گوناگون آن‌ها حکایتی از دانش‌هایی است که کشف نشده و نمی‌دانیم که نیستند برای این‌که ما به وجود آن‌ها پی نبردیم اما برای ساخته‌شدن باید بیاموزید تا به درجه‌ای که ممکن است و بدون هیچ حرفی جلو برویمدر بین راه سختی هست دشواری راه و بسیار صعب‌العبور اما با رفتن در مسیر راه سخت و ساختن قالب، سنگ‌ها را کنار می‌زنیم و می‌شکافیم حرکت خود را آغاز کرده و با عشق بدون قید و شرط خودمان رابین همه انسان‌های دردمند و گرفتار که در کوره‌راه‌های تاریکی به سر می‌برند و به هر ریسمانی چنگ می‌اندازد تا راه را بیابند و در پرتگاه جهالت و تاریکی سقوط نکنند.

بلم‌ها درحرکت هستند در امواج سهمگین اقیانوسی که هر آن ممکن است طعمه جانوران خوفناک شوند آیا هیچ فکر کرده‌اید که یک روزی ما در چنین وضعیت بحران قرار داشتیم و کنگره ما را با ناجی و قهرمانانی که شنا را آموخته‌اند ما را به این‌طرف اقیانوس آوردند اکنون نوبت ما است که برای تلاش دیگران ناجی باشیم و خدمتگزاران به یاری آن‌ها بشتابند تا عروج کرده و نفسی را احیا نمایند؛ خدمت در کنگره به این‌گونه است از تازه واردین شروع می‌شوداز طریق مشاوره دروازه‌ای است به قلب تاریکی‌ها که نور کمی را مشاهده می‌کنند و نیازمند محبت و تشنه هستند که به دنبال جرعه‌ای آب می‌گردند تا عطش آن‌ها برطرف شود چه جایی بهتر از این مکان امن و مقدس چه خدمتی بالاتر از این خدمت خداپسندانه و عظیم هدف من از این خدمت چیست که یک روز خودم در جایگاه این عزیزان بوده‌ام و در این دانشگاه علوم غنی توانستنم آموزش بگیرم تا بتوانم آموزش بدهم و بتوانم جبران خسارت زحماتی که کنگره برایم کشید را جوابگو باشمکنگره مرا بیدار کرد و خود را در بهشت دیدم و ما برای خودمان، فکر خودمان، اندیشه خودمان و آموزش خودمان باید حساب کنیم و برای کشتی خود که لازمه هستی و ادامه حیات است باید نوعی دیگر باشیم.

نکته‌ای که در وادی یازدهم است کسانی که آنچه دریافت نموده‌اند چه مادی و چه معنوی همیشه در حالت بازپرداخت آن هستند و حداقل زکات آن باید همیشه مانند چشمه‌ای زلال و سرشار از انرژی شادی و شعف باشد. کسانی که همه‌چیز را دریافت می‌نمایند و هیچ‌گونه پرداختی ندارند و همه‌چیز را برای خود و خانواده خود می‌خواهند. گویی تبدیل به شوره‌زار و یا کویری می‌شوند که هیچ‌گونه روییدنی در آن نمی‌روید و همیشه در گرمای کویر منتظر طوفان‌های شن می‌باشند؛ چون گیاهی نکاشته‌اند که از طوفان جلوگیری نماید، اما صفت گذشته در انسان صادق نیست. برگشت با تزکیه و پالایش انجام می‌پذیرد قرار نیست تا ابد زمین خشک و بدون آب را بگذاریم تا شوره‌زار گردد، می‌توان تبدیل به گلستانی نمود که در آن روئیدنی‌های باارزش روییده شود و از حاصل آن برداشت نمود.

هم قوت کافی باشد و هم سایه‌بان‌هایتان برافراشته شود تا دیگران و آیندگان از آن بهره ببرند؛ آن‌وقت سرزمین خوب خداوند خواهد شد که انسانی را احیا کنید و انسان‌های دیگر احیا شوند. خوش به حال باغبانی که عاشق است و از حاصل زحمت‌های خود بهره‌مند‌است. عشق باغبان بدون قید و شرط است زیرا هم‌نشین گل‌وبلبل استحقیقت نقاب را از رخ برمی‌دارد، کلام و عشق راستین سرمنشأ معرفت و عمل سالم است. کنگره سرزمین دانایی و پرچم الله واکبر و احیای انسانی بر سر درگاه کنگره برافراشته است و خواهد بود. چه خوب است راهیان عشق باشیم و هرگز در رکود و سکون نباشیم. جلودار واقعی آن خدایی بود که ناممکن‌ها را ممکن کرد و انسانی را روی کره خاکی فرستاد تا جلودار ما انسان‌ها باشد و این رشته محبت ناگسستنی پاره شدنی نیست، این دایره همیشه شعاع اضافه می‌کند و صادق است و جریان دارد. خورشیدی است که به همه به‌طور یکسان می‌تابد تا در ظلمت نباشند.

‌ چون کنگره مکان مقدس و امنی است که با علم بسیار غنی و کامل در حال خارج کردن انسان‌ها از تاریکی‌ها است، باید با علم کنگره جلو رفت و علم را انتقال داده و با عملکرد و سعی در اجرایی کردن فرمان‌ها و خیلی چیزهایی را که نمی‌دانیم، هرروز آموزش بگیریم و دانایی خودمان را بالا و بالاتر برده تا به دانایی مؤثر برسد و این خیلی ارزشمند استتا بیاموزیم و بتوانیم جامعه‌ای را بیدار کنیم و به درک و آگاهی برسند، کنگره هدفمند است و ما هم باید راهمان و هدفمان درست و کامل باشد، در جهت استحکام بخشیدن به پایه‌های مالی و معنوی کنگره. این نهالی که از اول ضعیف بود امروز تبدیل به درختی تنومند شده، به خاطر زحمات جناب مهندس عزیز که جهان‌بینی را در کنگره و خانواده محترمشان گسترش دادند و درخت تنومند را پرورش داده. در این باغی که چون بهشت نموده است، برای نسل‌ها و آیندگان این سرزمین پابرجاست.

‌ دیگر انسان‌ها آگاه شده‌اند و دانسته‌اند که اعتیاد بیماری لاعلاج پیش‌رونده و مرموز نیست؛ که معتاد باید بمیرد. این گنج ارزشمند در دستان پرتوان این انسان با رسالت است و در اختیار ما قرار داده که آن علمی است که صورت‌مسئله اعتیاد حل گردید و روش تدریجی (دی اس تی) راهش را باافتخار انجام و ادامه داده و می‌دهد.‌ و پیامی را که ما گرفتیم به دیگران برسانیم و پاسخش این است که ما هم سعی در مهار این آتش ویرانگر داشته باشیم و این حرکت تداوم دار و قوام داشته باشد.

هدف کنگره در نوشتارها این پیام را می‌رساند که مسئولیت حفظ کیان و حراست کنگره ۶۰ در همه ابعاد به عهده تک‌تک اعضا هست؛ و با تلاش در خدمات و یادگیری همین مطالب و متون آموزشی کنگره بسیاری از گره‌های کور زندگی برای ما باز شد و از همه مهم‌تر برای اولین بار در طول تاریخ صورت‌مسئله اعتیاد و مسیر حرکت برای درمان بیماری اعتیاد را تشریح کرد و این بسیار مهم و ارزشمند است برای رساندن پیام به همنوعان گرفتار اعتیاد.

 

‌ نویسنده: هم‌سفر صدیقه آتش‌بار
نگارنده: هم‌سفر هانیه

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .