English Version
English

درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان

درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان

برای رسیدن به هدف از هر وسیله‌ای نمی‌شود استفاده کرد، بلکه باید از راهکار درست و مناسبی به کار ببریم تا موفق به یک نتیجه مطلوبی شویم. بحث نگارش و کتابت در نویسندگی هم از این قاعده مستثنا نیست، نویسنده برای مطرح کردن خود در جامعه با ارائه نوشتارهای منفی و مخرب هرگز موفق نخواهد شد. مطمئناً چنین آثار مخرب و منفی قدرت ماندگاری ندارند به دلیل این که روند زندگی بر پایه اضداد جاری شده است.

قطعاً انسان‌ها باتجربه در تاریکی‌ها متوجه می‌شوند که برای خروج از تاریکی باید متوسل به نور شوند تا بتوانند از اهریمن نجات یابند. در جامعه باید فرهنگ حق و حقیقت رواج یابد ‌تا هر حاکم زورگویی نتواند بر آن‌ها حکومت کند، زیرا خداوند به انسان اختیار در سرنوشت خودش را داده است، ولی هر انتقاد و یا نوشته منفی نمی‌تواند راهکار خوبی باشد. در این صورت هر موردی باید مرحله قانونی خودش را طی کند،‌ پس هر اقدامی زمانی نتیجه‌بخش است که در اجرای آن عمل سالم و صالح شکل گرفته باشد. علت پیشرفت و موفقیت کنگره ۶۰ در درمان اعتیاد انجام شایسته و درست در متد DST، چهارده وادی و اجرای فرمان‌ها راهنما بوده که با حرکتی درست و پویا توانست راه را نمایان کند‌؛ در غیر این صورت هرگز از درمان اعتیاد نتیجه خوبی عایدمان نمی‌گردید.قطعاً عبور از وادی اعتیاد بدون صورت‌مسئله درمان سخت است، اما انجام تمام این مراحل، سندی بدون نقص بوده است که بنیان گزار آن توانست در احیاء جمعیت انسانی در کنگره ۶۰ موفق شود، بنابراین کلام حق را فقط باید از حلقوم انسان حقیقت‌جو شنید. عدم حق و حقانیت موجب پدیداری علف‌های هرزی می‌شود که هر انسانی را به زنجیر می‌کشد، سیستم کنگره و آموزش‌های آن علف‌های هرز را می‌خشکانند.

بنابراین تا زمانی که انسان به درجه‌ای از تعادل نرسیده باشد، باید در حل مشکلات خود سعی و تلاش کرده و از کنار مشکلات به‌سادگی عبور نکند. به کلماتی که بوی بلیس را از آن‌ها حس می‌کنیم، با دقت بیشتری تفکر کنیم زیرا در آن‌ها شرارت، پلیدی، نامردمی‌ها و خیلی از ضد ارزش‌ها به طرز وحشتناکی موج می‌زند به‌گونه‌ای که انسان را به‌راحتی از پیمودن مسیر الهی دور می‌کند و با نقشه‌هایی درازمدت گوهر جان را از انسان می‌رباید؛ زیرا هر عمل ضد اخلاقی انجام نمی‌گیرد، مگر این که ملبس به تقوی باشد.

فتنه‌انگیزی و فساد در جامعه زیر لوای دین و عدالت‌خواهی انجام می‌شود که در ظاهر ابلیس هیچ نقشی در آن‌ها ندارد، مهم‌ترین مسئله‌ای که انسان را در برابر پلیدی و فساد آگاه می‌کند دقت در تفکر و اندیشه درست داشتن است که به افراط و تفریط کشانده نشود.در کنگره ۶۰ مصرف‌کننده‌ای که بعد از سال‌ها تاریکی‌ها را تجربه کرده، حال در امر درمان خود به کدام یک از قوانین، وادی‌ها، حرمت و آموزش‌های کنگره اعتراضی دارد و یا چه چیز نامربوطی در قوانین می‌بیند که مغایرت با حقوق رهجو را دارد که بخواهد با اشکال‌تراشی‌های خود موانعی در راه به وجود آورد.

هدف از آموزش رهجو در کنگره فقط ترک اعتیاد نیست، زیرا درمان فوق ترک و تعادل فوق درمان می‌باشد. درمان اعتیاد در ساختار جسم و روان در رده‌بالای محسوب می‌شود، اما افرادی که مایل‌اند‌ به درجات بالاتری در جهان‌بینی برسند سفر را با خدمت کردن ادامه می‌دهند.فرمان‌ها و آموزش‌ها به دنبال هدفی هستند که فرد را به بیداری و تفکر برسانند تا احیاء شدن خود را در درمان اعتیاد شاهد باشند؛ بنابراین مراقب علف‌های هرز باشیم و برای آسایش و آرامش خود و دیگران تلاش کنیم. در سفر از مصرف تا بی‌نیازی و رسیدن به خود و نزدیک شدن به فرمان عقل فرصت خوبی برای تغییر نگاه ما به نوع زندگی در جهان هستی و نیستی می‌باشد.

بدانیم که تولدها جهت آگاهی بیشتر انسان در الگوپذیری‌ها از طبیعت هستند، من انسان باید این را بدانم که تا از نقطه سخن به عمل حرکت نکنم معجزه‌ای رخ نخواهد داد؛ زیرا در سکون هیچ‌گونه زایشی نیست؛ بنابراین باید به‌گونه‌ای زندگی کنم که فاصله آمدن تا رفتنم مسیری پر از علم به عمل را طی کرده باشم، نه انسانی که به عنوان یک عروسک خیمه‌شب‌بازی در محافل از من استفاده شود و دیگران بر سرنوشت من حاکم شوند.
نکته مهم و کلیدی در زندگی هر فرد این است که باید آنچه را که می‌خواهد در درون خودش جستجو کند، زیرا درون انسان قله‌ای از آتش‌فشان بالقوه است که با تزکیه و پالایش نفس به‌مرور می‌تواند آن‌ها را در جهت درستی به فعل تبدیل نماید و از آن بهره لازم را در زندگی ببرد تا اعتماد به نفس در او تقویت شود؛ زیرا عمر کوتاه و با عزت بهتر از زندگی کردن طولانی، همراه با ذلت است.


نگارش فاطمه همسفر عبدالحسین علی
ویراستار و ثبت مسافر وحید

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .