English Version
English

گوهر باارزش؛ در باب دستور جلسه هفتگی

گوهر باارزش؛ در باب دستور جلسه هفتگی

سلام دوستان رضا هستم یک مسافر؛ وقتی برای اولین بار کتاب را خواندم، متوجه تجربیات تلخ و نقاط مشترک زیادی شدم و به نظرم آمد که کتاب از زبان و دل من حرف می زند و برایم بسیار جالب بود.

به نظرم اولین مسئله ای که در مورد کتاب 60 درجه زیر صفر حائز اهمیت است این است که زمانی که آقای مهندس مشغول به نگارش این کتاب شدند که ذهن جامعه به این بلوغ نرسیده بود و اکثریت مسوولین و ارگان ها اعتیاد را جرم و سوء مصرف کننده مواد مخدر را مجرم می خواندند. اما با پیگیری های مستمر و تلاش شجاعانه آقای مهندس دژاکام این باور غلط در جامعه کم رنگ شد. اکنون روش کنگره 60 در جامعه به عنوان روش کنگره 60 و تنها روش درمان شناخته میشود.

در درمان اعتیاد مثلثی وجود دارد بنام مثلث درمان که شامل جسم، روان و جهان بینی است و برای شناخت ضلع جهان بینی و آشنایی با آن ما نیازمند ابزار و امکاناتی هستیم. بی شک کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر یک ابزار مهم برای رسیدن و تکمیل کردن ضلع جهان بینی است.

طبیعتاً این کتاب دارای لایه های متعددی می باشد و یک کتاب مرجع می باشد و هر شخص با میزان توانایی و دانایی و سواد برداشت خاص خود را دارد و هر چقدر دانایی افراد و شناخت افراد نسبت به خود یا درون و پیرامون خود بیشتر می شود به برداشت های عمیق تری از کتاب دسترسی پیدا می کنند.

در واقع مطالب و موضوعات آن فراتر از زمان کنونی است و شاید آیندگان بتوانند مفاهیم دقیق تری از آن استخراج نمایند. این کتاب الگویی مناسب برای یک سوء مصرف کننده است. چرا که تجربه های مختلفی از سطوح، سطحی تا عمیق در آن نگاشته شده است.

وقتی برای اولین بار کتاب را خواندم، متوجه تجربیات تلخ و نقاط مشترک زیادی شدم و به نظرم آمد که کتاب از زبان و دل من حرف می زند و برایم بسیار جالب بود.

البته در این کتاب پیام های دارد که مفاهیم دقیق و درست یافتن آنها بسیار سخت است و بایستی به تدریج هضم شود. بایستی کتاب را آنقدر خواند و آنالیز نمود تا بتوان مقدار اندکی از آن برداشت نمود. پیام های اساتید در کتاب باعث رغبت و انگیزه بیشتری برای کسانیکه خواهان درمان هستند میشود. کتاب عبور از منطقه 60 درجه زیر صفر می تواند الگوی زندگی هر شخص باشد که حقیقتاً به دنبال درمان است. البته بعضی از مطالب کتاب سنگین است و میتوانیم به اندازه خود برداشت نماییم و اگر بطور مدام و مستمر مطالعه داشته باشیم میتوانیم برداشت های بهتر و عمیق تری داشته باشیم.

تصاویر درج شده در کتاب نیز مانند تصاویر راهنمایی و رانندگی است و کاملاً دور نمای مسیر را برای ما آشکار می کند و به ما میگوید که در جلوتر چه اتفاقی می افتد. در واقع تصاویر و علائم به ما هشدار می دهد تا بتوانیم به سلامت از آن مسیر عبور نماییم و دقیقاً جایگاه هر شخص را در مقاطع مختلف بیان می کند. این تصاویر، تلنگری است تا من جایگاه فعلی خود را بهتر بفهمم و بدانم که در کجای این مسیر قرار گرفته ام. البته ناگفته ها در خصوص این کتاب بسیار و فرصت و زمان کم است . فقط امیدوارم که قدر این گوهر با ارزش را بدانیم.

 

نگارنده: مسافر رضا از لژیون 23
عکس: مسافر مجتبی اسکندری
تایپ: مسافر توحید شکیبائی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .