English Version
English

تاثیر خدمت ؛گفتگو با کمک راهنمای محترم همسفر خانم اکرم

تاثیر خدمت ؛گفتگو با کمک راهنمای محترم همسفر خانم اکرم
گفتگو با کمک راهنمای محترم خانم اکرم؛لژیون ششم ،همسفران نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

سلام ؛لطفاً خودتان را به رسم کنگره معرفی کنید.

سلام دوستان اکرم هستم هم‌سفر مهدی، آنتی ایکس مسافرم: شیره خوراکی، تخریب 7 سال، طول سفر اول 13 ماه و 15 روز روش درمان DST، داروی درمان اُپیوم، راهنمای خوب مسافرم علی آقا اشک ذری، راهنمای خوب خودم خانم رقیه، رهایی 5 سال و 11 ماه.

چگونه با کنگره 60 آشنا شدید و چند سال است در کنگره حضور دارید؟

مسافرم آخر سفرش بود، می‌دیدم که هفته‌ای 2 تا 3 بار به تهران می‌رود و اخلاق و رفتارش تغییر کرده و حتی لباس پوشیدنش هم مرتب تر شده و در کارهایش  نظم پیداکرده ، که پس از مدتی مسافرم گل رهایی را به منزل آورد و  جریان گل و رهایی را تعریف کرد و من هم علاقه‌مند شدم

 چه چیزی باعث شده در آزمون کمک راهنمایی شرکت کنید و کمک راهنما شوید؟

وقتی که  که به کنگره آمدم و زمان می گذشت ،از طریق راهنمای خوبم آموزش می‌گرفتم  و با توجه به شرایطی که داشتم  (بارداری ) ،نمی‌دانم چه عاملی باعث وابستگی من به کنگره و آموزش‌های آن شد و بیشتر دوست داشتم در کنگره بمانم .نا گفته نماند ،راهنمای خوبم دررسیدن به این هدف خیلی تاثیر داشتند .

با توجه به اینکه شما اولین و تنها عضو لژیون مالی هم‌سفران بهشهر هستید لطفاً برای ما بفرمایید هدف و انگیزه‌تان از انجام این عمل چه بوده است؟

خدا رو شکر می‌کنم از این بابت،که هدفم خدمت بوده ،این خدمت تأثیر زیادی در زندگی من داشته و بدون اینکه خودم هم خبر داشته باشم   در جلوتر دیدم این خدمت به زندگی خودم برگشت و در زندگی من تاثیر بسزایی گذاشت .به قول آقای مهندس هر کس می‌تواند هر طوری که می تواند و وسعش را دارد، کمک کند . من هم با این خدمت خواستم برای سرپایی شعبه خودمان تلاشی کرده باشم .

 فرزندان کوچک شما مانع حضورتان در کنگره نمی‌شوند؟ این موضوع را چگونه مدیریت می‌کنید؟

چرا قطعاً مشکلات خاص خودش را دارد ،اما این سختی همراه با لذت هست مثل مادر شدن، ما هر کاری که بخواهیم انجام بدهیم چه در کنگره و چه در بیرون از کنگره سختی‌های خاص خودش را دارد ،ما در کنگره می‌خوانیم با حرکت راه نمایان می‌شود و هر انسانی برای اینکه بخواهد درراه صراط مستقیم حرکت کند سختی دارد ولی در آخرش لذت‌های خاص خودش را دارد ، بیشتر مسافرم و خانواده‌اش کمکم می‌کنند.

 کمی از جایگاه کمک راهنمایی و این خدمت عاشقانه برایمان بگویید؟

من موقعی که وارد کنگره شدم دبیر جلسه، نگهبان و مشاور تازه واردین بودم و هر کدام از این خدمت‌ها لذت‌های خاص خودش را دارد ولی در کمک راهنمایی چیز دیگری است ، از این که آموزش‌هایی را که قبلاً دیده بودم را می‌توانم در اختیار دیگران بگذارم خیلی خوشحال هستم و در کمک راهنمایی ،هم خودم آموزش می‌گیرم و هم آموزش می دهم و بیشتر مشکلات خودمان را فراموش می‌کنیم و سعی می‌کنیم بیشتر کمک کنیم.

 از نظر شما بهترین رهجو باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

بهترین رهجو باید حرمت‌ها و قوانین کنگره را رعایت کند و به موقع در جلسات و لژیون شرکت کند و گوش به فرمان راهنمای خودش باشد و بیشتر آموزش‌هایی که می‌گیرد را باید در زندگی خودش کاربردی کند و در کنگره با لذت خدمت کند و یک رهجو باید طوری باشد که اطرافیان تغییر رفتار را در او مشاهده کنند.

 برای کسانی که پیام شما را می‌خوانند و هنوز به کنگره نیامدند چه پیامی دارید؟

هیچ جایی بهتر از کنگره نیست، البته به شرط این که درست قوانین آن را رعایت کنیم و  به دور از حاشیه باشیم.

آیا حضور در کنگره و خدمت در کمک راهنمایی، در زندگی خانوادگی شما تأثیر داشته است؟

بله خیلی، من قبل از این که کنگره بیایم ، بیشتر مواقع با فامیل‌ها و آشنایان رفت‌وآمد داشتم ولی الآن یاد گرفتم که باید در همه کارها تعادل داشته باشم، در گذشته اگر از کسی کینه داشتم هیچ‌وقت نمی‌بخشیدم ،ولی در کنگره یاد گرفتم که برای حال خودم هم که شده باید ببخشم.

 کدامیک از وادی‌های کنگره بیش‌ترین تأثیر را روی شما داشته است؟

من بیشتر وادی 5 را دوست دارم ،که باید فکر خودمان را از قوه به فعل در بیاورم و عمل کنیم و باید حرکت کنیم و تا حرکت نکنیم چیزی درست نمی‌شود.

 ممنونم از وقتی که برای گفت و گو گذاشتید، لطفاً کلام پایانی را بفرمایید؟

من هم این هفته را در رأس به آقای مهندس و خانم آنی عزیز و راهنمای خوبم، خانم رقیه تبریک می‌گویم و خیلی خوشحال هستم که در این مکان حضور دارم.

 

تهیه و تنظیم گزارش: همسفر فاطمه

لژیون سوم کمک راهنما خانم ملیحه

نمایندگی نیما یوشیج بهشهر

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .