English Version
English

کارگاه آموزشی مجازی؛ وادی نهم و تاثیر آن روی من

کارگاه آموزشی مجازی؛ وادی نهم و تاثیر آن روی من
جلسه نهم از دور اول سری کارگاه های آموزشی مجازی همسفران کنگره 60 نمایندگی میرداماد با استادی همسفر خانم زهرا و با دستور جلسه"وادی نهم و تاثیر آن روی من" برگزار گردید.

وقتی نیرویی از کم شروع بشود و به درجه بالا برسد، نقطه تحمل پیدا می شود.
پیامی که در اول وادی قرار دارد برای کسانی است که به دنیایی جدید قدم گذاشته اند و به خودشان توجه نموده اند، برای شما لازم است که از سخن به نقطه عمل حرکت بنمایید.
و به رحمت خداوند ایمان داشته باشید و بدانید که پاداش شما به نحو احسن به شما داده خواهد شد. آن زمان به سمت ارزش ها حرکت کنید که قطعا به جایگاه های والا خواهید رسید. پس آن کنید که فرمان است.
وقتی انسان خلق شد و به زمین فرستاده شد از هر نظر بالاتر سایر موجودات بود وبه خاطر عقل و شعور خداوند قدرت اختیار را نیز به انسان عطا فرمود و او را بر سردو راهی انتخاب خیر و شر نهاد تا انسان خود انتخاب گر راه زندگی خود باشد. برای انجام این مهم دو راهنما برای انسان قرار داد که یکی از آنها عقل و فهم که بصورت درونی و در صورپنهان انسان نهاد و دیگری پیام آوران الهی ازجمله پیامبران و کتاب های الهی است.
بنابراین فرمان ها، دستورات قدرت مطلق هستند که توسط پیام آوران به ما رسیده اند.
 
حال سوال پیش می آید که فرمان چه می گوید؟
فرمان می گوید که از راه فسق وفجور و ضدارزش دوری کنید.
در راه مستقیم هم در مسیر و هم در پایان راه به آرامش و آسایش دست خواهی یافت و به لذتی می رسی که تا خود آن را تجربه نکنی متوجه لذت آن نخواهی شد و برای این که از ضدارزش ها دوری کنیم بایدنقطه تحمل خود را به آرامی بالا ببریم و این به تنهایی امکان پذیر نیست(یعنی کارهای ضدارزشی با هم در ارتباط اند مثل میوه های یک درخت،که وقتی یک درخت میوه های بدمزه باشد نمی شود که شاخه های آن را قطع کرد باید درخت را درمان کنیم تا مشکلش حل شود.)
و یا اگر بخواهم مثال واضح تری بزنم، اگر ما دروغی گفتیم برای اینکه رسوا نشویم به دیگری نسبتش می دهیم و تهمت میزنیم و این همان زنجیره ضدارزشهاست.
هر چیزی که در هستی وجود دارد دارای نقطه تحملی می باشد که اگر از آن نقطه عبور کند باعث دگرگونی و آشوب می شود. مثلا ظرفیت اشخاص برای شوخی و مزاح گوناگون است ، وقتی از آن ظرفیت بگذرد شخص شوخی ها را جدی می گیرد و باعث فشار روانی او می شود و کنترل خود را ازدست می دهد و از کوره در می رود و مشاجره ای رخ می دهد.
بنابراین باید همیشه مواظب باشیم که با رفتارها و سخنان خود از نقطه تحمل دیگران عبور نکنیم تا باعث بوجود آمدن کدورت ها و جدایی ها نشویم.
درنظرداشته باشیم که نقطه تحمل آدمها با هم متفاوت است.
و انسانها می توانند با تکرار منظم یک موضوع به مرور زمان نقطه تحمل خود را بالا ببرند.
انسان همیشه از مشکلات شِکوِه و شکایت می کند، در صورتی که اگر کمی تفکر نمایید در می یابید که مشکلات رحمت الهی هستند چرا که ما با مشکلات به تجربه و نقطه تحمل بالاتری می رسیم و استقامت و شجاعت در برابر سختی های روزمره خودمان پیدا می کنیم.
درواقع با تحمل و صبوری در برابر مشکلات و حل آنها ما به رشد می رسیم  و به انسانی کارآزموده تبدیل می شویم...
 
 
 
نویسنده: همسفر زهرا.ا از لژیون یکم
نگارنده: همسفر زهرا.و از لژیون یکم
تصویرگر: همسفر فاطمه
نمایندگی: میرداماد
تاریخ: 97/02/30
 
 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .