English Version
English

گفت‌وگو با مسافر کریم؛ خدمتگزار نشریات شیراز

گفت‌وگو با مسافر کریم؛ خدمتگزار نشریات شیراز
مصاحبه با مسافر کریم خدمتگزار در واحد نشریات  

با سلام، لطفاً خودتان را معرفی کنید.

سلام دوستان من کریم یک مسافر هستم، با پانزده سال تخریب از شیراز وارد کنگره ۶۰ بوشهر شدم، آخرین آنتی ایکس مصرفی ده گرم شیره و تریاک در روز، به روش dst با داروی  شفابخشot, تحت درمان قرار گرفتم، مدت سیزده ماه و ده روز سفر کردم با کمک راهنمای خوبم امیرحسین، درحال حاضر  مدت سه سال و ده روز هست که آزاد و رها هستم. سفر نیکوتین هم ده ماه و دو روز طول کشید به کمک راهنمای خوبم آقا سعید نمکی از نیکوتین هم دو سال و سه ماه هست که آزاد و رها هستم، رشته ورزشی در کنگره باستانی، کوهنوردی، والیبال.

 

آیا قبل از کنگره هم برای رهایی از دام اعتیاد تلاش نمودید و نحوه آشنایی خودتان با کنگره را بیان کنید؟

من هم مثل خیلی از دوستان تجربه ترک‌های زیادی داشتم و هیچ نتیجه‌ای نگرفتم. از ترک سقوط آزاد که به این صورت بود که روز قبل تمام موادم را مصرف می‌کردم و می‌گفتم دیگر از فردا مواد استفاده نمی‌کنم، بعد از گذشت سه الی چهار ماه که دوام می‌آوردم با کوچک‌ترین جرقه‌ای که می‌خورد مثل هوای خوب، رفیق خوب و ... دوباره شروع به مصرف می‌کردم.

طریقه آشنایی من با کنگره در سال 92 از طریق سایت کنگره ۶۰ اتفاق افتاد. در اینترنت به دنبال ترک سریع و راحت می‌گشتم که در اولین جستجو،سایت کنگره را پیدا کردم و از طریق تلفن‌هایی که در سایت بود با تهران تماس گرفتم و آن‌ها هم به من شعبه اصفهان و بوشهر را پیشنهاد دادند که من بوشهر را برای درمان انتخاب کردم و در بدو ورود به جلسه پس از اعلام نام خودم به‌ عنوان تازه‌ وارد و تشویق شدن توسط اعضایی که به‌صورت منظم، یکدست سفید پوش و آراسته در جلسه حضور داشتند،به من انگیزه‌ای مضاعف داد و هر چه نگاه می‌کردم فضا، فضای افراد مصرف‌کننده نبود برعکس گروه‌های دیگری که برای درمان مراجعه کرده بودم و در آنها نشانی از تعادل نبود، فهمیدم اینجا با همه‌ جاهایی که رفته‌ام فرق می‌کند و قطعاً درمان در اینجا صورت می‌پذیرد و این جلسه چنان شوری در من ایجاد نمود که دوست داشتم تا خود شیراز پرواز کنم.

چه مدت هست که در قسمت نشریات خدمت می‌کنید؟

من از زمان تشکیل لژیون شیراز در باغ جنت،چند ماه بعداز رهایی ام و با گرفتن آموزش های بیشتر در لژیون شیراز،در جایگاه خدمتی نشریات مشغول به خدمت  شدم،که در پارک سی دی و جزوه ها را با کیف انتقال می دادم،چون جای ثابتی نداشیم و تا الآن بیش از دو سال هست همچنان توفیق خدمت در واحد نشریات را در این نمایندگی د دارم.

 

نحوه دریافت سی‌دی‌ها چگونه است؟

در روزهای شنبه هر هفته من با آقای غدیری با هماهنگی و لیستی که بنا به درخواست راهنمایان و اعضای کنگره است به ایشان می‌دهم و در روزهای دوشنبه به‌ وسیله پست تیپاکس می‌فرستند و روز چهارشنبه من آنها را تحویل می‌گیرم.

تعداد عنوان سی دی موجود در شعبه چه تعداد است؟

در حال حاضر حدوداً نود عنوان سی دی موجود است.

آیا مسافران و یا همسفران شعبه تخت جمشید به‌خوبی از نشریات و سی‌دی‌ها استفاده می‌کنند؟

بله،خداراشکر نسبت به تازه تاسیس بودن شعبه،مسافران و همسفران خیلی خوب در تهیه سی دی و جزوات آموزشی تلاش دارند و این روند روز به روز بهتر هم میشاهمیت استفاده از بخش نشریات در طول سفر چه چیزهایی است؟

مهمترین بخش بالا رفتن آگاهی است، جهان‌بینی شان خوب می‌شود که دستور جلسه این هفته هم هست. جهان‌بینی یعنی همین منابع آموزشی و اگر استفاده نشود یک ضلع درمان کم است و به درمان کامل و حال خوش نمی‌رسند.

در پایان اگر صحبت یا آرزویی دارید بفرمایید.

انشالله شیراز تبدیل به یک نمایندگی قدرتمند بشود و تبدیل به چندین شعبه دیگر در همین شیراز بشود که واقعاً نیاز دارد. و من نیز به‌ عنوان یک عضو کوچک، خدمتگزار این مجموعه باشم.

 

از اینکه وقتتان را در اختیار ما گذاشتید از شما سپاسگزارم.

 

تهیه مطلب و عکس : مسافر داود (لژیون دوم)

 ویرایش و ثبت: مسافر محمد (لژیون دوم)

takhtejamshid.congress60.org

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .