English Version
English

رمضان و تربیت نفس

رمضان و تربیت نفس

زندگی در صدف خویش گوهر ساختن است

در دل شعله فرورفتن و نگداختن است

این مقاله بر آن است که ضمن بیان ویژگی‌های ماه رمضان، با متد DST که برگرفته از این ماه است، آشنا شویم. ماه رمضان، ماه ضیافت الله است. ماه مغفرت، آمرزش و بخشش است. ماه سعی و تلاش، ماه تهذیب نفس، ماه صبر و استقامت، ماه تزکیه و پالایش و ماه خودسازی است. رمضان دانشگاه علمی و عملی است. رمضان بهار عمر و بهترین فرصت برای اصلاح خودمی باشد. آنچه امروز از موجودیت کنگره می‌بینیم، همه و همه دستاوردی از آن حرکت عظیم بود که در ماه رمضان شکل گرفت. رمضان نوری بود که مرا از تاریکی به روشنایی هدایت کرد و به همین دلیل این ماه در کنگره ۶۰ از اهمیت زیادی برخوردار است.

در کنگره ۶۰، ماه رمضان یک جشن محسوب می‌شود، برای تولدی دوباره، احیای دوباره، هم در صور آشکار، هم در صور پنهان.

در ماه رمضان، ما در ساعاتی از شبانه‌روز از خوردن و آشامیدن خودداری می‌نماییم و در ساعاتی مشخص از خوراکی‌ها استفاده می‌کنیم. در متد DST نیز داروی OT در سه وعده از شبانه‌روز به مقدار مساوی مصرف می‌شود و شخص نمی‌تواند بیش از این و یا کمتر از میزان تعیین‌شده از دارو استفاده نماید. در رمضان ما سعی می‌کنیم از ضد ارزش‌ها، چه در کلام، چه در رفتار و چه در افکار و  در اندیشه پرهیز نماییم.

در کنگره نیز شخصی تحت آموزش است، باید از ضد ارزش‌ها در کلام، رفتار، افکار و اندیشه پرهیز نماید. متد DST در صور آشکار، احیاکننده قطعی سیستم X هست. روزه نیز در ماه رمضان به‌صورت قطعی احیاکننده سیستم X است. به همین دلیل، متد DST ارتباط تنگاتنگ و شباهت بسیاری با روزه دارد. جالب اینجاست که اولین و مهم‌ترین عارضه گرسنگی و خماری، تضعیف سیستم X است؛ زیرا با کمبود مواد غذایی در بدن، اولین جایی که این کمبود را احساس می‌کند، مغز، نخاع و سلول‌های عصبی است؛ و با این کمبود، ترشح و تولید مخدرهای طبیعی کاهش می‌یابد و در پایان ماه رمضان به‌طورقطع می‌گوییم سیستم X، ریست یا ریکاوری شده است و بعد دوباره با حداکثر راندمان شروع به کار می‌کند.

http://s6.uplod.ir/i/00922/909f47kj0zrn.jpg

متد DST پرورش و تربیت نفس و گفتن نه به خواسته‌های نامعقول است. متد DST سیستم ما را بازسازی می‌کند و بیماری‌های ما را درمان کرده و سیستم‌های بدن ما را  احیا می‌نماید. وقتی دقت می‌کنیم، از این‌همه شباهت، متعجب می‌شویم. بر این اصل، متد DST برگرفته از ماه رمضان است.

امیدوارم بتوانیم از این ماه مبارک بهره لازم را ببریم و رمضان خوبی را باهم پشت سر بگذاریم و بتوانیم نفس خود را تربیت‌کرده و هرکدام به  سهم خودمان برداشتی معقول داشته باشیم.

 

نویسنده: خانم لیلا کمک راهنما مسافر از شعبه اصفهان
تایپ: خانم نیلوفر مسافر از اصفهان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .