English Version
English

گزارش مراسم افتتاحیه کنگره 60 نمایندگی قزوین شعبه دهخدا، با حضور جمعی از مسئولین محترم استان قزوین

گزارش مراسم افتتاحیه کنگره 60 نمایندگی قزوین شعبه دهخدا، با حضور جمعی از مسئولین محترم استان قزوین

روز سه شنبه مورخ 97/02/18 طی مراسمی با شکوه با حضور دیدبانان محترم کنگره 60 آقایان احمد حکیمی و علی خدامی شعبه دهخدای قزوین آغاز به کار نمود. شایان ذکر است که در این مراسم جمعی از مسئولین کشوری و لشکری استان قزوین به شرح ذیل حضور داشتند. 

حجت الاسلام کرمی معاونت محترم دادستان استان قزوین 

جناب آقای صفری نماینده محترم شهرداری قزوین 

جناب سرهنگ خدایی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین 

جناب آقای صفاپور رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین 

جناب آقای رحمانی ریاست محترم شورای شهر تاکستان 

جناب آقای دکتر حاج سید جوادی 

جناب آقای دکتر علی چگینی و جناب آقای مهندس فلاح یکی از خیرین استان قزوین 

ديدبان محترم جناب آقای خدامی ضمن تشکر از دیدبان محترم شهرستان‌ها جناب آقای حکیمی بابت افتتاح شعبه دوم در شهر قزوین و همچنین مسئولین محترم که همکاری بسیار خوبی داشتند فرمودند:

اگر شاهد افتتاح شعبه دوم هستیم این مهم مدیون همکاری مسئولین بزرگوار شهر قزوین است.

در ادامه در مورد دستور جلسه عنوان نمودند: دستور جلسه متد دی اس تی است که ما اعضاي كنگره با آن به‌طور كامل آشنایی داریم ولی دوستان بیرون از کنگره اطلاع چندانی ندارند. در قرن بیست و یکم که عصر ارتباطات و فنّاوری است و بشر پیشرفت زیادی در بسیاری از زمینه‌ها داشته است شاهد هستیم که متأسفانه در مقوله اعتیاد پیشرفتی حاصل نشده و از زمانی که بشر با اعتیاد آشنا شد در رهایی از این معضل تغییري و رشدی اتفاق نیفتاده است و همچنان می‌بینیم که در بسیاری از مجامع از کلمه ترک استفاده می‌کنند. مگر ما نمی‌گوییم که اعتیاد یک بیماری است. بیماری را که نمی‌شود ترک نمود. ایشان با اشاره به اینکه متأسفانه می‌گویند اعتیاد را در ظرف چند روز درمان می‌کنیم آن‌هم درمان قطعي ابراز كردند: اين خود دلیل بارزی است بر اینکه با اين مسئله آشنایی ندارند. چطور می‌شود بیماری را که طی چندين سال ایجادشده است ظرف چند روز درمان نمود.

اما در کنگره این‌گونه نیست و ما قائل هستيم که این بیماری قابل‌درمان است. درماني كه ديگر برگشتي ندارد و هیچ‌گونه علائمي دال بر به تعادل نرسيدن فرد مصرف‌کننده وجود نخواهد داشت. اين موضوع را مدیون جناب آقای مهندس دژکام بنیان کنگره 60 هستیم.‌ دی اس تی مخفف كلمات دژاکام استپ تایم هست. چرا دژاکام؟ چون ایشان مبدع این روش هستند. استپ هم پله‌های بیست‌ویک روزه و تایم هم طول درمان است. ایشان در رمضان سال 1375 با الهام از این ماه مبارک این روش را ابداع کردند و موفق شدند این بیماری را درمان کنند. مثلث درمان در کنگره جسم روان وجهان بینی است.

در حال حاضر بیش از بیست هزار نفر درمان شده اعتیادداریم. درمان در‌کنگره 60 به این معنی است که یک مصرف‌کننده هرویین در یک انبار هرویین به‌راحتی شب تا صبح را بخوابد بدون هیچ‌گونه وسوسه مصرف. به عبارتی کسانی که در کنگره به رهایی می‌رسند بدون هیچ‌گونه وسوسه مصرف مجدد می‌توانند به سایر امور زندگی خودشان برسند و پرونده اعتیاد برای همیشه برایشان بسته می‌شود. اصلاً وسوسه‌ای در کار نیست چون زمانی که سیستم شبه افیونی راه‌اندازی شد در کنار جهان‌بینی و دانایی که کسب می‌کنند دیگر میلی به مصرف مواد مخدر ندارند. آمارهای جهانی نشان می‌دهد که در سال اول تقریباً 93 الی 94 درصد کسانی که اعتیاد را کنار می‌گذارند برگشت می‌خورند و این روند در سال سوم به صد در صد می‌رسد. درصورتی‌که ما بیشتر از 90 درصد ماندگاری داریم.

در ادامه استاد جلسه به تعدادی از حاضرین در جلسه اعم از مسافران و هم‌سفران مشارکت دادند.

مسافر حمید:

من مصرف شیشه داشتم زمانی که وارد کنگره شدم. تقریباً همه نوع مواد مصرف می‌کردم و حال بسیار بدی داشتم. به خاطر مصرف شیشه کاملاً از تعادل خارج‌شده بودم و این باور غلطی بود که با مصرف شیشه وارد فاز حدیدی می‌شویم و می‌توانیم تریاک را کنار بگذاریم. زمانی که مصرف می‌کردم فکرمی کردم که رفتارهای من عادی است؛ اما این‌طور نبود. برای نمونه وقتی نماز می‌خواندم چهل‌وپنج دقیقه در حال قنوت بودم و فکر می‌کردم با خداوند رابطه مستقیم دارم و تافته‌ای هستم جدا بافته. خدا را شکر می‌کنم که ‌وارد کنگره شدم و در حال حاضر به درمان رسیدم.

 

هم‌سفر فاطمه:

ضمن خیرمقدم به دیدبان‌های محترم و تبریک بابت ایجاد شعبه جدید باید بگویم که تأثیر روش دی اس تی را به‌وضوح دیدم. مسافرم مصرف شیشه داشت و در آستانه جنون بود و تحت کنترل نبود ‌. به ما گفته بودند که شیشه درمان ندارد و در ابتدای کار می‌خواستیم مسافرم با مراجعه به کنگره از مصرف شیشه به مصرف تریاک روی بیاورد اما خدا رو شکر می‌کنم که با روش درمانی که درکنگره اتفاق می‌افتد و افتاد مسافرم به درمان رسید و دیگر حتی خبری از شربت تریاک هم نیست ‌. تفاوت دی اس تی با سایر روش‌های متداول موجود بسیار زیاد است و قابل‌مقایسه نیست.

 

در ادامه آقای حکیمی دیدبان محترم‌ هم مشارکت کردند:

از خداوند سپاسگزارم که توفیق داد امروز اینجا باشم. شاکر خداوند هستیم که اذن صادر کرد که راه درمان این بیماری مخوف کشف شد و باعث شد ما یاد بگیریم به‌عنوان یک انسان به همنوعان خود کمک نماییم. کنگره خانواده بزرگی است که قائل به مرزهای جغرافیایی نیست باید توجه داشت که اگر در این شهر دو شعبه داریم خدای‌نکرده این شعبه آن شعبه نشود و بدانیم که همه باید به هم کمک کنیم تا یک نفر به درمان برسد. این پرونده‌ای است که هیچ‌کس قبول نمی‌کرد. کنگره بسان رودخانه‌ای است که درحرکت است و به سمت بحر و اقیانوس می‌رود. تلاش کنیم که به یکدیگر کمک کنیم‌. همه ما به نحوی تجربه ترک را داشته‌ایم اگر قبل از آمدن به کنگره به پزشکی مراجعه کردیم ‌و‌ به درمان نرسیدیم ‌این‌گونه تلقی نکنیم که خب رفتیم دکتر و درمان نشدیم. وقتی بحث درمان پیش می‌آید من خودم شخصاً تجربیات مختلفی داشتم. سم‌زدایی، سقوط آزاد و خیلی راه‌های دیگر. وقتی وارد کنگره شدم مطالبی شنیدم كه دیدم قضیه خیلی فرق می‌کند. وقتی به شخص مصرف‌کننده گفته می‌شود که کجای سیستم تو ایراد دارد خیلی جالب است و اینکه می‌توانی با روش مناسب داروی مناسب و زمان مناسب با حرکت و خواست خودت به درمان برسی. در زمان مصرف به من گفته می‌شد که تو معتادی به خانواده‌ام ‌می‌گفتند که شما خانواده معتاد هستید. این کلمه خود به‌تنهایی بار سنگینی به همراه خود داشت ولی در‌کنگره از کلمه مسافر استفاده می‌شود. ‌ امروزه به این باور رسیده‌ایم که اعتیاد کاملاً قابل‌درمان است حال هرکسی با هر میزان مصرف که می‌خواهد باشد ‌. من در سال هشتاد به درمان رسیدم و آن‌قدر این درمان برایم اهمیت و عظمت داشته که تصمیم گرفتم به جهت کمکی که ساختار به من کرد بمانم و خدمت کنم ‌.

زمانی در آکادمی وقتی جمعیت به سی‌وپنج نفر می‌رسید می‌گفتیم خدا را شکر اما امروز شماره کارت‌های کنگره از شصت هزار نفر هم گذشته است و بیش از پنجاه‌وشش شعبه در سراسر کشور داریم و بسیار سپاسگزار انسان‌هایی هستیم که قلبشان می‌تپد برای کمک به دیگران و مسئولینی که با ما همکاری می‌کنند دست‌هایشان را می‌فشاریم و خدا قوت میگوییم ‌و برای ما بسیار ارزشمند هستند.

 در ادامه جلسه از جناب آقای صفا پور رئیس شورای مبارزه با مواد مخدر استان قزوین دعوت به عمل آمد تا در جایگاه حضور یابند .ایشان با اشاره به اینکه کنگره 60 بسیار جلوتر و فراتر از سایر ارگان‌های ذی‌ربط درزمینهٔ مبارزه با مواد مخدر و سالم‌سازی جامعه فعالیت دارد  تأکید کردند که به تمام تلاش خود را برای ادامه کار کنگره 60 در شهر قزوین بکار خواهند گرفت و آرزو نمودند که روزی فرابرسد که دیگر در مقوله اعتیاد نیازی به افتتاح شعبه جدید نه در قزوین که در کل میهن اسلامی‌مان نباشیم .

و پس از سخنانی چند از زحماتی که ایشان در راستای ایجاد شعبه جدید در شهر قزوین متحمل شدند تقدیر و تشکر به عمل آمد و لوح  سپاسی به نشانه قدر دانی توسط دیدبان محترم جناب خدامی تقدیم ایشان گردید .  

 

حجت‌الاسلام کرمی معاونت دادستانی استان قزوین  در جایگاه حاضر شدند . ایشان با ابراز خوشحالی از راه‌اندازی شعبه جدید کنگره 60 نمایندگی دهخدای قزوین عنوان فرمودند :

بنده به‌واسطه تعامل با کنگره به‌توسط آقای  کوروش آذر پور و آقای موسی علی پور باکیفیت کار و چگونگی عملکرد کنگره 60 آشنا هستم . میدانم که با ورود به سفر دوم یک حس رهایی به‌تمامی رها شدگان دست می‌دهد و ازآنجاکه پایان هر نقطه سرآغاز خط دیگری است از همه شما عزیزان می‌خواهم که در سفر دوم درزمینهٔ حریت و آزادگی که می‌توان آن را به رهایی از مواد مخدر تشبیه نمود گام بردارند و برای آبادی میهن عزیزمان تمام تلاش خود را بکار گیرند چراکه در کنگره آموزش می‌بینیم که باید جبران خسارت نماییم .  

جناب آقای مهندس فلاح از خیرین شهر قزوین که ملک شعبه دهخدا را در اختیار کنگره 60 قرار داده بودند نیز با حضور در جایگاه به ایراد سخت پرداختند و ابراز امیدواری کردند که با تلاش‌های انجام‌شده به‌زودی کنگره 60 در قزوین صاحب زمینی شود و بتواند ملک شخصی خود را داشته باشد.

در ادامه آقاي موسي علی پور به‌عنوان ايجنت شعبه انتخاب شدند و مراسم پيمان با حضور دیدبان‌های محترم انجام پذيرفت.

 

گزارش تصویری این رویداد:

\

 

با تشکر از تمام خدمتگزاران کنگره 60 نمایندگی قزوین

نگارنده ؛مسافر علی
عکاس؛مسافر میثم

نمایندگی دهخدا قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .