English Version
English

کارگاه آموزشي کنگره60 نمایندگی ایمان + جشن وتقدير از راهنمايان

کارگاه آموزشي کنگره60 نمایندگی ایمان + جشن وتقدير از راهنمايان

چهارمین جلسه از دور بیست و دوم سری کارگاه‌های آموزشی خصوصی کنگره 60 ویژه مسافران نمایندگی ایمان روزهای سه‌شنبه مورخ 1397/02/18 به استادی مسافر مجتبی و نگهبانی مسافر حسین و دبیری مسافر ساسان با دستور جلسه هفته راهنما رأس ساعت 17 آغاز به کار نمود.

خلاصه سخنان استاد:

امروز کسانی که در جلسه حضور دارند و از راهنمای خود قدردانی می‌کنند در حقیقت به خاطر خودشان این کار را انجام می‌دهند. من به‌عنوان راهنما باید از رهجوها بخواهم که امروز در جلسه حضورداشته باشند و یک پاکت را به‌رسم کنگره60 هدیه بدهند. آدم مصرف‌کننده می‌تواند هر طور که شده 10 هزار تومان پول در پاکت بگذارد. مسئله پول نیست، مسئله آن آموزش‌هایی است که تا به امروز درکنگره دیده‌ام. حتی اگر واقعاً پول‌نداریم می‌توانیم یک جمله قشنگ درون پاکت بنویسیم و بگذاریم. ما باید این کار را انجام بدهیم و از راهنما قدردانی کنیم. یک راهنما یک سال تمام‌وقت می‌گذارد و از دید خود راهنما، به خاطر خودش و آموزشهایش و عشق خدمت به همنوع این کار را انجام می‌دهد. ولی برای من رهجو چی؟ راهنما برای من وقت می گذارد و رهجو که در حال آموزش است باید قدردان باشد.

موضوع قدردانی در سوره الرحمن 31 مرتبه تکرار شده است و این خیلی مهم است. منظور این نیست که ما زحمات راهنما را جبران کنیم، منظور این است که ما به هستی اعلام می‌کنیم که قدردان و سپاسگزار این نعمت هستیم. وقتی من نمی‌توانم از پول در جیب خود بگذرم و دلم نمی‌آید در روز راهنما پولی در پاکت بگذارم این یعنی اصلاً آموزش نگرفته‌ام. به یاد بیاورم که حاضر بودم یک خیابان را به خاطر 1گرم مواد پیاده طی کنم. و در برابر فروشده مواد خم و راست بشوم تا مواد مصرفی خودم را تهیه کنم. الآن که دارم بدون مواد زندگی می‌کنم بی‌انصافی است که قدردان نباشم. این هفته‌ها برای این گذاشته‌شده است که ما بتوانیم قدردانی و سپاسگزاری را یاد بگیریم. آموزش‌هایی که درکنگره فرامی‌گیریم صرفاً برای درون کنگره نیست بلکه در بیرون از کنگره هم قابل‌اجرا می‌باشد. باید سپاسگزار کسانی که در زندگی به من کمک می‌کنند باشم.

بیشترین چیزی که به ما انرژی می‌دهد و یا انرژی می‌گیرد، پول است. اگر کسی پول نداشته باشد خمار است. آیا می‌توانم انرژی بگذارم،. هرکسی بسته به وسعش. اگر من توانایی این را دارم که 100 هزار تومان در پاکت بگذارم، اگر 10 هزار تومان بگذارم درواقع هیچ کاری نکرده‌ام. این را با تمام وجودم می‌گویم، کسی که پاکت خالی به دست راهنما می‌دهد خیلی ناسپاس است و کار خیلی زشتی می‌کند. لااقل می‌تواند با یک نوشته زیبا قدردانی بکند. اگر خواهان بهتر شدن و پیشرفت کردن هستیم باید بهاء بدهیم و ارزش بگذاریم. انسان قدر چیزی را که برایش بهائی پرداخت می‌کند، بیشتر می‌داند. امروز روزی است که علاوه بر اهدای پاکت، من آمده‌ام که در مورد راهنمای خودم صحبت کنم. از طرف خودم به همه راهنمایان نمایندگی ایمان تبریک میگویم و از خداوند توفیق روزافزون را برایشان خواستارم. امروز از راهنمای خودتان باقدرت حمایت کنید و همه ما وظیفه‌داریم به شایستگی این کار را به انجام بدهیم.

در ادامه جلسه جشن و تقدیر از راهنمایان:

 

 

 

 

 

 

 

 

خلاصه نویسی و تایپ:مسافر مهدی جعفری
عکس و نگارش:مسافر مجتبی فتحی
منبع کنگره 60: وبلاگ نمایندگی ایمان

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .