English Version
English

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حسنانی

کارگاه آموزشی کنگره 60؛ نمایندگی حسنانی

هفتمین جلسه از سری هفتم کارگاه‌های آموزشی خصوصی ویژه همسفران کنگره 60 در نمایندگی حسنانی با دستور جلسه " جهان‌بینی 1و2" با استادی " خانم فاطمه" و نگهبانی " خانم سارا " و دبیری " خانم توران " در تاریخ 3/2/97 رأس ساعت 16 آغاز به کار نمود.

سخنان استاد:

در کنگره 60 علم درمان اعتیاد به تجربه رسیده و سندهای بدون نقص را ارائه کرده و افرادی که با روش کنگره 60 به درمان و تعادل رسیده‌اند می‌توانند در کنار خانواده و جامعه زندگی متعادلی داشته باشند.

مثلث درمان اعتیاد در کنگره 60 شامل جسم، روان و جهان‌بینی هست. جهان‌بینی درون و جهان‌بینی بیرون که انسان را به دو بخش صور آشکار و صور پنهان تقسیم می‌کند. در حقیقت جزوه جهان‌بینی 1 و 2 مقدمات آشنایی یک فرد را با خودش فراهم می‌کند و پاسخ خیلی از سؤال‌هایی را که به دنبال آن بودیم را می‌توانیم پیدا کنیم و درواقع پیش‌نیازی برای شناخت خود و درمان اعتیاد هست.

دانش جهان‌بینی به ما کمک می‌کند تا پذیرشمان را بالابرده و خودمان را بهتر بشناسیم و در زندگی مسائل را راحت‌تر و بهتر حل و یا اینکه درک کنیم و یا به‌عبارت‌دیگر با قوانین بازی زندگی آشنا شویم.

مسئله جهان‌بینی فقط به مسافران مربوط نمی‌شود بلکه تمامی انسان‌ها نیاز دارند برای رسیدن به آرامش، جهان‌بینی خود را به‌مرورزمان ارتقا دهند.

برای یک فرد مصرف‌کننده که می‌خواهد به درمان برسد مسئله جهان‌بینی بسیار مهم هست زیرا شخص باید به خودش کمک کند تا به درمان برسد. برای رسیدن به درمان اعتیاد شناخت و آگاهی لازم است، یک‌مرتبه و سریع نمی‌توان از تاریکی اعتیاد خارج شد. اول باید تغییرات در تفکر و اندیشه فرد انجام شود تا بتواند حرکت کرده و راه را پیدا کند.

 کنگره 60 به این نتیجه رسیده که صفت گذشته در انسان صادق نیست، چون انسان جاری است. پس جهان‌بینی به ما کمک می‌کند تا یکسری مطالب را بیاموزیم تا بتوانیم صفت‌هایمان را تغییر دهیم. اگر می‌خواهیم به یک فرد سالم و متعادل تبدیل شویم باید تغییر کنیم و وارد مرحله عمل شویم تا به تعادل و آرامش برسیم و با اختیار کامل در مورد خود و سرنوشتمان تصمیم بگیریم.

 اگر شخصی دانش و شناختش به زندگی عوض شود، می‌تواند خواسته‌های نفسش را تغییر دهد؛ زیرا انسان‌ها همان‌گونه زندگی می‌کنند که می‌اندیشند. بادانش جهان‌بینی تفکر و اندیشه انسان تغییر می‌کند و از رنج او کاسه می‌شود.

در کنگره 60 آموختیم که تمام رنج بشر از دانش‌های کشف نشده است. حال که دانش جهان‌بینی در اختیار ماست باید قدرشناس آن باشیم و این اطلاعات ناب را کاربردی و عملی کنیم.

کلیه متون آموزشی کنگره 60 علم درست زندگی کردن را به ما می‌آموزد که مهم‌ترین علم، همین علم زندگی است.

تنظیم: همسفر سمیه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .