English Version
English

آغاز اجرای طرح بهبود سلامت کبد با مشارکت کنگره 60 و پژوهشکده بیماری‌های گوارشی و کبد دانشگاه تهران

آغاز اجرای طرح بهبود سلامت کبد با مشارکت کنگره 60 و پژوهشکده بیماری‌های گوارشی و کبد دانشگاه تهران

کبد دومین عضو بزرگ در بدن انسان است و مسئول به‌اصطلاح رد کردن تمام مواد غذایی و نوشیدنی مصرف‌شده از صافی است و این بدان معناست که کبد فاکتورهای مضر مواد غذایی را گرفته و آن‌ها را به صورتی بدون ضرر وارد سیستم‌های دیگر بدن می‌کند.

با توجه به اهمیت کبد برای سلامت بدن، پروژه تحقیقاتی در کشور تحت عنوان "طرح بهبود سلامت کبد" با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و پژوهشکده بیماری‌های کبد بیمارستان دکتر شریعتی با مشارکت جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ کلید خورده است.

برنامه‌ریزی‌های این طرح که از مدت‌ها قبل با مشارکت جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰، دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین مرکز ملی مطالعات اعتیاد ایران آغازشده بود، سرانجام روز جمعه در پارک طالقانی با حضور اعضای کنگره ۶۰ شروع به کار نمود.

در نخستین روز از این پروژه، ۵۰ نفر از اعضای کنگره ۶۰ شرکت و مورد آزمایش قرار گرفتن. این رویداد که از ساعات آغازین صبح جمعه شروع شد برای هر شخص در چند مرحله که شامل ثبت‌نام، آزمایش و توضیحات در خصوص اهمیت و روش‌های ابتلا به بیماری‌های کبدی، به اجرا درآمد.

از مزایای این طرح پاسخ آنی نتایج آزمایش‌ها در محل، ناشناس بودن مشخصات بیماران و مشارکت کنندگان و همچنین در صورت مثبت بودن و نشان از ابتلا به بیماری، ارجاع به پیگیری و شروع روند درمان به‌صورت رایگان می‌باشد.

همکاری کنگره ۶۰ برای پیشبرد این پروژه به مدت‌ طولانی ادامه خواهد داشت و در هفته‌های متوالی روزهای جمعه در مقر ورزشی کنگره ۶۰ (پارک طالقانی) پیگیری خواهد شد.

در ادامه گزارش این رویداد را مشاهده خواهید کرد.

تصاویر: مسافر سیروس
کنگره 60

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .