English Version
English

گفت‌وگو با عضو شورای ورزشی و نگهبان داوری والیبال و فوتبال کنگره 60

گفت‌وگو با عضو شورای ورزشی و نگهبان داوری والیبال و فوتبال کنگره 60

اولین روز فعالیت ورزشی کنگره 60 در سال 97، در پارک طالقانی خدمت یکی از اعضای محترم شورای ورزشی و نگهبان داوری والیبال و فوتبال، همچنین ایجنت محترم نمایندگی قم رسیدیم تا با ایشان یک گفتگوی خوب داشته باشیم وزش باد بهاری در پارک کاملاً نمایان است و شما دوستان را به خواندن این گفتگوی عالی و جذاب دعوت می نماییم

ضمن عرض ادب و سلام، لطفاً خودتان را معرفی نمایید؟

سلام دوستان، محمد هستم یک مسافرآخرین آنتی ایکس تریاک، روش درمان DST ، داروی درمان اپیوم، رشته ورزشی شنا و والیبال، راهنما آقای خدامی، رهایی 8 سال و اندی و در ادامه سفر درمان نیکوتین انجام داده ام، به روش DST و با آدامس نیکوتین دار خوراکی، راهنما آقای مهندس دژاکام و رهایی از بند سیگار 4 سال.

حس خودتان در اولین روز فعالیت ورزشی پارک طالقانی چگونه بود؟

هر جمعه برای حضور در پارک طالقانی لحظه شماری می کنم، لذت و سطح انرژی خوبی دارد. واقعاً لذت بخش است و چون دو یا سه هفته نبودم امروز خیلی لذت بخش بود و دیدار دوباره آقای مهندس و دیده بانان و دیگر اعضا از شعب مختلف، شور و شعف ایجاد می کند و در کل سطح انرژی بالا در پارک مشهود است.

نقش ورزش در ریکاوری درمان را بفرمایید؟

در سفر اول فکر میکردم اگر ورزش بکنم وعده داروی بنده سوخت می شود و با کمبود مواجه میشوم. ولی راهنمای گرانقدرم همیشه به حضور در پارک طالقانی اصرار داشتند. بعد از یک مدت دقیقاً موضوع برعکس شد! کسانی که در طول سفر اول ورزش میکنند خیلی موفق تر هستند و سیستم ایکس آنها خیلی بهتر و کاملتر راه اندازی میشود. در ادامه سفر هم طبق فرمایشات آقای مهندس در مورد جسم و اهمیت آن هر روز می شنویم و همیشه به ما گوش زد مینمایند که باید از جسم خودمان مراقبت کنیم. این رابطه دو طرفه است. اگر به جسم اهمیت ندهیم، جسم هم به ما اهمیت نخواهد داد. ورزش کردن لازمه زندگی کردن است و خیلی ضروری است. تفکرات کسی که ورزش میکند و ورزش نمی کند متفاوت است. حتی زندگی و جهان بینی افراد فرق میکند. به نظر بنده ورزش از ضروری ترین و مهم ترین اصول زندگی است.

جهان بینی ورزشی از نظر شما چیست؟

نگاه من به ورزش هر چه باشد و نوع رفتار بنده با ورزش، چیزی که از آن برداشت میکنم، هدفم از ورزش چیست، شامل جهان بینی ورزشی من می شود. من برای سلامتی، بدن آماده و لذت بردن و... ورزش میکنم. ولی در مسابقات اگر هدفی مشخص کرده باشم و درست ترین و سالم ترین ورزش را انجام دهم. به قوانین و داوری احترام بگذارم. خود را آماده مسابقه ای میکنم که فارغ از نتیجه لذت و سلامتی در آن می باشد. جهان بینی ورزشی به ما میگوید که هدف پیروزی نیست و هدف اصلی سلامتی، نشاط و حفظ ارزش های انسانی است.

ریشه اعتیاد چیست؟

همیشه آقای مهندس در ابتدای سخنانشان می فرمایند که :" خداوندا از دست نیرو مند ترین دشمن خودمان که همان جهل خودمان است به تو پناه میبریم." ریشه اعتیاد جهل و نا آگاهی خودمان است.

برای تربیت نفس چه باید کرد؟

با آموزش گرفتن و تزکیه و پالایش می توان، نفس را تربیت نمود. دستور جلسه این هفته دانایی موثر است. بایستی همیشه آموزش ببینیم و تفکر کنیم و از تجربیات خودمان به نحو احسنت استفاده کنیم تا بتوانیم نفس خودمان را تربیت کنیم. باید دانایی را تبدیل به دانایی موثر کنیم. سخنان آقای مهندس و جلسات لژیون و کارگاه آموزشی و تمام سی دی ها و کتب کنگره 60 برای همین موضوع است که بتوانیم کم کم به تزکیه و پالایش نزدیک شویم.

با وجود اینکه در نمایندگی قم در حال خدمت گزاری در جایگاه ایجنت هستید، چرا در پارک و ورزش کنگره هم خدمت میکنید؟

خدمت حال آدمی را خوب می کند. هرچه بیشتر خدمت میکنی، متوجه می شوی که بیشتر بدهکار کنگره 60 هستی. خدمت حقیقی به خودت است. بازتاب خیلی خوبی دارد و لذت بخش است. این خدمت است که نه تنها انرژی از آدمی نمی گیرد، بلکه به انسان انرژی، قدرت بیشتر و انگیزه برای زندگی بهتر و حال خوش میدهد. باید دوست داشته باشی و عاشق خدمت باشی و من شخصاً لذت میبرم.

برآورد خودتان را از داوری رشته والیبال در سال گذشته و آینده بفرمایید؟

در داوری رشته والیبال، سعی کردیم از همه مسافرانی که علاقمند هستند در ورزش کنگره خدمت کنند استفاده کنیم. چون تعداد داوران، منشی، شماره انداز و خط نگهدار در رشته والیبال زیاد هستند تولید داشتیم. در رشته والیبال و داوری مشکلی نداریم و آماده مسابقات آتی هستیم. در سال 97 باید بتوانیم برای کسانی که در حال حاضر کارت داوری دارند، کلاس های آموزشی برگزار کنیم تا به داوری حرفه ای نزدیک شویم.

بهترین نوع جبران خسارت ما به خانواده و جامعه چگونه باید باشد؟

ابتدا باید از خودمان و از جسم باید شروع شود. وقتی ما دارای جسم سالم و تندرست باشیم می توانیم از خانواده و جامعه جبران خسارت نماییم. برای خانواده باید فردی متفاوت با قبل شده باشیم و تخریب ها را جبران کنیم. وقتی خودمان درمان شدیم و دارای حال خوش شدیم با اخلاق و رفتار بهتری با خانواده خواهیم بود. همچنین در اجتماع هم تاثیر منفی نخواهیم داشت.  نمونه آن هم در آموزش های کنگره 60 است که محیط و شهر خودمان را آلوده نکنیم. به همنوع خودمان خدمت کنیم. بهترین جبران خسارت در کنگره این است که همگی کمک می کنیم تا فردی که در تاریکی اعتیاد است به درمان برسد و به آغوش خانواده خود برگردد.

برای پاکسازی حس های خود چه باید کرد؟

تنها راه این است که باید خود را تصفیه کنیم. و با تزکیه و پالایش و دوری از ضد ارزشها تمام حواس خودمان را تمیز کنیم. آموزش های کنگره یک گوهر هستند که باید قدر آن را بدانیم و هر روز به تعادل و تعالی بهتر برسیم.

یک توصیه به سفر اولی ها بفرمایید:

تمام سخنان توسط بنیان کنگره 60 و در تمام هفته ها و تمام نشریات کنگره 60 وجود دارد. هر هفته 3 بار آموزش در لژیون ها توسط راهنما ها انجام میشود. کسی که خواست درمان و حال خوش داشته باشد، مسیر آماده و مهیا است. فقط باید خواست و حرکت کرد. باید قدردان بودن در این جمع و این آموزش ها باشیم. این خانواده بزرگ با این جمعیت و وجود جناب آقای مهندس و خانواده بزرگشان یک نعمت بسیار بزرگ و عالی است. باید قدر دان خداوند باشیم که در این جایگاه هستیم و هر روز در حال آموزش گرفتن هستیم.

از اهمیت سفر درمان نیکوتین بفرمایید:

مکمل درمان و رسیدن به تعادل واقعی با درمان سیگار است. سخن آقای مهندس است که تا وقتی سیگار را درمان نکرده باشید هنوز در دنیای اعتیاد و مصرف کننده هستید! با سفر سیگار درمان کامل می شود و شاید برخی فکر کنند که سخت است ولی به محض وارد شدن به پروسه درمان متوجه خواهند شد که خیلی راحت و آسان است. خیلی هم لذت بخش است.

سخن پایانی؟

از ایجنت محترم پارک طالقانی آقای نادر فراهانی و همچنین تمام دوستان تشکر میکنم و آرزوی بهترین ها را برای تان دارم.

 

عکاس: مسافر رضا جدیدی
تهیه گفتگو و تایپ: مسافر توحید شکیبایی

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .