English Version
English

برگزاری مسابقات ورزشی 'جام عقاب طلایی' با حضور رهایافتگان کنگره 60 در مشهد

برگزاری مسابقات ورزشی 'جام عقاب طلایی' با حضور رهایافتگان کنگره 60 در مشهد

مراسم پایانی سیزدهمین دوره مسابقات ورزشی بهبود یافتگان سوء مصرف مواد مخدر در خراسان رضوی با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری در مجموعه ورزشی بوستان نیلوفر آبی مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان خراسان رضوی، مسئول ورزش جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در استان خراسان رضوی در این خصوص گفت: مسابقات ورزشی اعضای این جمعیت که همه رهایافتگان سوء مصرف مواد مخدر هستند با نام 'جام عقاب طلایی' شهریور تا بهمن هر سال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حسام رضیئی افزود: سیزدهمین دوره این مسابقات با حضور 315 رها یافته اعتیاد به مواد مخدر در چهار رشته ورزشی شامل فوتبال، والیبال، پینگ پنگ و دارت برگزار شد که در قالب 8 تیم فوتبال، 17 تیم والیبال، 22 نفر در پینگ پنگ و 10 نفر در رشته دارت طی 26 هفته در روزهای جمعه به رقابت پرداختند.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت احیای انسانی کنگره 60 با سابقه 20 ساله هم اکنون پیرامون پیشگیری و درمان اعتیاد به مواد مخدر در سطح کشور فعالیت می‌کند که افراد عضو در کنار درمان عضو رشته‌های ورزشی شده و در مسابقات شرکت می‌کنند.

به گفته وی، واژه 60 برگرفته از مهم‌ترین کتاب مورد استفاده در درمان معتادان با عنوان' عبور از 60 درجه زیر صفر' است.

وی تعداد افراد عضو رهایافته جمعیت مذکور در استان خراسان رضوی را 2 هزار نفر عنوان کرد که با خانواده‌هایشان حدود پنج هزار نفر را شامل می‌شوند.

گفتنی است جمعیت احیای انسانی کنگره 60 در سال 1376 فعالیت خود را از تهران آغاز کرد و هم‌اکنون این جمعیت با 44 نمایندگی بیش از 50 هزار نفر شامل رها یافتگان سوءمصرف موادمخدر و خانواده‌هایشان را زیر پوشش دارد.

فعالیت این جمعیت در استان خراسان رضوی از سال 1389 آغاز شد و هم‌اکنون جمعیت احیای انسانی در شهرهای مشهد و نیشابور نمایندگی دارد.

 

منبع: روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان خراسان رضوی96.12.27

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .