English Version
English

چگونه از تعطیلات استفاده کنیم؟

 چگونه از تعطیلات استفاده کنیم؟
چشمانم را بستم و در مورد آخرین دستور جلسه پایان سال که جناب مهندس طرح آن را داده بودند تمرکز می‌کردم، تمام دستور جلسه‌های سالیانه را می‌نویسم و به سایت ارائه می‌دهم؛ اما این دستور جلسه متفاوت است، مرا به یاد دوران گذشته انداخت که مروری کنم و تجربه‌ها را بنویسم. زمان دبستان را به یاد می‌آورم که معلم انشا می‌داد، چگونه از تعطیلات عید نوروز و یا تابستان استفاده کنیم، چون از آن دوران من به نویسندگی علاقه‌مند بودم و همیشه بهترین انشا مال من بود و مشتاق بودم که انشا بنویسم.

در افکار کودکی و نوجوانی همیشه دوست داشتم یک نویسنده خوب باشم بگذریم! عید نوروز را با عشق به عیدی گرفتن از پدر و مادرم و دیدوبازدیدها و مسافرت‌هایی که خاطراتش را هرگز فراموش نمی‌کنم تا به دوران دبیرستان رسیدم و هنوز پرانرژی و سرحال بودم و به یاد زمان ازدواجم و دوران سخت اعتیاد مسافرم که هرگز روزها و فصل‌ها وعیدها با گذشته متفاوت بود. همیشه در اندوه و حزن بودم و افسوس گذشته را می‌خوردم. برایم رنج‌آور و ملال‌انگیز بود و همیشه کنار گیری می‌کردم. نمی‌خواستم حال خراب مسافرم را ببینند، زندگی همه‌اش سفر است، سفرهای جورواجور اما اگر قوانین را بلد باشی، لطمه و آسیب نمی‌بینی و من بدون آگاهی و سردرگمی‌ها به سر می‌برم.

تا با کنگره آشنا شدم و در سفر اول مسافرم اولین عید بود که طبق قوانین کنگره از بعضی کارها باید فاصله می‌گرفت، و رعایت می‌کردم. مهمانی‌های طولانی، شب‌زنده‌داری‌ها را خودداری می‌کردم تا زمانی که مسافرم به رهایی رسید وزندگی با تمام سراشیبی‌ها و دشواری‌هایش زیباست. خیلی چیزها را از کنگره آموختم، راه قوانین درست زندگی کردن را یاد گرفتم، امروز با دیروز و گذشته متفاوت است.

این دستور جلسه مرا به دوران گذشته برد که مثل همان روزها باانرژی و با حس خوب و آموزش‌هایی که دارم تعطیلات را برای زندگی‌ام برنامه‌ریزی کنم و به استقبال رویش طبیعت و احیا شدن هستی قدم می‌گذارم و از طبیعت الگو می‌گیرم و تمام فصل‌های خداوند را دوست دارم و دیگر از موهبت الهی بهره‌مند می‌شوم.

خلقت بر مبنای تعادل خلق‌شده است و موجوداتی که در هستی زندگی می‌کنند باید طبق نظم و انضباط عمل کنند تا تعادل برقرار گردد. انسان‌ها هم از این قاعده مستثنی نمی‌باشند. هر انسانی در جهت بقا و توسعه در رشد خود نیاز به یک برنامه‌ریزی هدفمندی دارد که بتواند به‌مرورزمان در کمال آرامش و سلامت به حیات ادامه بدهد، مشروط به این‌که علم زندگی و خوب زیستن را آموخته باشد.

اگر در قوانین و حرمت‌های کنگره ۶۰ تفکر عمیقی داشته باشیم متوجه می‌شویم که متد دی. اس.تی روشی است که بسیار زنده و الگویی از طبیعت و هستی می‌باشد و سندی است بدون نقص که دریافتن راه می‌باشد، و این روش را و مثلث‌ها را می‌توان در هر زمینه‌ای به کار گرفت و استفاده نمود. چون الگوی اولیه آن را کنگره در اختیار همه ما انسان‌ها گذاشته.

بنابراین انسان باید در حیات از زندگی و ادامه دادن زندگی لذت ببرد و با اختیاری که داده شد به انسان بتواند به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشاند. پس برای ادامه این فصل جدید باید ساختار آن را در ذهن خودمان به نمایش بگذاریم و به درون خودمان سفری کنیم.

آیا آمادگی دارم که چگونه از این تعطیلات بعد از یک سال تلاش استفاده بهینه ببرم؟ پس اولین کار کوله باری که با خود حمل می‌کنیم را اول خالی کنیم، طولی نمی‌کشد که دوباره پر خواهد شد؛ اما بر چه مبنایی بر مبنا کینه، قضاوت، حسادت، چشم و هم‌چشمی و... این‌ها علف‌های هرزی است که باید وجین شود و دور ریخته شود و سبک و باانرژی و حس خوب جای آن‌ها را بگیرد. محبت و عشق را جایگزین نماید ‌، برای سازندگی و رشد تکامل باید تلاش‌ها منظم صورت بگیرد.

انسان‌ها متفاوت هستند، دیدگاهشان باکسانی که در کنگره آموزش‌دیده‌اند فرق می‌کند. افرادی هستند که در مال و ثروت فراوانی زندگی می‌کنند و هر تعطیلاتی که پیش می‌آید، برنامه‌ریزی‌هایی رادارند، به سفرهای متعددی می‌روند و خرج‌های سرسام‌آوری دارند، اما اگر در کنارشان قرار بگیری می‌بینی یک سری کمبودهایی دارند ‌، آن عشق و محبت و صداقت در بینشان وجود ندارد، راه قوانین و خرج کردن را نمی‌دانند و یا دچار بیماری‌هایی هستند که حاضرند هیچی نداشته باشند ولی سلامتی را داشته باشند.

اما افراد دیگری هستند که به بهترین نحو زندگی می‌کنند و از کمترین، بهترین‌ها رادارند و به قناعت اهمیت می‌دهند. وادی پنجم بهترین درس‌ها را به ما آموخته که از آن‌ها الگوبرداری کنیم و به کار ببریم؛ بنابراین زندگی را هرچقدر ساده بگیری درس آرامش و آسایش و صلح بیشتر وجود دارد. مهم دوست داشتن‌ها، محبت‌ها باید افزوده گردد و شکر گذار بود که خداوند سلامتی را که بهترین موهبت است به ما داده و در کنار خانواده یاد گرفتیم چگونه زندگی کنیم.

خانواده رکن اول است، وقتی آرامش در آن خانواده حکم‌فرما باشد بسیار شیرین و لذت‌بخش است. پدر و مادر در زندگی نقش پررنگی باید داشته باشند و خانواده از آن به بهترین شکل استفاده می‌برند و بین خودشان تقسیم می‌کنند و قانون خرید کردن را می‌دانند، استفاده کردن را می‌دانند. خانواده‌ای که همدیگر را درک می‌کنند و باهم تفاهم دارند و به شرایط اقتصادی فکر می‌کنند و بدون اعتراضی باهم زندگی می‌کنند و همه‌چیز برای آن‌ها مهیاتر است و تمام‌روزها برایشان شادی‌آفرین است.

اما من تصمیم دارم از تعطیلات به‌خوبی استفاده کنم و به نحو مطلوب شرایط را در نظر می‌گیرم که هم استراحت کنم و افکارم را به پرواز دربیاورم و تصمیمات جدیدی را بعد از تعطیلات داشته باشم و کارهای عقب‌افتاده‌ام را انجام بدهم؛ هم به کارهایی که در آینده برای کنگره‌دارم را انجام بدهم، درس بخوانم و از طبیعت کمک بگیرم و آماده‌باشم برای امتحان کمک راهنمایی و جایگاهی را که آرزو دارم خدمت کنم. همه‌چیز را به خداوند می‌سپارم که توکل می‌کنیم و رضایم به رضای اوست و با سعی و تلاش تسلیم هستم، هر آنچه که اذنش باشد او صادر می‌کند.

تعطیلات عید نوروز امسال برایم متفاوت است. چون هم می‌خواهم در جایگاه مرزبانی خدمت کنم هم برای کمک راهنمایی آماده‌باشم. امیدوارم همه مسافران و همسفران عزیز از این تعطیلات به‌خوبی استفاده نمایند و پیشاپیش سال نو را به بنیان کنگره ۶۰ و خانواده محترمشان تبریک عرض می‌کنم و هم‌چنین به خانواده بزرگ کنگره ۶۰. امیدوارم سالی پربار توأم با سلامتی و تندرستی برای همگان باشد.

 

نویسنده: همسفر صدیقه آتش‌بار
نگارنده: همسفر هانیه

 

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .