English Version
English

در باب دستورجلسه هفتگی؛ چگونه از تعطیلات استفاده کنیم

در باب دستورجلسه هفتگی؛ چگونه از تعطیلات استفاده کنیم

برایم بارها اتفاق افتاده که قبل از هر تعطیلاتی برای خودم برنامه‌ریزی‌هایی کرده‌ام که این کار و آن کار را انجام خواهم داد ولی پس از تعطیلات متوجه شده‌ام که هیچ‌کدام از آن‌ها را انجام نداده‌ام . بعدها متوجه این موضوع شدم که تعطیلات برای انجام کار نیست بلکه برای استراحت و کسب انرژی هست که البته من بجای استفاده از زمان تعطیلات خود برای استراحت و کسب انرژی با یک لیست بلندبالا از کارهای عقب‌افتاده‌ام، از تعطیلات خود نه‌تنها بهره‌ای نبرده‌ام، بلکه آن را با استرس هم همراه کرده‌ام و هیچ بهره‌ای از تعطیلات نبردم ((البته این موضوع مربوط به دوران پس از درمان می‌شود چراکه قبل از درمان هر 12 ماه سال را تعطیل بودم))!

 

پس من برای استفاده درست از تعطیلات خود باید این موضوع را بدانم که اولویت با استراحت کردن و استفاده از زمان و تفریح برای کسب انرژی هست...پس بهتر است یک برنامه‌ریزی صحیح برای مسافرت و استراحت برای خود داشته باشم ((البته با در نظر گرفتن بودجه و شرایط خودم)) به‌عنوان‌مثال برای یک سفر اولی ممکن است مسافرت خارج از کشور صلاح نباشد.

و در وهله دوم یک کار را برای خودم مشخص می‌کنم که واقعاً از پس انجامش بربیایم نه یک طومار بلندبالا که یک لشگر هم از انجامش عاجز است. استاد امین بارها فرموده‌اند دلیل اینکه ما نمی‌توانیم کارهایمان را درست و تکمیل انجام دهیم این است که می‌خواهیم چند کار را باهم به انجام برسانیم و نهایتاً به هیچ‌کدام نمی‌رسیم.

مسئله دیگری هم که در تعطیلاتی که کنگره هم برای چند روزی در آن روزها تعطیل می‌شود و برای من پیش می‌آید این است که قدر کنگره را بیشتر میدانم و بسیار دل‌تنگ دوستانم در کنگره می‌شوم ولی همیشه این را میدانم که استفاده مداوم از سی‌دی‌های مهندس سیم ارتباطی مرا به منبع انرژی وصل نگاه می‌دارد مانند چراغی که اگر سیمش قطع شود خاموش می‌گردد و این تعطیلات و غیر تعطیلات ندارد گوش کردن به سی‌دی‌ها مانند تنفس برای من کنگره‌ای ضروری هست

به‌هرحال تعطیلات نوروز فرصت مناسبی برای بازیافت ریکاوری تفکر و مراقبه می‌باشد امیدوار هستم که بتوانم به امید خداوند از تعطیلات خود بیشترین بهره‌برداری را بنمایم...

 

به قلم کمک راهنمای محترم مسافر 

نمایندگی قزوین

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .