English Version
English

دستورجلسات هفتگی؛ درختکاری( تغییر؛ تبدیل و ترخیص یعنی احیا زمین بعد احیای خودمان)

دستورجلسات هفتگی؛ درختکاری( تغییر؛ تبدیل و ترخیص یعنی احیا زمین بعد احیای خودمان)

ششمین جلسه از دوره دوم کارگاه‌های آموزشی مجازی کنگره 60 همسفران نمایندگی صالحی با استاد همسفر الهام؛ از لژیون دوم با دستور جلسه «درختکاری» برگزار شد.

ما به‌عنوان یک انسان علم را آموخته‌ایم. علم در درون ما قرارگرفته است. اکثر صفات قدرت مطلق در اندازه‌های کوچک در ما تعبیه‌شده است که ما باید با آموزش و تجربه آن‌ها را از درون خود پیدا کنیم. ما اختیار کامل داریم تا سرنوشت خود را خودمان رقم بزنیم. انسانی که به درجه بالایی از دانش،معرفت و دانایی رسیده باشد، می‌تواند به اطلاعات گذشته ضمیر ناخودآگاه خودش واقف شود و این‌که انسان برای رسیدن به خواسته یا دستوری باید زمان را طی کند تا به مرحله اجرایی برسد.

یعنی اگر خواسته یا دستور اول ما هر چیزی باشد، بلافاصله صاحب آن خواسته نمی‌شویم بلکه بایستی زمان آن را طی کنیم تا در آخر امر، امر اول اجرا شود و ما به آن خواسته برسیم. بنابراین هم خلقت و هم فرد برای رسیدن به نتایج دلخواه باید زمان را با موفقیت سپری کنند هیچ راهی برای حذف زمان وجود ندارد؛ مگر اینکه از مدار زمان خارج شویم وبری رسیدن به آخر امر بایستی از مراحل تغییر و تبدیل عبور کنیم تا به مرحله ترخیص برسیم. به‌طور مثال وقتی‌که یک‌دانه گندم را در زمین می‌کاریم، بعد از تغییرات شروع به رشد کردن می‌کند و طی زمان مشخصی سر از خاک بیرون می‌آورد و تبدیل به یک خوشه گندم می‌شود آنگاه‌که تبدیل کامل شد؛ عملیات ترخیص انجام می‌گیرد و آن زمان برداشت گندم است.

البته در این مسیر سه نیروی (القا، احیا، تحرک) ما را دررسیدن به آخر امر هدایت می‌کنند که این سه مرحله یعنی تغییر، تبدیل و ترخیص مهم‌ترین و اساسی‌ترین نکات می‌باشند تا قانون در آخر امر، امر اول اجرا شود را به اجرا درآورند.در ساختار صور آشکار جهان خاکی مثل امواج، گازها، مایعات، حیوان و انسان نقش مهمی دارند.

 همچنین در صور پنهان انسان مثل عقل، اندیشه، گفتار و کردار مؤثر است تا انسان کم‌خرد را به انسان خردمند تبدیل نماید و چنانچه این سه مرحله مهم در هستی انجام نگیرد؛ هستی در حالت سکون درمی‌آمد و بلافاصله متوقف و متلاشی می‌گردید

 برای به اجرا درآوردن وادی دوازدهم و مراحل تغییر، تبدیل و ترخیص می‌توانیم هرساله با کاشتن درختان اندکی، از خسارت‌های واردشده به زمین را جبران کنیم. برای شروع در هفته درختکاری که از اول اسفند تا دهم آن است، می‌توانیم به‌صورت انفرادی یا گروهی اقدام به کاشت درخت نماییم.

محل کاشت، هر جا می‌تواند باشد مهم این است که درختی که می‌کاریم نشان کنیم تا در صورت امکان از آن مراقبت نماییم و شاهد رشد و تغییر آن باشیم؛ بنابراین لازم است؛ آدرس، نوع و تاریخ کاشت آن را یادداشت کنیم تا اگر مشاهده کردیم، درختی که کاشته‌ایم خشک‌شده یا از بین رفته است. سال بعد باید دو درخت بکاریم و تازنده‌ایم این عمل را ادامه دهیم.

 

راهنما: خانم فاطمه
ویرایش: همسفر آزیتا از لژیون دوم 
همسفران نمایندگی صالحی

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .