English Version
English

خدمت بدون داشتن توقع و تمنا

خدمت بدون داشتن توقع و تمنا

مشارکت مکتوب از لژیون ششم، راهنما همسفر فریده

هفته راهنما را در رأس به آقای مهندس و خانواده بزرگوارشان و همه راهنمایان با عشق تبریک عرض می‌کنم. در مورد صحبت‌های آقای مهندس ایشان چند نکته را یادآوری کردند و گفتند که برای ایجنتی باید افرادی انتخاب شوند که حتی‌الامکان دوره مرزبانی و دبیری را گذرانده باشند و یا در همه قسمت‌ها حتی‌الامکان خدمت کرده باشند و مهم‌تر از همه اینها، اخلاق است و مهم خدمت‌کردن بدون منت است. همچنین اضافه کردند که من حتی بچه‌هایی که می‌خواهند پهلوان شوند یا حتی بالاتر از پهلوان می‌گویم که باید هیچ‌گونه توقع و تمنایی نه از خدا و نه از بنده خدا نداشته باشند. چون اگر تمنایی داشته باشند تبدیل به کاسبی و دکان‌داری می‌شود. یعنی یک چیزی می‌خواهم بدهم و یک چیزی بگیرم. آیا جگرش را داری که یک چیزی بدهی و هیچ توقعی نداشته باشی؟ و حتی توقع احترام زیادی هم نداشته باشی؟ وقتی در کنگره ۶۰ درمان می‌شویم میلیاردها تومان ارزش دارد و باید آنچه را که دریافت کردیم پرداخت هم داشته باشیم. حتی پهلوان هم می‌شوید هیچ توقعی نداشته باشید؛ چون ما به‌خاطر دلمان این کار را انجام می‌دهیم.
سپس آقای مهندس اشاره کردند که تصمیمی که ما در کنگره گرفتیم، چون دانشگاه به یک مرحله مناسبی رسیده، ما یک برنامه‌ریزی داشتیم برای پهلوان‌ها که قبلاً ۸۰ درصد مبلغ را که پرداخت می‌شد برمی‌داشتیم برای کار دانشگاه و تحقیقات و ۲۰ درصدش را هم می‌دادیم برای شعبه خودشان و بعد با دیده بانها صحبت کردیم و نظر بر این شد که به‌خاطر این که همه شعبه‌ها خانه‌دار شوند قضیه را معکوس کردیم. یعنی ۸۰ درصد برای شعبه خودشان باشد و ۲۰ درصدش برای دانشگاه باشد. مسئله دیگری که مهندس فرمودند این بود که استاد جلسه می‌تواند فقط پنج دقیقه صحبت کند و فقط می‌تواند در مورد موضوع صحبت کند و در مشارکت‌ها حق‌تقدم با سفر اولی‌ها است. مسئله دیگر این بود که فرمودند ایجنت‌های جدید و مرزبان‌های جدید باید سیستم را چک کنند که آیا برقش درست است، آبش درست است، لوله‌کشی گاز درست است، آیا اتصالی ندارد یا شیلنگ گاز استاندارد است، اینها را باید مرزبانان ایمنی چک کنند و خود ایجنت هم باید بررسی کنند. درها و کولرها، همه چیز باید مرتب باشد و در سالن حتماً باید به بیرون باز شود. نکته بسیار مهم دیگر این است که راهنماها باید به شاگردان آموزش دهند که ما در کنگره نظم خیلی خاصی داریم و هیچ‌گونه کار ناشایست را قبول نمی‌کنیم و همه اعضا باید ادب را رعایت کنند وگرنه اگر یک نفر اشتباه کند کل کنگره باید تنبیه شود؛ مثلاً اگر یک نفر در یک لژیون بی‌نظمی کند هم او و هم راهنما تنبیه می‌شود و لژیون هم بسته می‌شود. اما در مورد هفته راهنما آقای مهندس فرمودند راهنماهایی که ما در کنگره ۶۰ داریم در سطح جهانی نداریم و کسی که راهنما می‌شود کاملاً فرد مصرف‌کننده را به درمان می‌رساند و کارش را بلد است شخص را به جایی می‌رساند که از اولش هم بهتر می‌شاود و روی راهنمایان کاملاً نظارت می‌شود.
با تشکر فراوان از اولین راهنمای بزرگ کنگره ۶۰ آقای مهندس دژاکام و خانواده بزرگوارشان و امیدوارم که خداوند به ایشان طول عمر باعزت عنایت فرمایند.

نویسنده: راهنما همسفر فریده (لژیون ششم)
ویرایش: همسفر طاهره، راهنما همسفر فریبا (لژیون یکم)
ارسال: همسفر پریسا، راهنما همسفر سحر (لژیون دهم)
همسفران نمایندگی البرز (کرج)

ویژه ها

دیدگاه شما





0 دیدگاه

تاکنون نظری برای این مطلب ارسال نشده است .